جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۳۲
یادداشت حسین شریعتمداری//

از این دیوانه نترسید!

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۹
کد مطلب: 673693
بی‌انصافی و ناشکری است اگر به این نکته ‌اشاره نکنیم، درحالی که بسیاری از سیاستمداران دنیا و برخی از اهالی سیاست در داخل کشور فریب این ترفند آمریکا را خورده و ترامپ را دیوانه می‌دانستند، حضرت آقا او را «دیوانه‌نما» نامیدند.
از این دیوانه نترسید!
به گزارش جهان نيوز، حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت: نیکولو ماکیاولی در کتاب معروف خود «شهریار-  PRINCE» می‌گوید؛ گاهی اوقات اینکه دیوانه به نظر برسیم، بسیار عاقلانه است! این دستورالعمل را «هرمان کان» استراتژیست آمریکایی و از کارشناسان برجسته علوم نظامی در کتابی با عنوان «خردمندیِ بی‌خردی» اینگونه توضیح داده و توصیه می‌کند: «شاید، بهترین راه برای تحمیل سیاست‌های‌مان این باشد که خود را قدری عصبی و احساساتی جلوه دهیم. در این بازی بازدارنده طرفی که به نظر می‌آید عزمش را جزم کرده و راه بازگشتی برای خود نگذاشته، شانس بهتری برای کسب امتیاز از طرف مقابل دارد که با رفتاری متین به میدان آمده است.

این همان جایی است که خردمندی بی‌خردانه جایز است. تظاهر به اینکه کورکورانه به یک سیاست بی‌خردانه پایبند هستید، ممکن است بهترین استراتژی یک بحران باشد.»! توضیح آنکه وقتی کسی احساس می‌کند در مقابل حریفی قرار گرفته است که به هیچ قانون و ضابطه‌ای پایبند نیست و ممکن است در مواجهه با او به هر اقدام دیوانه‌واری دست بزند، ترجیح می‌دهد که به خواسته او تن بدهد تا از عواقب اقدامات این دیوانه در امان باشد!

آمریکا و متحدان اروپایی آن در مقابله با جمهوری اسلامی ایران دقیقا از این ترفند استفاده کرده و متاسفانه به علت وادادگی برخی از مسئولان سیاست خارجی کشورمان، در بهره‌گیری از این ترفند چندان هم نا‌موفق نبوده‌اند!

نیکی هیلی نماینده قبلی آمریکا در سازمان ملل، پس از کناره‌گیری از این‌جایگاه، طی سخنانی در کنفرانس شارلوت گفت: « من همواره ترامپ را به عنوان فردی تندمزاج، و در مذاکرات غیرقابل پیش‌بینی به تصویر می‌کشیدم تا باعث ترس طرف مقابل شود. این خواسته ترامپ و ماموریتی بود که برای من تعریف شده بود»!

بی‌انصافی و ناشکری است اگر به این نکته ‌اشاره نکنیم، درحالی که بسیاری از سیاستمداران دنیا و برخی از اهالی سیاست در داخل کشور فریب این ترفند آمریکا را خورده و ترامپ را دیوانه می‌دانستند، حضرت آقا او را «دیوانه‌نما» نامیدند.

 و اما، در خبرها آمده است که کار‌گروه اقدام مالی (FATF) تعلیق ایران از لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی را به مدت ۴ ماه دیگر تمدید کرده است. چرا؟! تنها علتی که می‌توان برای این تعلیق ۴ ماهه برشمرد، ایستادگی ایران در مقابل خواسته ذلت‌بار آنان در تصویب لوایح چهارگانه FATF و مخصوصاCFT ‪،‬ و کنوانسیون پالرمو است. کار‌گروه اقدام مالی تهدید کرده بود که در صورت خودداری ایران از تصویب این لوایح، عواقب سختی در انتظار این کشور خواهد بود. ولی از آنجا که تصویب FATF در یک کلمه به منزله «خودکشی از ترس مرگ» است!

علی‌رغم اصرار دولت و شماری از نمایندگان مجلس، تصویب این لوایح به نظر کارشناسی مجمع تشخیص مصلحت نظام موکول شد و خوشبختانه اکثریت اعضای مجمع به ماهیت ذلت‌بار و فاجعه‌آفرین آن پی‌برده و تاکنون از تصویب این لوایح خود‌داری کرده‌اند. به بیان دیگر، وقتی کار‌گروه اقدام مالی(FATF) تهدید‌های خود را بی‌اثر دیده است با تعلیق ایران در لیست سیاه و تکرار تهدید قبلی در پی اثر‌گذاری بر اعضای مجمع تشخیص مصلحت و وادار کردن آنها به تصویب این لوایح ذلت‌بار است.

یکی از تحلیلگران اقتصادی حامی دولت خطاب به مخالفان FATF می‌گوید؛«چه اصراری دارند که در دنیا به حامی تروریسم شناخته شویم»! و ادعا می‌کند که درباره مخالفان این لوایح  «شائبه خیانت به کشور می‌رود»! که باید گفت؛ جنابعالی چه اصراری دارید که سپاه پاسداران، نیروی قدس، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و... را تروریست معرفی کنید؟! اگر از مفاد CFT بی‌خبرید، چرا درباره موضوعی که از آن اطلاعی ندارید، اظهار نظر می‌کنید؟! و اگر با خبرید، باید پرسید؛ تروریست نامیدن سپاه پاسداران و نیروی قدس و وزارت دفاع و وزارت اطلاعات و... خیانت به کشور است؟ یا مخالفت با تصویب لوایحی که در صورت پایبندی به آن باید فاتحه امنیت کشور را بخوانیم و ایران و مردم آن را دست بسته به تروریست‌های تکفیری تحویل بدهیم؟! مگر کار‌گروه اقدام مالی (FATF) رسما اعلام نکرده است که تعریف ایران از تروریسم را نمی‌پذیرد و مگر در سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا، رسما از مراکز مورد ‌اشاره با عنوان تروریست یاد نشده است؟!

باید از طرفداران تصویب لوایح یاد شده پرسید؛ اگر FATF را نپذیریم چه اتفاقی خواهد افتاد که اکنون نیفتاده است؟! آقای ظریف می‌گوید، نه من به عنوان وزیر خارجه و نه آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور، هیچ تضمینی نمی‌دهیم که تصویب CFT هیچیک از مشکلات اقتصادی ما را حل کند! ولی می‌تواند برخی بهانه‌ها را از دست آمریکا بگیرد! و توضیح نمی‌دهند که اولا؛ کدام بهانه‌ها را؟! مگر اصلی‌ترین بهانه آمریکا برای مقابله با ایران اسلامی، موجودیت نظام جمهوری اسلامی نیست؟ و ثانیا؛ طی ۵ سال و چند ماه گذشته در مقابل آنهمه امتیاز نقدی که به آمریکا داده‌ایم غیر از افزایش تحریم‌ها و ده‌ها پرونده خصمانه دیگری که علیه ایران اسلامی گشوده‌اند چه امتیازی گرفته‌ایم؟! مؤمن و اساسا هیچ عاقلی نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شود. آیا ده‌ها بار گزیده شدن کافی نیست تا بر سر عقل آییم؟! اگر یک امتیاز و فقط یک امتیاز به دست آورده‌اید، بسم‌الله، بفرمایيد!

در ماجرای پیش‌روی، یعنی اینستکس- INSTEX- که گروه اقدام مالی (FATF) اجرایی شدن آن را مشروط به تصویب لوایح چهارگانه کرده است چیست؟! «نفت در برابر غذا و دارو»! آیا این به اصطلاح کانال تجاری با اروپا تحقیر ملت ایران نیست؟! ارز حاصل از فروش نفت را به بانک‌های اروپایی منتقل کنیم! در مقابل از کشورهای اروپایی- و نه هیچ جای دیگر- کالا خریداری کنیم، اما چه کالایی؟ فقط اقلام دارویي و غذایی! تا اینجا همه امتیاز‌ها به نفع اروپاست. خب، سهم ما چی؟ از ما نفت می‌خرند؟ پاسخ منفی است! بانک‌های اروپایی تحریم‌ها را لغو می‌کنند؟ پاسخ این سؤال هم منفی است! بانک‌های اروپایی با ما روابط تجاری برقرار می‌کنند؟ بازهم پاسخ منفی است!... پس اینستکس چیست و چه سودی برایمان دارد؟!... نه فقط تقریبا بلکه تحقیقا هیچ! آیا غیر از این است؟! و اما، کدام کشورها قرار است بر اجرای آن نظارت کنند؟ بخوانید!

مرکزیت در فرانسه است. کشوری که آشکارا به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل شده است. منافقین که به اعتراف خودشان ۱۴هزار تن از مردم این مرز و بوم را ترور کرده‌اند! (رقم واقعی ۱۷هزار نفر است) در فرانسه رسما حضور دارند. دیروز در جریان دستگیری اعضای یکی از مراکز تصمیم‌گیری تروریست‌های داعش در عراق معلوم شد که ۱۳ تن از افسران فرانسوی در برنامه‌ریزی‌های این گروه فعال بوده‌اند که بازداشت شده‌اند.

مدیریت پروژه بر عهده آلمان است. کشوری که با وجود دعوت رسمی از آقای ظریف برای شرکت در اجلاس مونیخ، اجازه سوخت‌گیری به هواپیمای حامل وزیر خارجه کشورمان را نمی‌داد و چند ماه است که یکی از دیپلمات‌های کشورمان را علی‌رغم مصونیت دیپلماتیک بازداشت کرده است!

حسابرسی بر عهده دولت انگلیس است. کشوری که به گفته آقای ظریف اجازه گشایش یک حساب بانکی را به ایران نداده و نمی‌دهد و... و بالاخره امید است ترفند اخیر آمریکا و متحدانش، در محاسبات اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت بی‌تاثیر باشد و این بخش از بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب را به یاد آورند که؛
«پیشنهادهای آنها (سردمداران نظام سلطه) عموماً شامل فریب و خدعه و دروغ است. امروز ملّت ایران علاوه بر آمریکای جنایتکار، تعدادی از دولت‌های اروپایی را نیز خدعه‌گر و غیرقابل اعتماد می‌داند. دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با آنها با دقّت حفظ کند؛ از ارزش‌های انقلابی و ملّی خود، یک گام هم عقب‌نشینی نکند، از تهدیدهای پوچ آنان نهراسند و...»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
درود بر سردار قلم
Iran, Islamic Republic of
FATF باعث لو رفتن راه های دور زدن تحریم ها و تنگ تر شدن حلقه تحریم های ظالمانه می شود و پیوستن به آن مغایر منافع ملی است .
آدمیزاد
Colombia
بله دقیقا همینطور است ، تحریم های بر علیه ایران و مداخله در امور داخلی کشورها بر خلاف همه قانون های جهانی است ولی آمریکا و غرب با پررویی به قانون شکنی ادامه میدهند ،ولی به بهانه پیوستن ایران به FATF آنها میخواهند حلقه همین تحریم های غیر قانونی را تنگتر کنند و حتی آنرا توجیه قانونی کنند.
سلیمی فر
Iran, Islamic Republic of
ترامپ دیوانه نیست دیوانه نمای واقعی است واتوماتیک وار برمبنای کسب قدرت وپول عمل میکندواما ماهیتی شکننده داردوشناخت این نکات برای طرف مقابل ترامپ بسیار حائزاهمیت میباشد
United States
برگذاری رفرندام بهترین گزینه هست برای انجام اینکار
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
مردم عادی درباره پالرمو و FATF اطلاع چندانی ندارند و این مباحث تخصصی است .
Iran, Islamic Republic of
مردم از چی اطلاع دارند بگید در همون زمینه 1 رفراندوم بزاریم . میشه بگید مردم از دید شما چی میدنن ؟ امدید مردم را ببرید به بهشت زوری ؟ الان گوشت یخی بخوریم . الان شماها زندگی کنید و ببرید و بخورید که بعدا بریم بهشت ؟ مردم از تو و امثال تو ساندیسخور خیلی بیشتر میدونن فقط همین
شاکی
Iran, Islamic Republic of
درباره تداوم دولتی که گوشت یخی و صف برای مردم به ارمغان آورده باید رفراندوم بگذارند.
خخ
Iran, Islamic Republic of
صف گوشت امروز همان صف رای دیروز است .
Iran, Islamic Republic of
عزیزم این روشن است که شما از جمله کسانی هستی که نه مشکل نان داری و نه گوشت اتفاقاً کسانی که در راه پیمائی 22 بهمن شرکت کردند همان مردم هستند و سر صف گوشت هم می ایستند. صفی که شما و دولتی که شما به آن رأی دادید برای ملت درست کرد!
سرور
Iran, Islamic Republic of
جناب 10:07
دیکته 18 منطق صفر.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
بله مطمئنا اگر رفراندوم شود نه برجام رای می آورد نه fatfو cftو پالرمو
Iran, Islamic Republic of
امروز احساس همهع مردم همینه که حاج حسین میگن. اینا در صورت تصویب پالرمو تیر خلاص رو به ایران می زنند
Iran, Islamic Republic of
اگه واقعا اینا ریگی تو کفششون نیس چرا تو یه برنامه زنده تلویزیونی درباره cftو پالرمو مناظره نمیکنن؟؟
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
وقتی دبستانی بودیم مبصری داشتیم که زورگو و قلدر بود و فقط به لطف چرب زبانی و نوکر صفتی خود و خانواده اش به افتخار مبصری نائل شده بود
در غیاب معلم اسب می تازاند و اولتیماتوم می داد
برای ساکت کردن کلاس می گفت تا ۳ می شمارم اگر آرام نشدید اسمتان را می نویسم و به معلم می دهم
بعد شروع می کرد
۱
۲
بعد که می دید بچه هاساکت نشدند و اگر ۳ را بگوید ضایع می شود می گفت ۲/۵
تاثیری نمی کرد
می گفت ۲/۷۵
۲/۸۰
۲/۸۵
و هی فاصله را کم می کرد
حالا حکایت تمدید مهلت fatf به ایران است
با این تمدید ها می خواهند ایران را بترسانند تا تسلیم شود
و الا هیچ غلطی نمی توانند با ایران بزرگ بکنند
البته به شرط آنکه مسئولین ما نگاه به داخل را جایگزین نگاه به غرب کنند
Iran, Islamic Republic of
نه دادش ديوانه ما بوديم كه دلخوش وعده توخالي شكوفايي اقتصادي در صد روز كابينه تبخير اميد را خورديم
Iran, Islamic Republic of
درانتخابات مجلس ۹۸ باانتخابی درست همه جبران خواهد شد
ساکن ایتالیا
Italy
شاید این جمعه بیاید شاید؛ نقد را از دست دادیم چسبیدیم به نسیه: سرکهء نقد به از حلوای نسیه؛ داشتن بینش زمان انتخاب آینده را می سازد نه توهم و خیال (92و94و96) گذشت آن زمان که آن سان گذشت، البته با تاسف. دنیا به امید زنده است نه دولت تدبیر و امید( تبخیر امید).
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم انتخاب ۹۸توهم وخیال نباشد
Iran, Islamic Republic of
...
ملت بزرگ ایران ایستاده الان نوبت سردمداران نظام است که فریب نخورده ودر مقابل خدعه غربیها بایستند
Iran, Islamic Republic of
قافيه را به غرب واگذار كردن پرفسور ديپلمات
Iran, Islamic Republic of
...
نافذ
Iran, Islamic Republic of
ما از هیچ دیوانه ای نمی ترسیم. فقط از تداوم فقر و بیکاری و گرانی و تورم و بدبختی و رکود و دزدی و غارت بیت المال و تاراج منابع کشور و مشکلاتی از این دست میترسیم. البته شما که به اون بالا وصل هستید از این مشکلات هم نمیترسید چون در همین وصل بسی برکات هست
Iran, Islamic Republic of
فقرتحميلي به مردم با احتكار دارن تحريم داخلي ميكنند اصلاح طلبان
Iran, Islamic Republic of
دشمن ما داخلی است دشمنان خارجی هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
yas
Denmark
...
آدمیزاد
Colombia
خود حکومت آمریکا دارد از همه پیمان های جهانی بیرون می آید و متعهد به هیج قراردادی نیست ، حتی امضای رییس جمهوری های آمریکا دیگر اعتباری ندارد ، در جهان قانون جنگل حکمفرماست و بس ، قدرت حکم است.
صدرا صدرایی
Iran, Islamic Republic of
از خداوند میخواهیم که شر خائنان ووطن فروشان غربزده واشرافیت از اصلاح طلب واصولگرا را اسم انقلاب را یدک میکشند از سر این کشور مظلوم کم ونابود کند وانسانهای پاک وایثار گر وجوان وپر انرژی وبافکر ومتعهد دلسوز با تفکر انقلابی را برایاین ملت شهید پرور قسمت وروزی فرماید انشاالله
Iran, Islamic Republic of
توی این ۴۰ سال که اینستکس نداشتیم و تحریم هم بودیم مگه گرسنگی کشیدیم ؟ حالا مث بچه صغیر که عقل معاش نداره پولمون رو بدیم به بزرگترا ! بهمون غذا بده ؟!!!! . کاش اگر اعتقاد ندارن حداقل غرور داشتن
United Arab Emirates
امریکا تصمیماتش فقط با رئیس جمهور نیست بلکه احزاب و لابی ها در پشت صحنه تاثیرگذارند.
امیر مومنی
کشورهایی کهFATFوCFTرا امضا نکردند چه بلایی برآنها نازل شده ؟ این را یک بچه هم میداند هدف از پیوستن کنترل مالی ایران است وقتی کنترل کنند .سپاه را که ارگان دولتی و ملی است جزء تروریست قرار داده و بودجه دادن به آن را حمایت از تروریست قلمداد کرده این بار بطور رسمی و با اسناد خودمان حمایت ایران را از تروریست (بخاطر بودجه سپاه) را مستند به جهان اعلام میکنند .یعنی حامیان این کارگروه ها از درک این واقعیت عاجزند یا خود را به کوچه علی چپ زده اند