شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

پاکستان میزبان دوم مذاکرات صلح افغانستان

پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 671985
دور بعدی مذاکرات طالبان و آمریکا روز 18 فوریه در پاکستان برگزار خواهد شد این در حالی است که قرار است طرفین در قطر نیز با یکدیگر گفت‌وگو کنند
پاکستان میزبان دوم مذاکرات صلح افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، دور بعدی مذاکره طالبان و آمریکا روز 18 فوریه در پاکستان برگزار خواهد شد این در حالی است که قرار است طرفین در قطر نیز با یکدیگر گفت و گو کنند.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان افغانستان برگزاری مذاکرات در اسلام‌آباد را تأیید کرد.

وی افزود بعد از توافقات اولیه مذاکره در پاکستان دور بعدی مذاکرات 25 فوریه در دوحه قطر انجام می‌شود.هیأت طالبان با عمران‌خان نخست وزیر پاکستان دیدار خواهد کرد که اقدامی بی سابقه از جانب این گروه است.

از سال 2001 طالبان با هیچ یک از نخست وزیران پاکستان دیدار نکرده است و این نخستین دیدار نمایندگان این گروه با یک مقام دولتی پایه پاکستانی خواهد بود.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که «ملا برادر» که به تازگی از پاکستان آزاد شده با «ملا هبت الله آخندزاده» رهبر طالبان شده و توانست وی را برای تغییر ترکیب تیم مذاکره کننده این گروه قانع کند.

بعد از گفت و گوی مفصل بین ملا برادر و رهبر طالبان قرار شد ملا عبد المنان برادر ملا عمر رهبر اسبق این گروه و انس حقانی برادر سراج الدین حقانی به اعضای تیم مذاکره کننده طالبان اضافه شوند.

ملا برادر توانست برای تعیین شیر محمد عباس استانکزی به عنوان سرپرست تیم مذاکره کننده طالبان با رهبر این گروه به توافق برسد.
طبق بیانیه طالبان در حال حاضر ترکیب تیم مذاکره کننده طالبان به شرح زیر است.

·  شیرمحمد عباس ستانکزی مسئول تیم
·  مولوی ضیاء الرحمن مدنی عضو تیم
·  مولوی عبدالسلام حنفی عضو تیم
·  شیخ شهاب الدین دلاور عضو تیم
· ملا عبداللطیف منصور عضو تیم
·  ملا عبدالمنان عمری عضو تیم
·  مولوی امیر خان متقی عضو تیم
·  ملا محمد فاضل مظلوم عضو تیم
·  ملا خیرالله خیرخواه عضو تیم
·  مولوی مطیع الحق عضو تیم
·  ملا محمد انس حقانی عضو تیم
·  ملا نورالله نوری عضو تیم
   مولوی محمد نبی عمری عضو تیم
·  ملا عبدالحق وثیق عضو تیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *