جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

هندوراس سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل می‎کند

چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 662988
رئیس جمهوری هندوراس در دیداری که با نخست وزیر رژیم صهیونیستی داشت با انتقال سفارت به قدس اشغالی و تداوم گفتگوها برای عملی کردن این تصمیم، موافقت کرد.
هندوراس سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل می‎کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، بنیامین نتانیاهو که برای شرکت در مراسم تحلیف «ژایر بولسونارو» (Jair Bolsonaro) رئیس جمهوری جدید برزیل به این کشور سفر کرده است؛ دیداری همزمان با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و «خوان اورلاندو» رئیس جمهوری هندوراس داشت.

نتیجه آنکه در پایان این دیدار، اورلاندو با انتقال سفارت هندوراس به قدس اشغالی موافقت کرد و هر ۳ طرفِ مذاکره در بیانیه‌ای مشترک بر تداوم گفتگوها برای پیشبرد این طرح تاکید کرده و در همین راستا قرار شد که جلساتی در واشنگتن، تل آویو و تگوسیگالپا برگزار شود.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی نیز در مقابل، سفارتی در تگوسیگالپا دایر خواهد کرد.توافق برای تحکیم روابط سیاسی و همکاری در راستای توسعه هندوراس از دیگر موارد ذکر شده در این بیانیه بود.

گفتنی است اقدام هندوراس در انتقال سفارت به قدس اشغالی در پیروی از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انجام می‌گیرد. ترامپ دسامبر ۲۰۱۷ اعلام کرد که قصد دارد سفارت آمریکا را به بیت المقدس منتقل کند و آن را به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی معرفی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *