جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱۰

حذف صفر از پول ملی در شرایط فعلی منطقی است؟

سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 664231
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نظر احتمالی مجلس درباره حذف ۴ صفر از پول ملی را تشریح کرد.
حذف صفر از پول ملی در شرایط فعلی منطقی است؟
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ارائه لایحه حذف 4 صفر از پول ملی از سوی بانک مرکزی به دولت، گفت: پیش از این نیز نمایندگان با ارائه طرح‌هایی چون بانکداری جمهوری اسلامی، پیشنهاداتی در جهت حذف صفر از پول ملی ارائه دادند که  این طرح‌ها در دستورکار کمیسیون قرار دارد.

وی با بیان اینکه دولت درباره حذف صفر از پول ملی تاکنون رایزنی با کمیسیون نداشته است، ادامه داد: قطعاًحذف 4 صفر از پول ملی هیچ تغییری در شرایط اقتصادی کشور مانند شرایط تورمی، رکودی و قدرت خرید مردم ندارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس با تاکید بر اینکه حذف 4 صفر از پول ملی اقدامی منطقی است، اضافه کرد: با حذف 4 صفر فقط ساده‌سازی عددها صورت می‌گیرد و تقریباً مجلس با حذف 4 صفر موافق است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در صورت تصویب حذف 4 صفر از پول ملی در یک بازه زمانی کوتاه انتقال پول ملی کنونی به پول ملی جدید انجام می‌شود، اظهار داشت: البته باید به این نکته نیز توجه داشت که حذف صفر از پول ملی هزینه‌های زیادی به بودجه وارد می‌کند چرا که بر این اساس سیستم‌های حسابداری و اسکناس‌ها باید تغییر یابد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مردم
Iran, Islamic Republic of
حذف صفر از پول ملی در شرایط حاضر سبب افزایش قیمت ها می شود.
حتی بیان این موضوع نیز بر بالارفتن قیمت ها موثر است.
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر دولت هر کاری کنه دلواپسان و جهان مخالف هستن!
Iran, Islamic Republic of
کی هزینه چاپ این همه اسکناس جدید را باید تقبل کنه؟
از جیب خلیفه می بخشی؟
...
Iran, Islamic Republic of
شرچهار تا اختلاس گر و غارتگر دانه درشت را كم كنيد از سر اين مملكت بهتر جواب ميده
Turkmenistan
حذف صفر های اضافی از پول ملی مدتها است توسط ملت انجام شده و فقط پوسته ظاهری آن مانده که خیلی راحت قابل انجام است . ...
Iran, Islamic Republic of
بله توسط ملت
با رأی به روحانی
Turkmenistan
منظورم اونی که شما برداشت کردید نبود . تقصیر جهان نیوز است که سانسور میکند
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
کاملا منطقیست....
Romania
دلار ۴۲۰۰ بلایی سر مردم اورد که درطول تاریخ بیسابقه است دیگر این پدیده شوم را با برداشتن صفر تکرارنکنید والا مردم میریزند تو خیابون ونفرت خود را از شماها ابراز میکنند .
Iran, Islamic Republic of
اگر چهار صفر كم شود اختلاس راحت تر و مردم در جا سنگ كوب نميكنند بطور مثال 12 هزار ميليارد تومان ميشوديك ميليارد و دويست ميليون تومان بنابراين به ذهن القا شده قبلي ميگويد تا دوازده هزار ميليارد جا داره فكر كنم طرح يك روان شناس خبره است براي ارام كردن مردم از طرفي اختلاس هاي قبلي نحو محاسبه اش چطور ميشود بنرج جديد بدن يا نه همون قديم