يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

راهکاری برای کاهش استرس از دیدگاه طب سنتی

سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 673023
متخصص طب سنتی با اشاره به راهکارهایی برای کاهش و درمان استرس، گفت: افزایش اعتقادات و توجه به مسائل معنوی در رفع و کاهش استرس و اضطراب بسیار مؤثر است.
راهکاری برای کاهش استرس از دیدگاه طب سنتی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مهدی برهانی عضو پیوسته انجمن علمی طب سنتی ایران در ارتباط با راهکارهایی از دیدگاه طب سنتی برای کاهش و کنترل استرس اظهار داشت: هر عاملی که در بدن به وقوع بپیوندد وابسته به یک سوء مزاج است و برای رفع آن باید موضوع را علت‌یابی کرد.

وی افزود: سوء مزاج صفراوی یا سوء مزاج گرم و خشک سبب به زود جوش آمدن افراد و بروز استرس و اضطراب در آنها می‌شود.

عضو پیوسته انجمن علمی طب سنتی ایران ادامه داد: سوء مزاج سودا یا سوء مزاج سرد و خشک سبب بروز بیماری پیشرفته استرس و ادامه‌دار شدن این مشکل در فرد می‌شود که نیاز به درمان قوی و پاکسازی سودا در بدن داریم.

برهانی گفت: برای درمان و کنترل استرسی که ناشی از سوء مزاج صفراوی است مصرف خنک‌کننده‌هایی همچون عرق کاسنی و شاه‌تره توصیه می‌شود و برای استرس ناشی از سوء مزاج سودا ترکیباتی مانند عرق بیدمشک، گل‌گاوزبان و بهارنارنج می‌تواند مؤثر واقع شود.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی کنونی افراد را نگران می‌کند و حمایت‌های مادی، اقتصادی و معنوی می‌تواند به شدت در کاهش استرس مؤثر باشد. همچنین پررنگ شدن سهم اعتقادات،‌ امید به زندگی را بیشتر کرده و از دیدگاه طب سنتی در کاهش استرس مؤثر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *