سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

رونق «اعتكاف» از رويش‌های انقلاب است/ در حوزه مستحبات اقتصادی کار شود

پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 673606
يك کارشناس مسائل دینی با بيان اينكه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اقبال مردم نسبت به مستحبات به ويژه اعتكاف زیاد شده است گفت: بر روی مستحبات اقتصادی هم باید کار شود.
رونق «اعتكاف» از رويش‌های انقلاب است
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح‌زاده ظهر امروز در مراسم نشست هم‌اندیشی مسوولان ستاد‌های اعتکاف کشور با بیان اینکه برخی خرده می‌گیرند اعتکاف عملی مستحب است و این همه تبلیغ و هزینه برای چیست؟ اظهار کرد: نماز جماعت هم یک عمل مستحب است اما برکات بسیاری دارد و نباید ترک شود.  

وی با اشاره به اینکه زیارت هم یک عمل مستحب است اما جمعیت بسیار زیادی به زیارت خانه خدا و مشاهد متبرکه مشرف می‌شوند افزود: هرچقدر برای تبلیغات دین هزینه شود، کم است.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی اقبال مردم نسبت به مستحبات زیاد شده است افزود: بر روی مستحبات اقتصادی هم باید کار شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اعتکاف را یکی از بهترین رویش‌های انقلاب می‌دانند گفت:‌ اعتکاف عبادت جامعی است که نتیجه آن نزدیکی بیشتر به خدای بزرگ است.

فلاح‌زاده با اشاره به اینکه اعتکاف، فریضه‌ای فرادی در مسجد اما در جمع و فارغ از اعمال روزمره و کار‌های غیر ضرور است بیان کرد: امام راحل از همان ابتدا با جدایی دین از سیاست مخالفت کردند.
 
وی گفت: منظور از این موضوع، سیاسی‌بازی، جناح‌بازی و حزب‌بازی نیست اما حضور در مسائل سیاسی و داشتن موضع صحیح باید مد نظر باشد.
این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه انس با قرآن، ارتباط با عالم ربانی و ارتباط با مسجد در اعتکاف نمود دارد بیان کرد: مسجد، دانشگاه معارف دینی است و کتاب درسی آن قرآن است.

وی خطاب به جمع گفت: اگر نسبت به آینده دغدغه دارید، انس با قرآن، رفت و آمد به مسجد و ارتباط با عالم ربانی را مد نظر داشته باشید.

فلاح‌زاده نیاز امروز جامعه را وفاق و همدلی دانست و گفت: البته منظور از وحدت، کار با افرادی که از مسیر انقلاب جدا شده‌اند و یا امکان برگشت ندارند نیست.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف در همدان نیز با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در همدان به مدت 20 سال در مسجد جامع اظهار کرد: اعتکاف بدون حوزه علمیه هیچ است.

مهدی صلواتیان با بیان اینکه بسیار وابسته به روحانیون هستیم افزود: بیش از 93 درصد جمعیت معتکف جوان و هفت درصد بالای 45 هستند که این موضوع نشان دهنده رشد این سنت الهی است.

وی با بیان اینکه بیش از 75 درصد جمعیت معتکف را خواهران تشکیل می‌دهند افزود: در ایام اعتکاف وسایل سمعی و بصری را از معتکفان می‌گیریم تا در خلوت خود به راز و نیاز بپردازند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *