چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
جنون مسلح سازی

پیشنهاد پنتاگون برای تسلیح کردهای سوریه در آخرین روزهای ریاست باراک اوباما

چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 498484
پنتاگون به باراک اوباما پیشنهاد کرده است یکی از راه هایی که می توان داعش را در سوریه به زانو در آورد، ارسال مستقیم سلاح برای نیروهای کرد سوریه است.
پیشنهاد پنتاگون برای تسلیح کردهای سوریه در آخرین روزهای ریاست باراک اوباما
به گزارش کردپرس به نقل از سی ان ان، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که دوره ریاستش روز جمعه به پایان می رسد، روز سه شنبه با اعضای شورای امنیت ملی آمریکا دیدار کرده است. یکی از موضوعات در این دیدار مبارزه با داعش در سوریه بوده است. کاخ سیفد از افشای تصمیم باراک اوباما درباره نحوه ادامه مبارزه با داعش در سوریه خوداری کرده است اما برخی مقامات پنتاگون گفته اند به نظر نمی رسد باراک اوباما در آخرین روزهای ریاستش درباره این موضوع تصمیم قاطع بگیرد.
موضوع اصلی مبارزه با داعش در سوریه حول محور بازپس گیری شهر رقه از این گروه تروریستی است اما مقامات پنتاگون تاکید کرده اند در صورت عدم تجهیز نیروهای کرد سوریه به تجهیزات جنگ شهری این امر محقق نمی شود. بنابر این یکی از پیشنهادهای پنتاگون به باراک اوباما تجهیز و تسلیح مستقیم نیروهای ypg بوده است.
اما مقامات آمریکایی از تشدید تنش آمریکا با ترکیه بر سر حمایت این کشور از نیروهای کرد سوریه بیم دارند. ترکیه در هفته اخیر انتقادهای تندی از آمریکا به سبب حمایت این کشور از نیروهای کرد سوریه کرده است.
به نوشته سی ان ان ممکن است تصمیم برای تسلیح مستقیم نیروهای کرد سوریه در چند روز باقی مانده به پایان دوره ریاست باراک اوباما محقق نشود و تصمیم گیری در این باره به دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب این کشور واگذار شود. دونالد ترامپ نیز پیشتر حمایت خود را از نیروهای کرد اعلام کرده بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *