يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

احتمال استیضاح ترامپ، نگرانی بزرگ در سال ۲۰۱۹

چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 661303
سرمایه‌گذاران و تاجران در آستانه سال جدید میلادی علاوه بر جنگ اقتصادی با چین و دیگر مسائل اقتصادی نگران احتمال استیضاح دونالد ترامپ نیز هستند.
احتمال استیضاح ترامپ، نگرانی بزرگ در سال ۲۰۱۹
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به معنی خروج او از کاخ سفید نیست. در سطح فدرال آمریکا با اکثریت آرا در مجلس نمایندگان می‌توان یک مقام رسمی مانند رئیس جمهوری را استیضاح کرد. این استیضاح سپس در سنا مطرح می‌شود که در آنجا درباره محکوم کردن آن مقام رسمی تصمیم‌گیری می‌شود.

استیو اوکان، مشاور ارشد انجمن مشاوره ژئوپلیتیک "مک‌لارتی" در این باره می‌گوید،  روند استیضاح در دستور کار قرار بگیرد یا نگیرد، در مباحث مربوط به سیاست آمریکا بسیار مورد توجه خواهد بود و واشنگتن را برای حل و فصل مسائل فلج خواهد کرد که این خود یک خطر بزرگ برای تجارت‌هاست.

او در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: دموکرات‌ها سال آینده درباره استیضاح کاری خواهند کرد.اوکان این اظهارات را در واکنش به احتمال استیضاح ترامپ به اتهام پرداخت حق‌السکوت به چند زن بیان کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، رابرت مولر، بازرس ویژه آمریکا در پرونده احتمال مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ به پایان تحقیقات خود نزدیک می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که او تا اواسط فوریه گزارشی را به دادستان کل ارائه کند.

اوکان که یکی از اعضای اتاق بازرگانی آمریکا در سنگاپور است، در ادامه صحبت‌هایش گفت: واشنگتن به معنای واقعی کلمه تعطیل خواهد شد زیرا رئیس جمهوری نخواهد توانست بر چیزی به جز این مساله تمرکز کند. فکر می‌کنم این خطر بزرگی در سال ۲۰۱۹ است.

به گفته این کارشناس اقتصادی، توسعه سیاسی آمریکا در حال حاضر جوامع تجاری را نگران می‌کند.اوکان معتقد است که سیاست‌های تجاری ترامپ مانند خروج از شراکت ترنس‌پاسیفیک شرکت‌های آمریکایی را در خارج از این کشور با ضرر و زیان‌هایی روبه‌رو کرده است.وی افزود، تمرکز ترامپ بر مساله مهاجرتی به جای مسائل اقتصادی فقط همه‌چیز را بدتر می‌کند.

او طی صحبت‌هایش در شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: فکر می‌کنم ۲۰۱۸ در قیاس با ۲۰۱۹ سالی آرام محسوب شود. هیچ‌گاه چنین اضطرابی را که اکنون شاهد آن هستیم در جوامع تجاری آمریکا ندیده‌ام.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *