يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

کمبود فضای آموزشی در منطقه ۲۲ تهران

پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 661606
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در منطقه ۲۲ شهر تهران به دلیل ساخت‌وسازهای بی‌رویه و بدون مطالعه، با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.
کمبود فضای آموزشی در منطقه ۲۲ تهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران در گردهمایی شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی مناطق 19 کانه شهر تهران،‌ اظهار کرد: شهرداری‌ها به مدارس غیردولتی به‌عنوان مراکز تجاری توجه دارند، در صورتی‌که این مدارس بخشی از نهاد آموزش‌ و پرورش و نهادی برای تربیت نیرو است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها به معافیت مدارس غیردولتی در پرداخت مالیات و عوارض توجه نمی‌کنند و در این حوزه مانع‌تراشی می‌شود و مدارس غیردولتی به دلیل قیمت بالای زمین توان پرداخت مالیات را ندارند.

فولادوند افزود: شهرداری‌ها موظف شدند فضای آموزشی را به حدنصاب استاندارد برسانند؛ درصورتی‌ که در واقعیت برای مدارس استیجاری نام کاربری آموزشی گذاشته، اجاره‌بها را بالابرده و برای موجر ناامنی ایجاد می‌کنند بعد می‌گویند که شرایط آموزش و پرورش استاندارد است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران با اشاره به وضعیت مدارس غیردولتی گفت: در طول 30 سال گذشته سیاست‌های گوناگونی بر مدارس غیردولتی اعمال شد که عده‌ای مدارس غیردولتی را تقویت و عده‌ای با ایجاد مدارس خاص، این مجموعه‌های آموزشی را تضعیف کردند.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با تمام قوا از قانون مدارس و مراکز غیردولتی حمایت کرده اما مشکلاتی در سطح هماهنگی‌های این قانون وجود دارد.
فولادوند با اشاره به اینکه از یک‌میلیون و 200 هزار دانش‌آموز تهرانی، 200 هزار نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، افزود: اگر مدارس غیردولتی نبود، مشکلات بیشتری داشتیم و در حال حاضر توجه مدارس غیردولتی به مناطق حاشیه‌ای و محروم شهر است.

وی با اشاره به عملکرد شورای نظارت مدارس و مراکز غیردولتی اظهار کرد: این شورا تنها به تخلفات رسیدگی نمی‌کند و با وجود مشکلات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی باید مشکلات مؤسسان را بشنود و راهکاری برای آنها ارائه کند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش شهر تهران با بیان اینکه سیاست کلی این نهاد توسعه مدارس غیردولتی است، گفت: میانگین تراکم 34 نفره در کلاس‌های درس دوره ابتدایی و 33 نفره در دوره متوسطه اول تهران باعث استفاده از مدارس غیردولتی شده است به‌ویژه در مدارس غربی و جنوبی این نیاز تشدید می‌شود.

فولادوند با اشاره به وضعیت مدارس در منطقه 22 شهر تهران اظهار کرد: در این منطقه به دلیل ساخت‌وسازهای بی‌رویه و بدون مطالعه با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی گفت: اداره کل آموزش‌ و پرورش شهر تهران حاضر است برای کاهش تراکم در کلاس‌های درس، امتیازهایی را به مؤسسان مدارس غیردولتی جدید بدهد و بخشودگی‌هایی هم داشته باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *