جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

آمریکا نخستین انبار نظامی خود در سوریه را تخلیه کرد

شنبه ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۹
کد مطلب: 662076
پس از تصمیم اخیر ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه، نظامیان این کشور نخستین انبار نظامی در شمال شرق سوریه را تخلیه کردند.
آمریکا نخستین انبار نظامی خود در سوریه را تخلیه کرد
به گزارش جهان نيوز؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، پس از تصمیم غیرمنتظره هفته گذشته دونالد ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه، نخستین انبار نظامی آمریکا در نزدیکی مرز عراق روز جمعه تخلیه شده است.

بر اساس این گزارش یک منبع آگاه و قابل اعتماد محلی تاکید کرده است که نیروهای آمریکایی یک انبار نظامی در منطقه ملکیه واقع در استان حسکه در شمال شرق سوریه را تخلیه کرده اند.

این منبع آگاه افزود: خودروهای زرهی هامر و کامیون های نظامی آمریکایی از این انبار به عراق فرستاده شده است. نظامیان آمریکایی مستقر در این انبار نیز به خارج اعزام شده اند.

این انبار تجهیزات مورد نیاز گروه های وای پی جی و پ ک ک در شمال سوریه را از طریق عراق تامین می کرده است. ترکیه بارها مخالفت خود را از حمایت های آمریکا از این دو گروه تروریستی اعلام کرده است.

آمریکا حدود 18 پایگاه نظامی در سوریه دارد. ترامپ هفته گذشته در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تصمیم خود را برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از سوریه اعلام کرده است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *