جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

پلیس فتا هکر ۱۶ساله را دستگیر کرد

شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 672388
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: نوجوان ۱۶ ساله ای که با طراحی صفحات فیشینگ و ارائه اینترنتی شارژ موبایل با قیمت پایین، اطلاعات حساب ۱۰۰ نفر را سرقت کرده بود، دستگیر شد.
پلیس فتا هکر ۱۶ساله را دستگیر کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سرهنگ احسان آنقی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: مدتی پیش به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که این فرد در یکی از کانال های تلگرامی، ‌تبلیغی از فروش شارژ تلفن همراه با قیمتی پایین را مشاهده کرده و بدون توجه به اصول اولیه امنیت سایبری، برای پرداخت مبلغ شارژ به درگاه جعلی بانکی هدایت شده و اطلاعات حسابش به سرقت می رود و فرد کلاهبردار بعد از مدتی این مبلغ را از حسابش برداشت می کند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: با آغاز تحقیقات تخصصی کارشناسی پلیس فتا، سرانجام متهم که نوجوان ۱۶ ساله اهل و ساکن یکی از استان های شمالی کشور بود، شناسایی شد و در بررسی سوابق او مشخص شد که این نوجوان دارای اسم هکری بوده و در زمینه هک و نفوذ در فضای سایبری فعالیت دارد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری متهم با هماهنگی مرجع قضایی خبر داد و تصریح کرد: فرد دستگیر شده با مشاهده اسناد و مدارک موجود در پرونده به برداشت غیرمجاز ۳۰۰ میلیون ریال از حساب افراد مختلف در سطح کشور اعتراف کرد و مشخص شد که او اطلاعات حساب ۱۰۰ کارت‌بانکی به همراه رمز دوم و سایر مشخصات اطلاعات حساب را جمع‌آوری‌ کرده است.

آنقی در ادامه با بیان ارجاع پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی، توصیه کرد: شهروندان به‌هیچ‌عنوان رمز دوم خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و به‌صورت دوره‌ای رمز اول و دوم کارت‌بانکی خود را تغییر دهند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی تاکید کرد: کاربران اینترنت، هیچ‌گاه خریدهای خود در بستر اینترنت را از طریق صفحات و سایت‌هایی که نماد اعتماد الکترونیکی ندارند، انجام ندهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه تو انجمن ها و کانال های هکری، اسکریپت ساده و رایگان فیشینگ در دسترس همه هست فقط کافیه دو سه تا فایل ۵۰کیلوبایتی پی اچ پی رو همراه با یک فایل یه کیلوبایتی دیتابیس که اطلاعات کارت بانکی داخلش ذخیره میشود تو یه هاست رایگان بارگزاری کرد و سپس به یک دامنه رایگان متصل کرد به همین راحتی همه چیزش مفت ومجانی! مردم باید مراقب باشند از سایت هایی که با http بدون s شروع شده خرید نکنند و ابتدا چک کنند که صفحه وارد کردن اطلاعات کارت بانکی باhttps شروع شده باشد که معمولآ به رنگ سبز در میاد این حروف، به این معنی که امن است.
حمید
Iran, Islamic Republic of
به نیروی انتظامی پیشنهاد می نمایم که اکثر این جوانان در جهت حس کنجکاوی و اینکه ثابت نمایند سخت ترین کارهای نشدنی را هم می توانند انجام دهند دست به اینگونه اعمال میزنند ، در صورتیکه یک جوان شانزده ساله که مطمئنا از خانواده علمی هم هست نیازی به سرقت از حساب های مردم ندارد، پس بهتر است با تاسیس یک کمپین و حتی اجازه مخفیانه به آنها در جهت هک کردن حسابهای بانکی اولا اجازه رشد و شوفایی و استفاده در جهت های مثبت به آنها بدهیم و دوما از تبدیل شدن آنها به مهره های خلاف کار جلوگیری نماییم.