جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
معاون درمان اعتیاد بهزیستی خبر داد

ورود خیریه‌ها به مناطق آسیب‌خیر برای کنترل اعتیاد

يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 666786
معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، گفت: برای اولین بار با کمک خیریه‌ها در مناطق آسیب خیز به بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد ورود می‌کنیم.
ورود خیریه‌ها به مناطق آسیب‌خیر برای کنترل اعتیاد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، فرید براتی سده در مراسم افتتاحیه طرح پیشگیری از اعتیاد و ارتقای مهارت‌های شناختی رفتاری در مناطق آسیب‌خیز، گفت: مصرف مواد مخدر و روان‌گردان از هر نوعی بسیار حساس و پیچیده شده و تأکید ما همچنان به اهمیت پیشگیری بر درمان است. هر چند در تخصیص منابع انسانی و مالی درمی‌یابیم که چندان به امر پیشگیری توجه نشده و دچار غفلت عملی هستیم.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، گفت: بر سطح یک پیشگیری در کشور خیلی کار کردیم اما روی پیشگیری انتخابی و نشانگر برای افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند چندان کارنکرده‌ایم.

وی افزود: در واقع به گروه‌های پرریسک چندان توجهی نکرده‌ایم و گروه‌های پرخطر به علت شرایط زندگی و محیط اجتماعی پیرامونی بیشتر در معرض ابتلا هستند.
براتی سده با اشاره به پنج آسیب اولویت‌دار از جمله اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و مسائل حاشیه شهرها که در جلسات رهبری با مسئولین کشور مطرح شد، گفت: خود افراد در این مناطق دارای مشکل و آسیب نیستند اما می‌پذیریم که ممکن است افراد در این مناطق در شرایطی قرار بگیرند که بیشتر به سمت مسائلی چون اعتیاد و دیگر آسیب‌ها بروند. در این مناطق برنامه‌هایی از سوی سمن‌ها شروع‌شده که عموماً خدمات حمایتی است.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: به این نتیجه رسیدیم که طرح‌های پیشگیری را با هماهنگی خیریه‌ها و مؤسسات مردم‌نهاد در این مناطق پیش ببریم. شاید برای اولین بار باشد که این اتفاق رخ می‌دهد و بهزیستی به‌ عنوان یکی از متولیان پیشگیری جلو آمده و در تعامل با سازمان‌های مردم‌نهاد مباحث آموزش پیشگیری را در مناطق آسیب خیز دنبال می‌کند.

براتی سده بابیان اینکه دورنمای ما این است که خیرین وارد مباحث پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و به‌ویژهسوءمصرف مواد مخدر نیز بشوند عنوان کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که همان‌طور که خیرین برای کمک به ایتام و کودکان محروم پیش‌قدم هستند بتوانیم از آن‌ها در امر پیشگیری نیز بهره‌مند شویم.

وی افزود: البته ما نیز در این راستا کمک خواهیم کرد تا طرح به نحو احسن به سرانجام برسد و برنامه مشترک خوبی را پیش ببریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *