پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

۳ راهکار ساده طب سنتی برای درمان صدادادن زانو

شنبه ۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 621730
در این مطلب ۳ راهکار ساده طب سنتی برای درمان صدادادن زانو و مشکلات آن توضیح داده شده است.
۳ راهکار ساده طب سنتی برای درمان صدادادن زانو
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، اگر صدا دادن و تق‌تق زانو با درد و مشکلات حرکتی همراه باشد باید به طبیب مراجعه کنید تا مشخص شود که آیا زانوی شما آسیب دیده یا خیر، طبیب زانوی شما را برای تعیین علت وجود صدا معاینه می‌کند تا به شما در انتخاب روش درمان کمک کند.

زمانی که صدای زانوی شما با درد و تورم همراه نیست جای نگرانی وجود ندارد؛ در اغلب اوقات، صدا دادن و تق‌تق زانو به‌دلیل خارج شدن هوای اضافی به‌دام‌افتاده در مفصل است همچنین صدای تق‌تق ممکن است به‌علت این باشد که زانو به‌دلیل تحمل فشار زیاد یا اصطکاک در حال اصلاح شرایط خود است، این دقیقاً مشابه حس شکستن قولنج انگشتان یا مفاصل دیگر است.

درمان صدادادن و تق‌تق زانو
برای درمان صدا دادن و تق‌تق زانو بایدروغن‌مالی زانو صبح و شب با روغن سیاهدانه انجام شود خصوصاً اگر مفصل ورم نداشته و خشک باشد.

ماساژ
همه افراد از ماساژ لذت می‌برند نه‌فقط به‌دلیل احساس خوب که ماساژ به انسان می‌دهد بلکه به‌دلیل تحریک جریان خون، شل شدن عضلات و احساس آرامش زیاد بعد از ماساژ؛ برای زانو هم همین‌طور است، با ماساژ زانو، خون و اکسیژن بیشتری به مفاصل می‌رسد که به زانو کمک می‌کند تا خود را بهبود دهد؛ ماساژ زانو همچنین باعث آرام شدن زانو و کاهش فشارهای روی اعصاب‌ زانو می‌شود.

بادکش مفصل زانو روزی 10 دقیقه نیز برای زانو و مشکلات آن بسیار مفید است البته اگر ورم وجود داشته باشد، روی خود ورم نباید بادکش انداخت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *