يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

نشست فرماندهان ائتلاف متجاوز آمریکایی با کردهای سوریه

پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 663314
فرماندهان ائتلاف متجاوز آمریکایی به اصطلاح مبارزه با داعش، با مقامات کرد سوری در شهر رقه در شمال سوریه دیدار و گفت وگو کردند.
نشست فرماندهان ائتلاف متجاوز آمریکایی با کردهای سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، رسانه های کردی اعلام کردند که این هیات در شهر رقه با اعضای شورای غیرنظامی، بزرگان و افراد صاحب نفوذ این شهر دیدار کردند.

موضوع این نشست درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه بوده که مورد گفت وگو و تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

فرماندهان ائتلاف آمریکایی به کردهای سوری اعلام کردند که خروج نیروهای آمریکا از سوریه به تدریج انجام خواهد شد.

رسانه های کردی اعلام کردند که این نشست برای دلجویی از کردهای سوریه برگزار شده بود.

این درحالی است که رئیس مشترک شورای غیرنظامی رقه دیروز (چهارشنبه) گفته بود که ما با دولت سوریه درباره اوضاع مناطق شرقی کشور گفت وگو می کنیم و ماندن یا رفتن نیروهای آمریکا دیگر برای ما اهمیتی ندارد.

'لیلی مصطفی' افزود: در روزهای گذشته مذاکراتی میان کردها با نمایندگان دولت سوریه در شهرک 'عین عیسی' در شمال رقه برگزار شد.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز با نمایندگان دولت سوریه گفت وگو شده، گفت: دور سوم و چهارم گفت وگوها با دولت سوریه نیز بزودی برگزار می شود.

کردهای سوریه سال ها با تکیه بر حمایت آمریکا از گفت وگو با دولت سوریه خودداری می کردند.

پس از اعلام ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در 28 آذرماه مبنی بر تصمیم این کشور برای خارج کردن نیروهای خود از سوریه مقام های ارشد کرد سوری این تصمیم را خنجر از پشت و خیانت به این نیروها و یگان های مدافع خلق عنوان کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *