جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳

تشدید حملات علیه الحدیده، نابودی توافق سوئد را تضمین می‌کند

چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب: 669379
سخنگوی نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه ائتلاف سعودی روز چهارشنبه ۱۵ بار به استان الحدیده حمله کرده، گفت که تشدید حملات متجاوزان علیه الحدیده، «نابودی توافق سوئد و شکست تلاش‌های بین‌المللی را تضمین می‌کند.»
نابودی توافق سوئد نزدیک است؟
به گزارش جهان نيوز، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن سه‌شنبه شب در یک نشست خبری اظهار داشت که جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز سه‌شنبه بیش از ۱۵ بار به مناطق مختلف استان الحدیده واقع در غرب یمن حمله کردند.

وی تاکید کرد که نقض مداوم آتش‌بس الحدیده، «نقض صریح و آشکار قوانین بین‌المللی است که در واقع نابودی اتفاق سوئد و شکست تلاش‌های بین‌المللی برای توقف حملات را تضمین می‌کند.»

سرهنگ یحیی سریع، ائتلاف سعودی را مسئول کامل نقض آتش‌بس الحدیده و تشدید تجاوزات دانست و گفت که ارتش یمن وانصارالله همواره به خویشتنداری و احترام به قوانین بین‌المللی و توافقات سوئد پایبند هستند.

وی تصریح کرد که ائتلاف سعودی-امارتی روز چهارشنبه بیش از ۱۵ بار به استان الحدیده حمله هوایی کرده است و طی ۷۲ ساعت گذشته، ۲۴۸ نقض آتش‌بس صئرت داده است.

شهر استکهلم سوئد در تاریخ شش دسامبر سال ۲۰۱۸ به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ 13 دسامبر با توافق آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان  داد.

آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده از ۲۷ آذرماه گذشته وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می‌کند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Iran, Islamic Republic of
4 کشور عربی جنایتکار مانند عربستان سعودی جنایتکار، امارات جنایتکار، بحرین جنایتکار واردن جنایتکار به سرکردگی آمریکا جنایتکار درسایه سکوت کشورهای اروپایی جنایتکار و سازمان های بین المللی خیانتکار70 هزار خودرو برای داعش خریده اند
نتایج تحقیقات شرکت ژاپنی تویوتا حاکی از آن است که کشورهای عربی 70 هزار دستگاه خودروی تویوتا از این شرکت خریداری کرده و در اختیار گروه تروریستی داعش قرار داده اند.براساس گزارش شرکت تویوتا، چهار کشور عربی این خودروها را خریداری کرده و به داعش تحویل داده اند.این تحقیقات زمانی شروع شد که ارتش روسیه تصاویری از دهها خودرو تویوتای این شرکت را که در اختیار داعش بود و مورد استفاده این گروه تروریستی در سوریه قرار میگرفت در اختیار این شرکت ژاپنی قرار داد.براساس این گزارش، 22 هزار و 500 دستگاه تویوتا توسط عربستان سعودی، 32 هزار دستگاه توسط قطر، 11هزار و 650 دستگاه توسط امارات و 4500 دستگاه نیز توسط ارتش اردن به اعتبار بانکهای
عربستانی خریداری شده اند که همه این خودروها در اختیار گروه تروریستی داعش قرار گرفته اند
بابائی
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به سازمان های بین المللی خیانتکار
درپاسخ به مدعیان حقوق بشرخیانتکار
درپاسخ به آمریکایی ها جنایتکار
درپاسخ به کشورهای اروپایی جنایتکار
درپاسخ به کشورهای عربی جنایتکار سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی
برای چندمین‌بار
آل سعود برای مقابله با انصارالله از سنگال سرباز وارد کرد
مدتی پس از انتشار خبرهای شکست ائتلاف سعودی در جبهه‌های یمن خبر رسیده که، دولت سنگال برای چندمین بار در یکسال گذشته، اعلام کرده این کشور برای حمایت از مرزهای عربستان به کمک سعودی ها می‌رود!

تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹

سعودی‌ها که واردکننده همه چیز حتی سرباز هستند، گویا بار دیگر در برابر مقاومت یمن شکست سختی خورده‌اند چرا که برای چندمین بار به واردات سرباز از کشورهای فقیر آفریقایی نیاز پیدا کرده‌اند.
همین چند هفته پیش بود که خبر رسید، آل سعود دست به اجیر کردن کودکان فقیر سودانی برای نبرد در یمن شده است. در واقع به نظر می‌رسد خریدهای کلان تسلیحاتی عربستان نیز در برابر مقاومت مردم یمن بی‌فایده بوده و آل سعود بار دیگر مجبور به اجیر کردن مزدور شده است.
به گزارش فارس، حالا وزارت خارجه سنگال اعلام کرده برای حمایت از عربستان در برابر نیروهای یمنی، به این کشور نیرو اعزام می‌کند. به گزارش پایگاه «الخلیج الجدید»، «مانکر ندیای»، وزیر امور خارجه دولت سنگال طی نطقی در برابر پارلمان این کشور، هدف از اعزام ۲۱۰۰ سرباز سنگالی به عربستان سعودی را «دفاع از مقدسات» خوانده است!
اخیرا «مکی سال»، رئیس‌جمهور سنگال طی سفری که به عربستان داشت با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی و ولیعهد او «محمد بن سلمان» دیدار و گفت‌وگو کرد. نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از زمان آغاز تجاوز ائتلاف عربی علیه این کشور به سرکردگی سعودی‌ها موفق شدند در کنار نبرد در جبهه‌های مختلف داخلی با متجاوزان، در عمق خاک عربستان پیشروی کرده و مناطقی از عسیرو جیزان را در امتداد مرزهای یمن به کنترل خود درآوردند. به دلیل تجربه ناکافی نیروهای ارتش مجهز سعودی و تلفات بالای آن‌ها در برابر نیروهای یمنی، سعودی‌ها همواره اقدام به جذب نیروهای مزدور از آفریقا و اجاره کردن نیروهای ارتش برخی کشورهای عربی و اسلامی کرده‌اند.
سعودی‌ها پیش از این نیز نزدیک به هزاران نفر از نیروهای ارتش سودان و سنگال را برای دفاع از مرزهای جنوبی خود در برابر پیشروی نیروهای یمنی اجیر کرده‌ بودند. از زمان آغاز جنگ ائتلاف عربی به رهبری سعودی‌ها علیه یمن در سال ۹۴، شمار قابل توجهی از نیروهای خارجی که یمنی‌ها آن‌ها را «مزدور» می‌نامند، به اسارت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درآمده‌اند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹
رزمنده ایرانی: مخالف حضور امارات و متحدانش در یمن هستیم
رزمنده ایرانی بر مخالفت کشورش با حضور امارات ومتحدانش در یمن تأکید کرد.
حضورامارات و متحدانش دریمن غیرقانونی است.
اماراتی ها حق حضور دریمن را ندارند.
اماراتی ها با پشتیبانی آمریکا و اروپا جنایت می کنند.
حمایت ازامارات حمایت ازتروریسم است.

امارات جنایتکارهمراه با چند کشور جنایتکار دیگر ازششم فروردین سال 94 تاکنون درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار غیرنظامیان یمنی را با بمب های ساخت آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی می کشد.
حملات امارات دریمن جنایت جنگی است.
جنایات امارات دریمن برای جامعه جهانی شرم آوراست.
اقدام امارات علیه یمنی ها جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.
جنایت جنگی امارات دریمن شرم آوراست.
امارات شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی سعودی ها، آمریکایی ها، بحرینی ها، سودانی ها،اروپایی ها و صهیونیست ها درجنگ یمن است.
فرانسه همچنان به ائتلاف عربستان درجنگ یمن سلاح می دهد.
فرانسه انواع سلاح های ممنوعه اختیار عربی به سرکردگی عربستان قرارداده است!