دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تشدید لفاظی‌های جنگ‌طلبانه واشنگتن علیه ونزوئلا

دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 668792
به موازات ادامه حمایت‌های همه جانبه دولت آمریکا از رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا، در روزهای اخیر لفاظی‌های جنگ‌طلبانه واشنگتن در قبال تحولات این کشور آمریکای لاتین تشدید شده است.
تشدید لفاظی‌های جنگ‌طلبانه واشنگتن علیه ونزوئلا
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، فشارهای همه‌جانبه دولت آمریکا به دولت قانونی ونزوئلا ادامه دارد و بعد از به رسمیت شناختن «خوآن گوآیدو» به عنوان رئیس‌جمهور و اعلام کمک ۲۰ میلیون دلاری واشنگتن به مخالفان، حالا نوبت به تشدید لفاظی‌های جنگ‌طلبانه مقام‌های آمریکایی علیه دولت «نیکلاس مادورو» رسیده است.

هفته گذشته، مخالفان دولت قانونی ونزوئلا در اقدامی که بلافاصله با حمایت آمریکا مواجه شد، برای خود یک «رئیس‌جمهور موقت» انتخاب کردند. بر این اساس، «خوان گوایدو» خود را به عنوان رئیس جمهوی موقت ونزوئلا معرفی کرد و به صورت نمادین سوگند یاد کرد. 

به فاصله کمتر از نیم ساعت بعد از این اقدام، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت .
رئیس‌جمهور آمریکا کمتر از دو ساعت بعد از این اقدام مداخله‌جویانه و جنگ‌طلبانه، طی سخنانی در کاخ سفید گفت: «در حال بررسی هیچ اقدامی علیه ونزوئلا نیستیم ولی همه گزینه‌ها روی میز است».

در روزهای اخیر تهدید نظامی ونزوئلا توسط آمریکا شدت گرفته و مقام‌های مختلف این کشور از قبیل مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این باره صحبت کرده‌اند.
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ، شامگاه یکشنبه در توئیتر خود با ادبیاتی جنگ‌طلبانه به دولت ونزوئلا درباره دست زدن به هرگونه اقدامی علیه رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور هشدار داد.

او نوشت: «هر گونه خشونت و ارعابی علیه پرسنل دیپلماتیک آمریکا (در ونزوئلا) یا خوآن گوآیدو رهبر دموکراتیک ونزوئلا، حمله‌ای به حاکمیت قانون خواهد بود و با پاسخی شدید مواجه خواهد شد».

«لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمریکایی هم در مصاحبه با پایگاه خبری- تحلیلی «آکسیوس» خبر داد که ترامپ با او درباره حمله نظامی به ونزوئلا صحبت کرده است.

به گفته او، چند هفته قبل رئیس‌جمهور آمریکا از او درباره گزینه نظامی سوال کرد و او در جواب تاکید کرد: «خوب شما باید در این باره تعجیل نکنید چرا که این موضوع می‌تواند دردسرساز باشد».

گراهام همچنین خبر داد که رئیس‌جمهور آمریکا در جواب او گفت: «خوب باید بگویم که (از این جوابت) تعجب کردم چون تو می‌خواهی به همه حمله کنی».
به گفته این سناتور ارشد آمریکایی، او در جواب به این سخن ترامپ گفت: «من خواهان حمله به همه نیستم من فقط وقتی که منافع امنیت ملی ما در خطر قرار می‌گیرند، خواهان توسل به ارتش هستم».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *