دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

چه کنیم زندگی مشترکمان تکراری نشود؟

سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب: 667507
یک مشاور گفت: زمانی که صمیمیت، میل و تعهد در رابطه از بین می‌رود، به مرور رابطه به سمت سردی و بی‌انگیزگی پیش خواهد رفت.
چه کنیم زندگی مشترکمان تکراری نشود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، فرناز امیراصلانی اظهار کرد: زن و مرد بعد از ازدواج و با قرار گرفتن در جریان زندگی، همچنین با رو به رو شدن با رویدادهای متفاوت و تغییر اولویت‌ها، کمتر به انگیزه‌های درونی که تا قبل از ازدواج از آن حرف می‌زدند، توجه می‌کنند. در حالی که قبل از ازدواج به هزاران دلیل عاشقانه، طرفین در تلاش هستند که دائم خود را با خواسته‌ها و تمایلات طرف مقابل تطبیق دهند و رضایت طرف مقابل را جلب کنند.

این مشاور ادامه داد: قبل از ازدواج، شرایط طوری است که حتی اگر یکی از طرفین مصرانه روی خواسته‌هایش تاکید کند، طرف مقابل با گذشت از خواسته‌اش چشم‌پوشی می‌کند و در نتیجه روابط با روندی صعودی که روز به روز جذاب‌تر می‌شود، ادامه پیدا می‌کند. ولی با مرور زمان، وقتی که نمی‌توانیم احساس یکدیگر را درک کنیم و هیچ اهمیتی به احساسات طرف مقابل نمی‌دهیم، به مرور شاهد دلسردی در روابط زناشویی‌مان خواهیم بود.

وی با تاکید بر این‌که وقتی دلسردی به وجود می‌آید که با یکدیگر حرف نمی‌زنیم و زمانی را به همدلی با یکدیگر اختصاص نمی‌دهیم، افزود: زمانی که شخصیت یکدیگر را زیر سئوال برده و تخریب می‌کنیم، سردی روابط به مرور بیشتر می‌شود. در حالی که به جای آن می‌توانیم به رفتار اشتباه یکدیگر اشاره کنیم . اخطار دادن، توهین کردن، نصیحت‌های مداوم، نقش پدر و مادر را به خود گرفتن و مواردی از این دست به رابطه آسیب وارد خواهد کرد.

امیراصلانی تصریح کرد: یکی از خطرناک‌ترین مواردی که زن و شوهر باید به آن توجه کنند، غرغر کردن‌های مکرر و حرف زدن بدون فکر است. طوری که بعد از مدتی زن یا مرد دیگر تمایلی به شنیدن حرف‌های طرف مقابل نخواهد داشت . در چنین شرایطی، طرف مقابل احساس می‌کند همسرش او را حمایت نمی‌کند و در سختی‌های زندگی کنارش نیست. از این‌رو به سردی رابطه دامن می‌زند.

این مشاور با بیان این‌که زن و مرد می‌توانند از ساده ترین لحظات زندگی، نهایت لذت و شادی را ببرند و از یکنواختی خلاص شوند، یادآور شد: هرگز نباید اجازه دهیم زندگی هر طور که می‌خواهد پیش برود. این ما هستیم که به زندگی ریتم و روال می‌دهیم و برای آن که زندگی‌مان سرد نشود، باید سعی کنیم مثل روزهای اول ازدواج، رابطه را گرم نگه داریم. به طور مثال پوشیدن لباس مرتب و متنوع در خانه و یا ارسال پیام‌های عاشقانه نه تنها لوس‌بازی نیست، بلکه لازمه متحول کردن زندگی مشترک است.

وی افزود: هیجان و سرگرمی، برآورده کردن نیازهای دو طرف در زندگی مشترک مثل سفر رفتن، خرید کردن و حتی صحبت کردن با یکدیگر می‌تواند از عواملی باشد که در صورت فقدان، منجر به تضعیف رابطه شده و سبب می‌شود تا هر کدام از طرفین برای خودشان زندگی کنند و به نحوی دیگر، نیاز خود را برطرف سازند.

امیراصلانی تصریح کرد: همچنین غرق شدن در مشغله‌های روزمره می‌تواند یکی دیگر از این عوامل باشد. باید در زندگی زناشویی بین کار و زندگی تعادل را رعایت کنیم و اجازه ندهیم که پرکاری باعث دوری و فاصله میان ما و همسرمان شود؛ چراکه همین موضوع در نهایت باعث کدورت و فاصله‌های بزرگ می‌شود.

این مشاور خاطرنشان کرد: بهترین چیزهای زندگی رایگان هستند. تماشای غروب آفتاب یا وقت گذراندن با اعضای خانواده و هزاران لذت کوچک دیگر رایگان در اختیار همه ما قرار دارد. اگر روزی بایستیم و به گذشته خود بنگریم، متوجه می شویم که هرکدام از زیبایی های زندگی در عین سادگی، فرصت های بی نظیری برای ساختن خاطرات شیرین بوده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *