سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱۴

واکنش ترامپ به پرتاب ماهواره‌بر ایرانی

پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب: 666352
رئیس‌جمهور آمریکا با متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت موشک‌های قاره‌پیما در پوشش برنامه فضایی، بار دیگر ایران را کشوری متفاوت از دو سال پیش خواند و ادعا کرد که ایران خواهان گفت‌وگو با آمریکاست.
واکنش ترامپ به پرتاب ماهواره‌بر ایرانی
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه به پرتاب ماهواره‌بر ایرانی به فضا واکنش نشان داد و مانند دیگر مقام‌های دولتش برنامه فضایی ایران را برنامه‌ای در راستای ساخت موشک‌های قاره‌پیما توصیف کرد.

وی که در مراسم رونمایی از سند بازنگری دفاع موشکی در ساختمان وزارت دفاع آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: «سه‌شنبه‌ای که گذشت، رژیم ایران یک ماهواره‌بر به فضا پرتاب کرد، که شکست خورد. اگر [این پرتاب] شکست نمی‌خورد، اطلاعات مهمی در اختیار ایران قرار می‌داد، که می‌توانستند از آن برای دنبال کردن توانمندی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما استفاده کنند. توانمندی رسیدن به ایالات متحده، که البته اتفاق نخواهد افتاد.»

وی افزود: «آنچه از زمانی که من به ریاست‌جمهوری رسیده‌ام با ایران انجام داده‌ایم، واقعا معجزه‌آسا است. من به آن توافق هسته‌‌ای وحشتناک و ضعیف پایان دادم. و به شما می‌گویم که ایران امروز کشوری بسیار متفاوت از آن چیزی است که دو سال پیش بود. این همان [کشور] نیست و همان نخواهد بود. من معتقدم که آن‌ها می‌خواهند گفت‌وگو کنند.»

پیش از این «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در ادعایی که به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز» جامعه نظامی و اطلاعاتی آمریکا آن را نادرست می‌دانند، مدعی شده بود که ایران تلاش می‌کند در پوشش برنامه فضایی، به سمت فناوری ساخت موشک‌های قاره‌پیما حرکت کند.

در سندی که ترامپ امروز رونمایی کرد، بر خلاف معاهدات بین‌المللی که بر لزوم ممانعت از نظامی شدن فضا تأکید دارند، آمریکا رسما اعلام کرد که قصد دارد در فضا سامانه‌های «دفاع موشکی» مستقر کند. ترامپ در سخنرانی‌اش گفت این سامانه‌ها علاوه بر دفاع، قابلیت‌های تهاجمی نیز خواهند داشت.

وی علاوه بر این، از برنامه پنتاگون برای استقرار چندین سامانه دفاع موشکی خشکی و دریاپایه در سرتاسر آمریکا خبر داد و گفت این سامانه‌ها باید شلیک موشک به سمت آمریکا را در هر زمان و از هر مکانی که رخ دهند، رصد کرده و با آن‌ها مقابله کنند.

در سند بازنگری دفاع موشکی آمریکا برنامه موشکی چین و روسیه مهم‌ترین تهدیدات پیش روی آمریکا توصیف شده و از برنامه موشکی ایران و کره شمالی هم به عنوان «نگرانی‌های قابل توجه» یاد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
ترامپ خوش خیال ، در فکر و خیال
ترامپ !
بهتر بود با آن همه قدرتتان فکری به مردم خودتان می کردید که در اثر طوفان ها و آتش سوزی ها به کام مرگ نروند و کشور خود را با غارت و کشتار، ثروت کشورهای مستضعف را اداره نکنید.
ایران این اقتدار را دارد که، امثال شما را به زانو در بیاورد.
Romania
ایران به زودی آمریکا را شکست خواهد داد و به زانو در خواهد آورد.!!!! کاملا با شما موافقم!!!! :):):):)
Iran, Islamic Republic of
..
رضا
Iran, Islamic Republic of
منهم موافقم امريكا بنا به گفته آيه الله جنتى در حال افوله خدا رو شكو !
Japan
این میمون هیچ خبری از ایران ندارد و نمیداند که دانش و علم و برد و باری و صبر ملت ایران تا بکجاها رسیده است و لذاست که حرف های چرت و پیرت را بر زبان جاری می سازد و براستی که انسان را خدا گمراه نسازد و اگر ساخت درست مثل ترامپ می شود که بوی از انسانیّت نبرده است
Iran, Islamic Republic of
اي ترامپ قمار باز دهنت ابكش بعد اسم ايران ببر
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
البته این دیوانه زیادپرت وپلانمیگه واقعاکشورمقتدرایران امروزبه دلیل سیاست های منفعلانه وشایدهم همسوباخواسته های آمریکاقدرت بالفعل دولت های قبلی رادرمبارزه رودرروباسیاست های دولت آمریکاراازدست داده است ...!!!!
Iran, Islamic Republic of
بله کدخدااخم کرد ماهواره پرتابش باشکست مواجه شددد!!!!
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
کسانی که مدعی هستند امریکا ضعیف است و کاری علیه ما نمیتواند انجام دهد لطفا بجای حرف زدن قدری اندیشه کنند مگر میشود مملکت را با جیب خالی اداره کرد؟ مالیات گرفتن هم تا حدودی میسر است اما جواب هزینه ها را نمی دهد مصرف کنندگان بودجه هم به عناوین مختلف که دردی از کشور دوا نمی کنند زیاد شده حالا ما می مانیم با کمی صادرات نفت و دهن گشاد فلسطین و لبنان و سوریه و یمن که تجربه نشان داده پول به ان ها ندهیم می روند به طرف عربستان و امارات و... حالا بفرمائید این مملکت را با گرفتاری های زیاد اداره کنید .اگر هم کارگران و بازنشستگان راه پیمایی می کنند برای معیشت خود ان ها را به چسبانید به ضد انقلاب ..به همین سادگی اما ایا نتیجه می گیریم؟ من باین روش منفی فکر می کنم
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
...
United States
این حرفها رو خودت تنهایی نوشتی؟!!!
United States
...
Iran, Islamic Republic of
به هر حال اين موشك پرتاب خواهد شد