دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

تعداد نظامیان آمریکا در عراق چند نفر است؟

پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 673507
یک فرمانده ائتلاف آمریکا، با بیان اینکه وظیفه اصلی نظامیان آمریکایی در عراق حمایت لجستیکی و آموزش نظامیان این کشور است، تعداد آنان را 5200 نفر اعلام کرد.
تعداد نظامیان آمریکا در عراق چند نفر است؟
 به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، یکی از فرماندهان ائتلاف آمریکا در عراق چهارشنبه در گفت وگویی تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور را 5200 نفر ذکر کرد.

 به نوشته وبگاه «عراق نیوز» سرهنگ «شین رایان» سخنگوی نیروهای ائتلاف در نبرد با داعش در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» مدعی شد که وظیفه اصلی نظامیان آمریکایی در عراق حمایت لجستیکی و آموزش نظامیان عراقی در نبرد علیه داعش است.

 سرهنگ رایان در ادامه افزود که در صورت تقاضای دولت عراق، نیروهای ائتلاف از این کشور خارج خواهند شد.

«جوی هود» کاردار آمریکا در عراق نیز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: «آمریکا هیچ پایگاه نظامی در عراق  ندارد و تنها مشاوران و مربیان نظامی آمریکایی در این کشور حاضرند».

 این مقام آمریکایی در خاتمه گفت: «نیروهای امنیتی عراق بدون کمک نیروهای خارجی هنوز آمادگی برقراری امنیت را ندارند».احزاب و ائتلاف مختلف ‌عراق بارها به حضور نیروهای آمریکا در خاک خود اعتراض کرده‌اند و برای تصویب قانون ممنوعیت حضور نیروهای خارجی در خاک عراق در تلاش می‌کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *