شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

باید مدرسه را به یک نهاد تربیتی اثرگذار تبدیل کنیم

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 671770
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: در کنار تدوین کتاب باید مدرسه را به یک نهاد تربیتی اثرگذار تبدیل کنیم.
باید مدرسه را به یک نهاد تربیتی اثرگذار تبدیل کنیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، نشست هم‌اندیشی رؤسای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بعد از انقلاب، صبح امروز در مدرسه دارالفنون برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در ابتدای این نشست اظهار کرد: ما در دومین روز پنجمن دهه پیروزی انقلاب اسلامی هستیم؛ ۴ دهه تجربه، فراز و نشیب و پیشرفت داشته‌ایم و نظام جمهوری اسلامی و مردمسالار اسلامی با مجاهدت رهبر شکل گرفته و در حال پویایی و رشد است اما با آرمان‌ها هنوز فاصله داریم.

وی ادامه داد: باید با قدرت پیش رویم تا جامعه اسلامی، الگویی برای سایر جوامع شود و قطعا در این مسیر، نظام تعلیم و تربیت کارساز است و رویکرد ما رویکرد فرهنگی تربیتی و ساخته شدن انسان‌هاست که بر پایه خودباوری، انسجام، هماهنگی و ... استوار است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: فرزندان ما در مدرسه تربیت می‌شوند برای تکریم و تعالی هویت آنان باید این فرایند را در مدرسه شکل دهیم؛ مدرسه‌ای که دارای هویت، چشم انداز و حس مسؤولیت پذیری است؛ این مدرسه زمینه را برای دانش‌آموزان و انتقال هویت ایجاد می‌کند به نظر می رسد این نگاه هنوز در تعلیم و تربیت وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما به مدارسی که دانایی محور هستند نیاز داریم امروز مدارس موفق فراوان داریم که با دلسوزی مدیران و همگرایی معلمان فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم گفت: ما باید تلاش کنیم چالش‌هایی که در  مسیر هویت‌یابی تربیتی مدارس است را حل کنیم تا مدارس از یک کارگاه تست‌زنی خارج شوند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آمورشی به موضوع کنکور دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: باید تیم اندیشه ورز عاقل و دلسوز برای تربیت نسل ما فعالیت کنند. ما در این سازمان باید در این زمینه ها ورود کنیم. در کنار تدوین کتاب باید مدرسه را به یک نهاد تربیتی اثرگذار تبدیل کنیم.

وی بر طراحی یک برنامه عمل تاکید کرد و گفت: در این صورت برنامه‌ریزی مدارس در سال‌های آینده ترسیم می‌شود و با توجه به اقتضائات به چشم‌انداز تحولی دست پیدا خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *