جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

خانواده بهترین مدرسه برای فرزندان است

پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب: 666301
امام جمعه موقت تهران گفت: هسته اولیه جامعه خانواده است و خانواده باید بهترین مدرسه برای فرزندان باید و در تربیت فرزندان پدران و مادران نقش بسزایی دارند و بعد از خانواده آموزش و پرورش هست که در شکل‌گیری شخصیت کودکان نقش مهمی را ایفا می‌کند.
خانواده بهترین مدرسه برای فرزندان است
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی امام جمعه موقت تهران در همایش شوراهای آموزش و.پرورش شهرستانهای استان تهران که در سالن ولایت این اداره کل برگزار شد اظهار کرد: از گناهکاران کریم تمام ارزش انسان به مقام و مرتبه علم و معرفت اوست و حیاط انسانی به دانش او گره خورده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: انسان مورد خطاب قرآن کریم انسان عاقل و عالم است، انسانی که دارای مرتبه دانش است و شناخت فجور و تقوا را دارد و بابت همین موضوع است که صاحب و حس می‌شود.

ابوترابی افزود: آموزه های حیاتی برای ارتقاء این دانش است، و آموزش‌های دنیوی و پدیده‌های دنیوی معلم انسان است و انسان کامل انسان عاقل آیت که در مرتبه قرار دارد.
وی در ادامه افزود: هسته اولیه جامعه خانواده است و خانواده باید بهترین مدرسه برای فرزندان باید و در تربیت فرزندان پدران و مادران نقش بسزایی دارند و بعد از خانواده آموزش و پرورش هست که در شکل‌گیری شخصیت کودکان نقش مهمی را ایفا می‌کند و باید آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی باید از نظر علمی و اخلاقی ارتقا پیدا کند و محیط و شرایط برای پیشرفت مهیا شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شوراهای آموزش پرورش با کمک و هم فکری هایی که در راستای ارتقا تعلیم و تربیت انجام می‌دهند باعث پیشرفت نظام آموزشی می شوند.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش کمبود منابع ندارد و مشکل بزرگ آموزش و پرورش به دلیل زیادی منابع است که با چنین مشکلاتی روبرو هستیم و باید منابع آموزش و پرورش مدیریت شود و به اندازه طریق شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در حوزه زیر ساختهای اقتصادی در رده‌های بالا قرار داریم و این مقایسه با کشورهای توسعه یافته است و از این زیر ساخت ها خلق ثروت به نحو احسن انجام نمی شود.

وی بیان داشت: در حوزه خلق ثروت با مقایسه با کشورهای در حال پیشرفت مقایسه می شویم از شرایط مطلوب نداریم و از کشورهایی شرایط بهتر داریم ذخایر زیر زمینی ندارند و از منابع طبیعی برخوردار نیستند.

وی خاطر نشان کرد: از منابعی که در آموزش و پرورش داریم به درستی استفاده نمی کنیم و همیشه از کم بود منابع کلایه کند هستیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: در کشور بهره بری افزایش پیدا نکند کشور طعم رشد، پیشرفت و ترقی را نخواهد دید و مردم طعم پیشرفت را نخواهد چشید و پیشرفت در این حوزه صورت نمی گیرد.

وی خطاب به اعضاهای شورای آموزش و پرورش گفت: در حوزه اعتبارات تفکر کنید و برنامه ریزی مطلوب داشته باشید، کار تعلیم و تربیت را شروع کنید و با چه کنم چه کنم دنبال افزایش اعتبارات نباشید به دنیا مدیریت صحیح منابع مالی باشید.

این مسؤول گفت: اگر مدیریت درست صورت گیرد رفاه حاصل می شود، مدیریت فعلی در آموزش و پرورش در حوزه مصرف منابع باید تغییر کند چرا که روش قبلی اشتباه بوده است.
ابوترابی در خصوص مصرف منابع در کشور های پیشرفته گفت: باید بهره وری را افزایش دهیم، در کشور های پیشرفته بهره وری سال به سال در حال افزایش است باید هزینه های جاری در ادارات و مدارس را کاهش دهیم و این امر امکان پذیر است.

امام جمعه موقت تهران در خصوص رفاه فرهنگیان در کشور گفت: خانواده فرهنگیان از رفاه مناسب برخوردار نیستند و با افزایش هزینه های جاری رفاه در فرهنگیان گاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: از منابع طبیعی در کشور و ذخایر زیر زمینی به نحوه احسن استفاده نمی‌شود و به بیراه می رویم، افزایش حقوق ها بی مورد دردی را دعوا نمی کند با جامعه فرهنگیان بخواهد تا تغییر ظرفیت در هزینه ها صورت گیرد و روش های مدیریت اصلاح شود.

وی به بحث و وظیفه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: وظیفه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت فرزندان ماست که به نحو احسن باید انجام دهد و این وظیفه برعهده جامعه زحمت کش فرهنگیان است اگر مدیریت و روش درست به دانش آموزان انجام شود کشور در مسیر درست حرکت خواهد کردو موفق خواهیم بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گفت: تواضع و فرو تنی داشته باشید، مدیر با تواضع می تواند مشکلات را رفع کند و از نظرات دیگران استفاده می کند و و اعضاء شورای آموزش و پرورش به نحو احسن استفاده می‌کند و بهره بری جلسه را افزایش می دهد.

ابوترابی فرد در پایان گفت: آموزش و پرورش در چهل ساله گذشته پیشرفت چشمگیر داشته است انتظار از آموزش پرورش و پیشرفت این نهاد تعلیم تربیتی باید دو چندان بود است.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *