جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
توییت ترامپ در شب کریسمس:

من بیچاره تنها درکاخ سفید منتظر دموکرات‌ها هستم!

سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 660914
رئیس‌جمهور آمریکا در توییتی گلایه‌آمیز گفت تنها در کاخ سفید منتظر است تا بلکه دموکرات‌ها با او برای ساخت دیوار در مرز مکزیک توافق کنند.
من بیچاره تنها درکاخ سفید منتظر دموکرات‌ها هستم!
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه شب همزمان با جشن‌های سال نوی میلادی در این کشور، با لحنی گلایه‌آمیز گفت همچنان در کاخ سفید انتظار می‌کشد، بلکه دموکرات‌ها در موضع خود تجدید نظر کرده و با او برای تخصیص بودجه جهت ساخت دیوار در مرز مکزیک، کنار بیایند.

ترامپ که پس از تعطیلی دولت به واسطه اختلاف با دموکرات‌ها و عدم تصویب بودجه موقت سفرش به تفرجگاه شخصی‌اش در «مار آ لاگو» در فلوریدا را لغو کرده، در توییتر نوشت: «من تنهای تنها در کاخ سفید هستم (بیچاره من) و منتظرم تا دموکرات‌ها بازگردند و در مورد مسئله فوق‌العاده ضروری امنیت مرزی، توافق کنند. همین دموکرات‌هایی که نمی‌خواهند معامله کنند، روزی چنان خسارتی به کشور وارد می‌کنند که به مراتب بیشتر از این پولی است که الان برای ساخت دیوار داریم در موردش صحبت می‌کنیم. مسخره است.»

در پی خودداری سناتورهای دموکرات از پذیرش درخواست ترامپ برای تخصیص بودجه حدود ۶ میلیارد دلاری به پروژه ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک، دولت آمریکا از بامداد شنبه (به وقت واشنگتن) به دلیل نداشتن بودجه مصوب، وارد وضعیت موسوم به «تعطیل» شده است. در این وضعیت، فعالیت‌های غیرحیاتی دولت از جمله در ۹ وزارتخانه متوقف شده و چند صد هزار کارگر تا زمان تخصیص لایحه جدید بودجه دولت، حقوق دریافت نمی‌کنند.

ساخت دیوار در مرز مکزیک به بهانه مقابله با ورود پناهجویان و مهاجرین غیرقانونی یکی از وعده‌های انتخاباتی ترامپ بود. او در آن زمان تأکید می‌کرد که مکزیک باید پول ساخت این دیوار را بپردازد، اما با رد این درخواست از سوی دولت مکزیک، ترامپ اکنون نمایندگان کنگره را برای تخصیص بودجه به این پروژه تحت فشار قرار داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا عصر دوشنبه مدعی شد که دلیل مخالفت دموکرات‌ها با ایده ساخت دیوار، این است که این ایده از سمت او مطرح شده است. وی در توییتر نوشت: «تقریبا تمام دموکرات‌هایی که امروز با آن‌ها سر و کار داریم، [در گذشته] قویا از ساخت یک دیوار یا حصار مرزی دفاع کرده‌اند. فقط بعد از آنکه من به دلیل مواد مخدر و آدم‌ها بی‌حساب و کتاب وارد کشور می‌شدند، این موضوع را به بخش مهمی از کارزار انتخاباتی‌ام تبدیل کردم، آن‌ها به مخالف آن تبدیل شدند. بدجور [دیوار را] نیاز داریم.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *