چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

تظاهرات ضد دولتی در هائیتی

سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 673067
پلیس هائیتی گروهی از افراد خارجی‌ را شامل پنج آمریکایی مسلح به تسلیحات نیمه اتوماتیک دستگیر کرده است.
تظاهرات ضد دولتی در هائیتی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، روزنامه‌های هائیتی گزارش کرده‌اند که پلیس این کشور گروهی از افراد خارجی را دستگیر کرده که پنج آمریکایی که مسلح به تسلیحات نیمه اتوماتیک بوده‌اند نیز در این گروه حضور داشته‌اند. دستگیری این افراد در حالی صورت گرفته که این کشور آمریکای مرکزی درگیر اعتراضات ضددولتی است.

به گفته یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا، این وزارت‌خانه از دستگیری این شهروندان آمریکایی آگاه بوده است.

روزنامه "لو نولیست" هائیتی گزارش کرده است که هفت خارجی و یک شهروند هائیتی در این گروه حضور داشته‌اند. به گزارش این روزنامه، پلیس در دو خودروی این این گروه تفنگ، هفت‌تیر، پهپاد و تلفن‌های ماهواره‌ای کشف کرده است.

رسانه‌های دیگر نیز گزارش کرده‌اند که چندین تن از اعضای این گروه شهروندان آمریکایی بوده‌اند و یکی از آنان صرب و دیگری روس بوده است.

نام‌هایی که روزنامه هائیتی از این افراد منتشر کرده‌اند، با حساب‌های کاربری افرادی در شبکه‌های اجتماعی مطابقت دارد که ظاهراً دارای سابقه نظامی هستند.

این مقام وزرت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت، شهروندان آمریکایی دستگیر شده در خارج از کشور حق استفاده از کمک‌های کنسولی مناسب را دارند.

به دنبال اعتراضات ضددولتی در هائیتی، وزارت امور خارجه آمریکا به کارکنان این کشور در هائیتی که سمتی اضطراری ندارند و خانواده‌های آنان دستور داد که هائیتی را ترک کنند و همچنین به شهروندان آمریکایی هشدار داد که به این کشور سفر نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *