سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
خلیلزاد:

برای جنگ و صلح آماده‌ایم انتخاب با طالبان است

پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 666218
نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از هشدار طالبان مبنی بر توقف مذاکرات صلح گفت: اگر ان گروه خواستار گفت‌وگو باشد ما نیز آماده‌ایم و اگر بخواهد بجنگد ما نیز می‌توانیم بجنگیم.
برای جنگ و صلح آماده‌ایم انتخاب با طالبان است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، پس از لغو دور چهارم گفت‌وگوهای طالبان ومقامات آمریکایی در پی عدم توافق این گروه برای دیدار با مقامات افغان اکنون با بن‌بست روبرو شده است.

اواسط هفته جاری طالبان تهدید کرد که اگر آمریکا مسئله خروج نیروهای خود از افغانستان را جدی نگیرد، آنها نیز از روند گفت‌وگوها خارج خواهد شد.

به گزارش «رویترز»، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز که اخیرا پس از سفر منطقه‌ای خود و دیدار با مقامات هندی، چینی و اماراتی برای دیدار با مقامات افغان به کابل آمده بود به خبرنگاران گفت: اگر طالبان بخواهد گفت‌وگو کنند، می‌توانیم گفت‌وگو کنیم و اگر بخواهند بجنگند نیز می‌توانیم بجنگیم.

خلیزاد گفت: امیدواریم طالبان خواستار صلح باشد اما اگر آن‌ها انتخاب کنند که به میز مذاکره نیایند و انتخاب کنند تا به جنگ ادامه دهند، آمریکا نیز در کنار مردم و دولت افغانستان خواهد ایستاد و از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی درباره زمان بعدی نشست با طالبان گفت: امیدواریم که بزودی این اتفاق بیفتد زیرا برای دستیابی به آن تلاش می‌کنیم.

پیش از این خلیلزاد گفته بود که صلح بین کابل و طالبان می‌تواند پیش از آوریل 2019 برقرار شود.

نماینده ویژه آمریکا همچنین هشدار داد که اگر دو طرف در برگزاری گفت‌وگوها در ژانویه ناکام باشند شرایط امنیتی وخیم‌تر خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *