جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۳

لغو امتحانات مدارس برای پاسداشت شب یلدا

چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب: 659836
امتحانات مدارس در روز شنبه اول دی ماه البته به جز امتحانات نهایی برای پاسداشت شب یلدا لغو شد.
امتحانات شنبه لغو شد
به گزارش جهان نيوز، با بخشنامه ابلاغ شده از سوی شاپور  محمدزاده مدیرکل دفتر وزارتی، تمام امتحانات روز "شنبه اول دی ماه" البته به جز امتحانات نهایی برای پاسداشت شب یلدا لغو شد.

در این بخشنامه آمده است: نظر به اینکه روز شنبه اول دی ماه 97 آغاز فصل زمستان است و به موجب یک سنتی باستانی و دیرینه ایرانیان (شب یلدا) به منظور حفظ و پاسداشت کانون گرم خانواده‌ها و به جاآوردن سنت حسنه صله ارحام و نیز بهره‌مندی دانش‌آموزان از والدین و لذت بردن از همنشینی با خانواده‌های خود، مقتضی است ترتیبی اتخاذ شود امتحانات تمام دوره‌های تحصیلی به جز امتحانات نهایی روز شنبه اول دی ماه لغو و به تاریخ دیگری موکول شود.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
من برای آن روز امتحان در نظر گرفته ام به کسی هم مربوط نیست. آموزش وپرورش را مسخره نکنید
Iran, Islamic Republic of
در این جامعه چه خبر است از یک طرف گرانی بیداد می کند و بسیاری از مردم توان خرید مایحتاج اولیه خود را هم ندارند چه رسد به خرید خوراکیها و میوه های این شب سخیف و منسوخه را و از طرف دیگر این دولت به اصطلاح فخیمه امسال هرچه در توان دارد برای تبلیغ این شب بکار برده و امتحانات را لغوی وی کند و .... و همچنین سیمای مِیلی جمهوری اسلامی هم با وی همدست شده است و برنامه های متنوع تدارک دیده در حالی که هیچ تبلیغی برای ولادت خاتم انبیاء (صلّی الله علیه و اله وسلّم) که اشرف مخلوقات عالم هستی است نکردند و کسی برای برپایی جشنهای ولادت رئیس مکتب و مذهب، اجناس قابل فروش خود را همراه با تخفیف عرضه نکرد ....
خداوکیلی با این اهتمامی که برای برپایی آئین غیر اسلامی داریم آیا توقع بخشش گناهان و تقاضای رفتن به بهشت را هم داریم؟
چرا کسی به فکر تبلیغ اعیاد مذهبی در این نظام اسلامی نیست؟ مگر برای برپایی و تثبیت این نظام کلی جوانان پاک و مطهر شهید نشدند؟ مگر در اصل 12 قانون اساسی ما غیر از اسلام و مذهب تشیع دین و مذهب دیگری را معرفی کرده است؟ آیا دین جدید آمده و ما خبر نداریم؟ یعنی آیا می شود هم مسلمان بود و هم به آئین گذشته را که هیچ سودی برای مردم جز شکم پرکردن و لهو و لعب و اسراف و ریخت و پاش و .... ندارد را عمل نمود؟ به عبارت دیگر آیا دین اسلام و مذهب تشیّع اخیراً با دین و آئین دیگر ترکیب شده است؟
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
آیا بزرگ کردن شب یلدای معمولی و همیشگی ! روشی برای پرت کردن حواس مردم ، از مشکلات مهم جامعه است ! آیا باید بخاطر این شب ، امتحانات ، لغو شود ؟!!