جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

کشته شدن ۸ نیروی سازمان ملل در مالی

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 666992
سازمان ملل متحد اعلام کرد، در حمله مهاجمان مسلح در نزدیکی روستایی در شمال مالی، هشت نیروی حافظ صلح این سازمان کشته شدند.
کشته شدن ۸ نیروی سازمان ملل در مالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام دفتر مأموریت سازمان ملل در مالی، در این حمله چند تن نیز مجروح شدند. هویت عاملان این حمله که در نزدیکی اگولهاک روی داد، مشخص نشده است.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل و نظامیان فرانسوی برای مبارزه با گروه‌های افراط‌گرا در شمال مالی حضور دارند. از حضور نیروهای تندروی در منطقه ساحل به عنوان یکی از مهم‌ترین تهدیدات امنیتی برای کشورهای منطقه یاد می‌شود.

به دنبال وقوع این حمله، بین نیروهای حافظ صلح و مهاجمان درگیری روی داد. بنا بر گزارش‌ها، عاملان حمله، سوار بر چند خودروی زرهی بودند.رئیس دفتر مأموریت سازمان ملل در مالی خواستار «پاسخ کوبنده، سریع و هماهنگ» به حمله اخیر شده است.

دولت مالی در سال ۲۰۱۵ با گروه‌های استقلال‌طلب این کشور به توافق صلح دست یافت اما با این حال، این توافق منجر به پایان خشونت‌ها در این کشور نشد.

حدود چهار هزار نیروی فرانسوی از سال ۲۰۱۳ تاکنون در مالی حضور دارند. شورای امنیت سازمان ملل با اعزام نیروهای حافظ صلح تلاش کرده است به حفظ آرامش کمک کند اما این نیروها نیز مورد هدف حمله شبه‌نظامیان قرار گرفته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *