پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آمریکا ۱۰ مقام ونزوئلایی را تحریم کرد

جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 564247
دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه ده مقام دولتی ونزوئلا را طبق دستورالعمل اجرایی ۱۳۶۹۲ تحریم کرد
آمریکا ۱۰ مقام ونزوئلایی را تحریم کرد
 به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه ای ادعا کرد: این افراد در تضعیف فرایند انتخابات، سانسور رسانه ها یا فساد دولتی در برنامه های غذایی در ونزوئلا مشارکت داشته اند.
فهرست تعدادی از افراد تحریم شده عبارتست از: جولیان رودریگز دیاز سفیر ونزوئلا در ایتالیا، ارنستو امیلیو ویه گاس وزیر جدید فرهنگ، فردی برنال روسالس سفیر کشاورزی و مانوئل فرناندز ملندز رئیس شرکت ملی تله فون.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود مدعی شد: در حالی که دولت ونزوئلا به بی اعتنایی به خواست مردم خود ادامه می دهد، پیام ما روشن است در شرایطی که نظام نیکولاس مادورو [رئیس جمهوری ونزوئلا] به نابودی نظم دموکراتیک و شکوفایی ونزوئلا ادامه می دهد، ایالات متحده نظاره گر نخواهد بود. ما تلاش های خود برای تحریم مقام های دولت ونزوئلا را ادامه می دهیم.

ونزوئلا که در ماه های اخیر با چالش های سیاسی و اقتصادی چند دهه اخیر روبرو بوده، با تحریم های مالی واشنگتن مواجه شده است.تحریم های اقتصادی اعمال شده توسط دولت ایالات متحده آمریکا از یک سو بحران اقتصادی ونزوئلا را تشدید کرده و از سوی دیگر اسپانیا به اتحادیه اروپا فشار می آورد تا اقدامات محدودکننده علیه دولت مادورو اتخاذ کند.
وزارت خزانه داری آمریکا مرداد گذشته ۶ عضو مجلس تازه تاسیس موسسان قانون اساسی ونزوئلا و دو مقام موثر در تشکیل آن را به فهرست تحریم ها اضافه کرد.

آمریکا و کشورهای مخالف دولت ونزوئلا می گویند مادورو قصد دارد از طریق مجلس موسسان قانون اساسی، اختیارات خود را گسترش و کشورش را به سمت دیکتاتوری سوق دهد.مادورو با رد این ادعاها تشکیل مجلس موسسان را راهی برای پایان دادن به تنش های چند ماه اخیر در این کشور می داند. این تنش ها به کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر انجامیده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته بود «اگر لازم باشد گزینه احتمالی نظامی» را علیه ونزوئلا به کار خواهد بست.
کانادا نیز همسو با آمریکا شماری از مقام های ونزوئلا را تحریم کرده است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *