جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

«مادر» حاشیه‌های بیلبورد ولیعصر کیست؟

يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 674023
دیوارنگاره جدید به مناسبت روز مادر و روز زن نصب شده با نقاشی زنی که فرزندانش اطرافش هستند. تصویری که به نظر بعضی از کاربران شبکه‌های اجتماعی سنتی و کلیشه‌ای است و شباهتی به زنان امروز و دغدغه‌هایشان ندارد!
«مادر» حاشیه‌های بیلبورد ولیعصر کیست؟
به گزارش جهان نيوز، بیلبورد جدید میدان ولیعصر تهران که به مناسبت روز زن و روز مادر طراحی شده است، اعتراضاتی را در محافل رسانه‌ای و سیاسی اصلاح‌طلبان برانگیخته است.

اعتراضاتی که می‌گوید چرا تصویر زن در این بیلبورد بصورت یک مادر و نماد خانواده معرفی شده است؟


در این زمینه حتی رسانه دولتی ایران‌آنلاین هم به صحنه آمده و طی یادداشتی نوشته است:
دیوارنگاره جدید به مناسبت روز مادر و روز زن که هفته آینده است نصب شده با نقاشی زنی که فرزندانش اطرافش هستند. تصویری که به نظر بعضی از کاربران شبکه‌های اجتماعی سنتی و کلیشه‌ای است و شباهتی به زنان امروز و دغدغه‌هایشان ندارد!

*این نخستین باری نیست که فمینیست‌ها و اصلاح‌طلبان ایرانی به ارائه تصویر همسری و مادری از «بانوان» در نظام جمهوری اسلامی ایران اعتراض می‌کنند.
نخستین اصلاح‌طلبی که در دولت حسن روحانی نیز صاحب‌منصب بود و به این مسئله اعتراض کرد «شهیندخت مولاوردی» معاون وقت رئیس‌جمهور روحانی بود.

او ۴ سال قبل طی اظهاراتی در یک جلسه با مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی که در هتل ارم تهران برگزار شد، گفته بود:

«در نامه خود به نوبخت به این نکته پرداختم که قید واژه خانواده در برنامه‌های پیشنهادی و حذف "زنان" پیام خاصی را برای مردم دارد !»

ما قضاوت در این زمینه را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم.

پر واضح آنکه نسلی که خانم مولاوردی با این حرف‌ها پرورش داد هم‌اکنون تبدیل به فمینیست‌های بالغی شده‌اند که در اینجا و آنجا با عکس و توییتر و گزارش و یادداشت؛ مشغول اعتراض به نظام اسلامی برای طرح مسئله خانواده و مادری هستند.
و مسئولیت این قضیه در دنیا و آخرت بر عهده خانم مولاوردی است.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دست خودشون نیست. بالاخره یک جوری میخوان بگن ما روشنفکریم.