دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۱

تورم کنونی کشور ناشی از خلق پول است/تحریم در «پول‌طلا» جایی ندارد

دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب: 662619
دبیر کارگروه اقتصاد مؤسسه تمدن اسلامی گفت:تورم کنونی در کشور نیز ناشی از خلق پول است و موجب از بین رفتن حدود ۷۰ درصد ثروت ایرانیان در طول سالهای اخیر و انتقال آن به بانکها شده است.
تورم کنونی کشور ناشی از خلق پول است
به گزارش جهان نيوز، محمد غلامی در نشستی با عنوان « پول‌طلا، جایگزینی برای ریال» با بیان اینکه بر اساس آخرین اصلاحات قانون پولی و ریالی کشور در سال ۹۶، یک گرم طلا باید معادل ۱۰۰ ریال باشد، اظهار داشت: با این توضیح متوجه می‌شویم ارزش پول ما اکنون تا چه میزان کاهش یافته و به جای آن خلق پول انجام شده است.

وی افزود: البته این یک موضوع جهانی است و حدود ۹۸ درصد ارزش دلار در برابر طلا کاهش یافته است و ۹۸ درصد خلق پول انجام شده است.

دبیر کارگروه معیشت و اقتصاد مؤسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی با بیان اینکه آیت الله مکارم شیرازی خلق پول را از سه نظر حرام دانسته اند، بیان داشت: بر اساس نظر ایشان خلق پول مصداق کلاه برداری، خوردن مال به باطل و ضرر جامعه است.

وی ادامه داد: این خلق پول توسط بانک‌ها انجام می‌شود  و بدین ترتیب پول در اختیار مردم در بازار دارای ارزش بسیار کمتری نسبت به پول در اختیار بانکها است.

خلق پول معادل ۳۰ هزار میلیارد ریالی بانک مرکزی برای جبران زیان موسسات مالی غیرمجاز
غلامی به خلق پول معادل ۳۰ هزار میلیارد ریالی بانک مرکزی برای جبران زیان موسسات مالی غیرمجاز گفت: تورم کنونی در کشور نیز ناشی از خلق پول است، مکانیزم خلق پول باعث از بین رفتن حدود ۷۰ درصد ثروت ایرانیان در طول سالهای گذشته و انتقال آن به بانک‌ها شده است.

وی با بیان اینکه تنها راهبرد خروج از سیستم خلق پول در کشور ایجاد پول ثابت است، بیان داشت: اینکه اغلب پس اندازهای جامعه به شکل طلا است نشان از عدم اعتماد به پول اعتباری و انتقال ریال به طلا است، این رویکرد باید در نظام اقتصادی ما نیز وارد شود تا از بحران خارج شویم.

پول طلا موجب می‌شود تا تاثیر دلار بر اقتصاد کشور از میان برود
وی با بیان اینکه پول طلا موجب می‌شود تا تاثیر دلار بر اقتصاد کشور از میان برود، اظهار داشت: ارزش طلا ثابت است و حتی ارزش دلار نسبت به طلا همواره در حال سقوط بوده است.
دبیر کارگروه معیشت و اقتصاد مؤسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی ابراز داشت: باید نهاد بیت المال تاسیس و جریان قانونی در ارتباط با پول‌طلا شکل بگیرد، بدین ترتیب طلایی که جامعه به بانک مرکزی برای ریال داده است دوباره به طلا نزدیک می‌شود.

تحریم در سیستم پول طلا جایی ندارد
وی با بیان اینکه هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ تن طلا در بانک مرکزی وجود دارد و تنها حدود ۱۵ درصد از این طلا برای سیستم پول‌طلا نیاز است، گفت: تحریم در این سیستم پولی دیگر جایی ندارد چراکه قیمت طلا همواره ثابت است، ذکر این نکته نیز لازم است که FATF به دلیل این تحریم ناپذیر نبودن مبادله پول با طلا، آن را مصداق پولشویی می‌داند.

غلامی با اشاره به اینکه ضرب سکه طلا  ذخیره ارزش زیاد در حجم کم است، بیان داشت: ما نگرانی در زمینه تامین طلای موردنیاز برای این سیستم نداریم و در زمینه مبادلات اقتصادی نیز مشکلی وجود نخواهد نداشت به نوعی که برخی کشورها  حتی حاضر  هستند به جای پول نفت به ما طلا بدهند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد خوبیه که بهجای پول نفت،طلا بگیریم نه ارز