جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۲۱۷
واکنش عصبانی به چند انتقاد؛

رحیم‌پور اطلاعاتی ندارد/ باید تریبون‌هایش را محدود کنند!

چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 659716
ادامه رفتارهای آقای ازغدی اصلا به صلاح نیست، ایشان در قم و مشهد صحبت هایی کرده که موجب ناراحتی بزرگان حوزه شده است.
رحیم‌پور اطلاعاتی ندارد/ باید تریبون‌هایش را محدود کنند!
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام سیدمحمد غروی در واکنش به انتقادات جدی رحیم پور ازغدی از تریبون نماز جمعه نسبت مسائل نماز جمعه و حوزه که مورد استقبال مردم قرار گرفت، در گفتگو با انتخاب اظهار داشت: متاسفانه، آقای ازغدی بیش از آنچه به او مربوط اواست، صحبت می کند. او  باید حد و منزلت خود را بداند و متوجه موقعیتی که در آن قرار دارد باشد.

عضو جامعه مدرسین اضافه کرد: این شکل صحبت کردن اثرات مناسبی ندارد.
ایشان حوزه را نمی شناسد. اگر می خواهد نظر بدهد بیاید به او توضیحاتی بدهیم که در حوزه چه تحولاتی شکل گرفته و بعد از آن در خصوص موضوعات حرف بزند.

غروی با بیان اینکه «آقای ازغدی اطلاعاتی ندارد و سالیان سال بیرون از حوزه بوده»، گفت: ایشان فقط در زمینه های مختلف ادعا دارد. صحبت های او در حوزه بازخورد خوبی نداشته، مسئولین هم به این مسئله توجه نمی کنند و نمی دانند این شخص موجب نارضایتی بزرگان حوزه شده است.

وی تاکید کرد: باید به او تذکر بدهند و تریبون های او را محدود کنند، یا توسط افراد اثر گذار در او، معنای حرف هایش را به او بفهمانند.

حجت الاسلام غروی هشدار داد: ادامه رفتارهای آقای ازغدی اصلا به صلاح نیست، ایشان در قم و مشهد صحبت هایی کرده که موجب ناراحتی بزرگان حوزه شده است. او جایگاهی ندارد که در این موضوعات صحبت کند. این موضوعات به ایشان چه ارتباطی دارد؟

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان کرد: آقای ازغدی می توانست در حد خودش اثر گذاری هایی در بعضی مجامع داشته باشد اما با این کارها باعث می شود خود را منزوی کند و در انزوا قرار بگیرد. او مثل اینکه نذر کرده در مسائلی که به او ارتباطی ندارد دخالت کند. ظاهرا همه مسائل حل شده همین این مسئله مانده که فقط او باید حل کند. امیدوارم هدف او از حرف هایش خیر باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای غروی حرف استاد رحیم پور حرف مردم و کاملا منطبق بر واقعیت است. بهتر است حوزه اصلاح شود.
Iran, Islamic Republic of
جناب غروی نیت ایشان کاملا خیر است به فکر آخرت خود باشید
Iran, Islamic Republic of
حوزه ای که نتواند حرف مردم را بزند و در گوشه ای بحث طلبگی داشته باشد بدرد مردم نمی خورد.
Iran, Islamic Republic of
آقای غروی وقتی ناطق میگوید برجام خیلی اقدام خوبی بوده و هیچ اشکالی بر آن وارد نیست شما به رگ غیرتتان برنمیخورد و ساکتید حالا چه شده که سخنان به حق آقای ازغدی را برنمیتابید همین نشان میدهد ایشان درست انتقاد میکند دوما ادبیات سخن شما بسیار متکبرانه است، بیاید پیش ما تا به او حرف زدن یاد بدهیم ایشان یک تنه بار به زمین نهاده شده صدها نفر مثل شما را بر دوش گرفته و به پیش میرود سوما انتقاد شما مصداقی نیست و با کلی گویی میخواهید ایشان را رد کنید در حالی که ایشان خیلی مستدلتر از شما سخن گفته اند حیف اون رو زهایی که پای درس فلسفه شما زانو زده ام، شما فقط اهل حرف هستید و ادعای گزاف. والسلام
رضا
Netherlands
به درد جهنم که می خورد!
Canada
در تاریخ ادیان نیز می خوانیم کسانی که به کاهنین معابد بی احترامی می کردند دچار چه بلاهائی شدند.
Iran, Islamic Republic of
این تندرو موقع که روحانی مقدسات رو زیر سوال می برد سکوت می کرد؟ نقد به معصوم آری، نقد به حوزه خیر؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقای آزغدی همان حرف های امام و رهبری را زد شما از کجای حرف آقای آزغدی ناراحتید؟ در طرح و دفاع از نظریات ملاک و معیار و بزرگی به تبیین و استدلال است حرف های ایشان مستدل است بخش کوچکی از حوزه کار کرده است ولی بخش عمده ای معطل مانده است جناب آقای غروی شما و امثال شما از واقعیات اگر بی خبر نباشید حد اقل کم اطلاع هستید حجم کارهایی که در حوزه صورت گرفته بی نفسه بزرگ است اما در مقایسه با نیازهای موجود بسیار ناچیز است این مطالب را با اطلاع می گویم چون سالیان درازی هم در حوزه و هم در دانشگاه و هم داخل و هم خارج از کشور حضور داشته ام پیشنهاد می کنم یک ساعت بنشینید و با آقای آزغدی گفتگو کنید با کنار گذاشتن همه تشخص هایی که مانع واقع بینی است.
Iran, Islamic Republic of
باسلام محضر عزیزان. مراجع و حوزویان نیز کاملا به مشکلات آگاهند و این خود یک بدبینی و القای بیگانه است که حوزویان از مشکلات جامعه ناآگاهند. فقط حرف این است که این معضلات راهکارهای اجرایی دارد که خیلی هایش به صورت اسناد بالادستی یا حتی قانون به کمک حوزویان خبره نوشته شده و بسیاری دارد خاک می خورد و رسانه ها باید کمک کنند که دولت و مسئولین بتوانند اجرا کنند. مراجع تقلید ناراحتند که بجای دزد یقه صاحب خانه را می گیرند و حمله می کنند به مراجع و فضلای دلسوز که همین مقدار تدین ملت، ناشی از زحمات و تدابیر آنها و رهبری معظم است. نقد حوزه جای خود و البته با اطلاع کافی و از زبان کسی که شأن آن را دارد نه در تریبون عمومی آنهم با اینهمه تکرار که به نظر به لج بازی بیشتر شبیه شده باشد
دانشجو
Romania
در پاسخ به نظر جنابعالی چند نکته باید به عرض برسانم :
1 - مگر آقای ازغدی چه چیزی غیر از حرف امام و رهبری زده که به حوزه برخورده و تاب تحمل این انتقادات را ندارند ؟
2 - لطفا زحمات رهبری و تاثیرگذاریشان بر مردم و جوانان و مدیریت انقلابی ایشان را به حساب حوزه و سایر مراجع نگذارید و بین آنها جمع نکنید .
3 - حوزه در مورد نفوذ فرهنگ غربی , کاهش آمار ازدواج بدلیل سنتها و آداب و رسوم دست و پاگیر (البته نقش گرانی نیز سر جای خودش) و افزایش آمار طلاق و ... که یکی از وظایف حوزه از جهت فرهنگ سازی می باشد چه کرده است ؟
4 - در این گرانی ها , بیکاری ها , اخراج کارگران و سایر مشکلات اقتصادی و معیشتی دیدم که یکی از مراجع تقلید به برگزاری تئاتری در تهران که چند شخصیت زن در آن از کلاه گیس استفاده کردند اعتراض کرده و به وزیر ارشاد هشدار دادند . این یعنی که از حال جامعه مطلع نبوده و الویت را گم کرده اند.
5 - اضافه کنید مرجع تقلیدی را که در ابتدای ایام عزاداری محرم هیئات و تکایا را از پرداختن به مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی نهی کرده بود و شخص رهبری این نکته را اصلاح فرمودند که اگر همین حرف را شخص دیگری پاسخ داده بود معلوم نبود حوزه چه عکس العملی نشان می داد.
البته بنده به جایگاه و نقش حوزه و ضرورت وجود چنین ساختاری معتقد هستم و دوستان زیادی هم بین برادران حوزوی و طلبه دارم . اما ساختار سنگین حوزه نیاز به اصلاح دارد.
Iran, Islamic Republic of
عزیزم تصورت از حوزه با بدبینی همراه است. من هم قبول دارم که حوزه نیز مانند هر نهاد دیگر نیازمند اصلاح و تکامل بیشتر است و این را هم مراجع و هم همه حوزویان می دانند و اتفاقا شاید بیش از دیگران هم می دانند و هم سعی در رفع آن دارند. اما توضیحی درباره نکاتی که فرمودید:
1.اشکال مراجع در این است که گرچه در حد امام است که این تذکرات را بدهد اما در حد اقای ازغدی عزیز نیست که اینقدر بر این طبل بکوبد.
2.اینکه زحمات کار مراجع و اینهمه فضلا را که مستقیما در برخورد با مردم کار فرهنگی و انقلابی می کنند را نادیده بگیرید و فقط کار رهبر معظم و جوانان انقلابی را ببینید خلاف انصاف و خلاف دیدگاه رهبر عزیز است.
3. حوزه درباره همه این امور دغدغه و راهکار دارد اما قدرت ها در یک نظام مردمی دست نهادها است و حوزه قدرت تذکر دارد و این خود بحث و معضلی است که باید در جای خود کارشناسی شود که انتظارها از حوزه ای است که قدرت کافی قانونی ندارد.
4. مراجع مکرر درخصوص معضلات اقتصادی به مسئولان تذکر می دهند اما انعکاس رسانه ای ضعیفی صورت می پذیرد. صدا و سیما به یک بهانه و معاندان نیز برعکس مراجع را ساکت جلوه می دهند و متاسفانه متدینین را نیز دچار اشتباه محاسباتی کرده اند. شما فقط لازم است به سایت آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی مراجعه بفرمایید.
موفق باشی عزیز. التماس دعا.
Iran, Islamic Republic of
آقای ازغدی حرفاشونو روشن بیان کردن و تقریبا نود درصد اون سخنان نقل قول از فرمایشات امام و رهبری بود..حالا اگه شما آگاه به ضمائر هستید و میگید در کُنهِ قلبِ ازغدی چیزی منتقاض یا حرف های صریحش بوده ..خب اونوقت شما هم برای ما مردم غیر قابل درک خواهید بود
Iran, Islamic Republic of
اين چه توجيهي است چراسماجت ميكنيد و هر وقت يك جواب آبكي ميدهيد
Iran, Islamic Republic of
میشه توضیح کاملتری بفرمایید ....
سالار
Iran, Islamic Republic of
آقای حضرت آیت الله العظمی جناب مستدام غروی!
۲ ۲=۴
نتیجه عملکرد حوزه در جامعه و شهرها موجود نیازی نیست آقای پورازغدی بیان کنند مردم خود میدانند آنچه باید بدانند . فقط نمیدانم چرا بعضی مثل کپک سر زیر برف بردن .
حوزوی یعنی امام .
روحت شاد ای امام عزیز تر از جان .
Iran, Islamic Republic of
حرف مردم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شما بگو حرف مردم چیه؟ مردم از وضعیت حوزه ها راضی هستند؟
Iran, Islamic Republic of
مردم چی میدانند از وضع حوزه ها ....
از اب گل الود ماهی نگیر لطفا
Iran, Islamic Republic of
مردم از وضع حوزه های بی اطلاع هستند ..ولی از آثار عملکرد حوزه در جامعه چطور ؟ ما مردم ساختار جامعه هستیم.....آقای جوادی آملی در جایی فرموده بودند فساد در جامعه سر ریز فسادِ حوزه هاست...
Iran, Islamic Republic of
این همه علامت تعجب گذاشتی چرا ؟! احتمالا شما ازون دسته آدمایی هستی که وقتی خدا بهت روزی میده شکه می کنی که خودت به دست آوردی یا خدا بهت تفضل کرده..اگه یکی بگه خدا داده احتمالا کلق علامت تعجب از خودت بجا میزاری
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اقای غروی عزیز:
اگر حوزه وظایفش را خوب انجام می داد و به داد اسلام می رسید امروز وضع جامعه این نبود
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
احسنت ! بيشتر نميشود توضيح داد جهان شاخ و برگش را ميزند تا به نفع خودش در بياد نه در زمينه اقتصاد نه در زمينه فقه و اجتماعي و ... كاري نكرده اند هنوز تنور نجس شده را آب ميكشيم كه وجود خارجي ندارد
حالا جهان معاويه صفت همه را حذف مي كند فقط احسنت بلا تكليف ميماند يا بكل منتشر نميكند لعنت بر پيروان معاويه كه رو به تكثير است
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ازغذی کلام امیرالمومنین را گفته اگر به مذاق شما تلخ است ، باید تاسف خورد
Iran, Islamic Republic of
از ازغدی تا پای جان دفاع می کنیم
Romania
: بيايد به او توضيحاتي بدهيم!

در حوزه!
من معذرت ميخوام جناب غروي!
Iran, Islamic Republic of
البته حرف مردم نه، بلکه حرف اسلام و قرآن و حرفهای امام که برگرفته از قرآن و اهل بیت علیهم السلام هست رو فرمودند....
رضا
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
ایت الله مکارم هم به ایشون تذکر داده ولی مثل اینکه این اقا خودش بالاتر از مراجع میدونه
بهروز
Bulgaria
اشتباهی مثبت زدم من نظرم منفی است.
رسول
Iran, Islamic Republic of
حرف حقو باید زد
Iran, Islamic Republic of
اینکه اگه مرجعی نظر بده دیگران باید خفه شن میشه دیکتاتوری. حواست هست چی میگی؟
علی
کم کاری حوزه ه و به روز نبودن بزرگان حوزه ضربه بزرگی به دین و اعتقادات مردم زده بزرگان حوزه و علما در بین مردم رفت و آمد داشته باشند و فقط به گزارشات اطرافیان اکتفا نکنند چرا در جامعه اسلامی افراد باید منکر دین اسلام و معصومین و... باشند مگر نه اینکه علما و حوزه باید در امور مسائل مختلف در حوزه اجتماعی و فرهنگی و بانکداری اسلامی و امربمعروف و جلوگیری از فحشا و .... با ارائه راه کار دینی و اسلامی و تکلیف به مسئولین در جامعه اسلامی به وظیف خود عمل کنند سری به کوچه و جیابان بزنید با جوانان و مردم عامی صبحبت کنید و حرف آنان را بشنوید ببینید واقعا" شما به وظیفه خطیر خود عمل کرده اید
Iran, Islamic Republic of
حالا شما صلاحیت اظهار نظر دارین
Iran, Islamic Republic of
ممکن است بزرگان!! از حرف های ایشان دلخور شوند اما مردم هم از سکوت مرگبار بزرگان درباره همه چیز به ستوه آمده اند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
....
مسافر
Iran, Islamic Republic of
آقای غروی ؛ اگر شما فرد مطلعی هستید بفرمائید برای ازدواج جوانان، شیوع طلاق و ازدواجهای سفید، بانکداری اسلامی، اقتصاد ایران، فرهنگ نامتعارف جامعه، سن پائین اعتیاد جوانان (دختران و پسران)، مقابله با اثرات سوء فضای مجازی و دهها مشکل حاد و مهم دیگه که مردم جامعه با اون دست به گریبانند و دمار از روزگار خانواده ها در آورده برنامه بدید تا مشکلات به اقل برسه ...
اتفاقا کسانیکه بی اطلاعند و باید بهشون آگاهی داده بشه امثال شماست که طاقت نقد ندارید و با چنین ادبیاتی منتقد دلسوز و صالحی چون جناب رحیم پور رو تهدید به انزوا میکنید...
محمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
همین که شما تحمل انتقاد از حوزه را ندارید نمادی از حرفهای درست دکتر رحیم پور است ....
Iran, Islamic Republic of
بهتر است از واژه بزرگان درست استفاده شود... مطمینا بزرگی به خیلی چیزها نیست...
محمد
Iran, Islamic Republic of
ناقص منتشرکردی جهان !!
سانسور!!!
Iran, Islamic Republic of
برادر به سهم خودت قانع باش
مطلب را رسانده دیگه چانه نزن!
Iran, Islamic Republic of
جهان متخصص اين كارهاست غربال ميكند تا باب طبعش باشد معاويه هم همين كار ها را ميكرد مي گفت علي از خدا نمي ترسي ؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
میشه این آیت الله دقیقا بگه کدوم قسمت از حرفهای ازغدی نادرست و به دلیل کمی سواد ایشان بوده ؟؟؟
انصاری
Iran, Islamic Republic of
حضرت ایت الله هیچ کس حرف نزد چون به قوای تان بر می خورد شما ها که حرف نمی زنید و فقط به دنبال دیافت خمس و نماز بخوان روزه بگیر شده کاری به کار کسی نداشته و ندارید...
Iran, Islamic Republic of
آقای غروی آیت الله نیست... البته جدیدا بعضی روزنامه ها مرتبه ایشون رو بالا بردن به دلیل انتقاد از استاد ازغدی وگرنه تا دیروز که حجت الاسلام بود
طلبه صادق
ايشان آيت الله نيستند؛ ايشان هيچ کتاب و يا حتي مقاله اجتهادي ندارند. متاسفانه به دليل فقدان نظارت، هر کس ريشش سفيد مي‌شود و به مرکزي وصل مي‌شود، ملقب به آيت الله مي‌شود.
Iran, Islamic Republic of
اگر كسي فكر كند كه عضو شواراي عالي انقلاب فرهنگي نبايد نظراتش را بگويد و نياز به هماهنگي قبلي با بعضي مدعيان را دارد كم فهمي از مسايل جامعه و مسائل فرهنگي دارد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آشيخ؛ انظر الي ما قال.
اين چه ادبيات متكبرانه اي است كه شما داريد؟ فاين تذهبون؟
طلبه قمی
جناب غروی اتفاقا استاد رحیم درست به هدف زده شما از جامعه بی خبری
Iran, Islamic Republic of
اولا به باو مربوط است زیرا در نماز جمعه باید مشکلات اساسی مطرح شود دوما سابقه ایشان نشان میدهد که بیش از هر کسی به انقلاب حدمت کرده سوما اگر حوزه درست کار میکرد امروز زمینه های عملی برای مسایل مختلف مثل بانکداری و امثال ان داشتیم که بتوانیم از ان استفاده کنیم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برای اقای غروی متاسفم اقای ازغدی خود تحصل کرده حوزه است و انچه را هم بیان میدارد منطبق به اسناد و روایت و نقل قول بزرگان است ااقای غرویبیایند مصداقی صحبت کنند ایشان معقد است که نماز جمعه عملی سیاسی و عبادی است وجه سیاسی بودن و عبادی بودن ان امر به معروف و نهی از منکر است امام که خیلی تند تر خطاب به حوزه و اخوندها صحبت کردند .اسکندری
fajr47
Iran, Islamic Republic of
از قدیم گفتن حرف حق تلخه . حالا که کسی پیدا شده و واقعیات را بیان میکنه به اقایان برخورده
مسافر
Iran, Islamic Republic of
البته حرف حق برای کسانیکه پذیرش حق رو ندارند تلخه وگرنه حق و حرف حق و راه حق برگرفته از ذات باریتعالاست و بسیار گوارا ...
Iran, Islamic Republic of
جای اینکه جواب سوالات و شبهات ایشون رو بدن فقط به فکر حذف ایشون هستند . ...
Iran, Islamic Republic of
ايشون و عباسي و چند نفر ديگر كه مخل خواب آرام سرمايه داران و زر اندوزان و رياكاران و مفتخورها هستند حذف شوند همه چيز روبراه خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
ما توقعمون از حوزه علمیه اینکه جواب منطقی به حرفهای دکتر ازغدی بهند نه اینکه به ایشون بگن حرف نزن
Iran, Islamic Republic of
نظر ایشون در مورد آقاجری چیه؟
برادر دو شهيد
Iran, Islamic Republic of
تا کي قرار امثال اين اقاي غروي ها سرشون را بکنند در برف
اي بابا مملکت داره به ناکجا اباد ميره اينا خابن ...
Iran, Islamic Republic of
چه ميگي كدام ناكجا آباد تو اين 40 سال اين همه خر پول مفتخور و گردن كلفت پروار كرديم و هر چند گاهي يك طلبه ميكشند و آب از آب تكان نميخورد نا سپاسي هم حدي دارد زور گير ها را نديدي ؟ هاليوود فيلم ميسازد ما در عمل و واقعيت يكه تازيم
در كدامين عهد بوده است اين چنين يا آن چنان اي عموي مهربان ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
رهبری بارها فرموده اند حوزه باید انقلابی باشد. ا
ینکه آقای رحیم پور گفته تکرار مکررات و یا نماز جمعه بیان تقویم تاریخ است در خیلی از نمازهای جمعه درست است و ایرادی بر ایشان نیست
Iran, Islamic Republic of
ما نمیدانیم این حرفای حجة الاسلام از روی حسادت است، یا مسئله ی دیگریست. لکن حرفهای استاد رحیم پور مورد اقبال همه حق طلبان است. وسلام
Iran, Islamic Republic of
....
جلالی
Iran, Islamic Republic of
استاد رحیم پور حرف دل مردم را میزند چون با مردم زندگی میکنه.
وحید
Iran, Islamic Republic of
بنده به عنوان یک حوزوی اصلا حرفهای اقای رحیم پور ازغدی را قبول ندارم اما این تفکر که «ما میگوییم چه کسی و در چه مساله ای میتواند نظر دهد!»در خطا بودن کم از فکر اقای ازغدی ندارد بلکه بدتر از ان است....
asad
Iran, Islamic Republic of
شما به عنوان یک حوزوی سعی کن از تاری که دور خود تنیده ای به در آیی تا بینی همه چیز در ظرف پیله ات نمی گنجید و اگر در له یا علیه کسی قرار است حرف بزنی سعی کن دنیا را اندازه پیله ات نبینی.
Iran, Islamic Republic of
کدام حوزوی؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت ...
Iran, Islamic Republic of
اقا وحيد دوران عوض شده بخود بيا احترام زوركي نيست بلكه متقابل است
Iran, Islamic Republic of
اقا وحيد چرا فكر ميكنيد انسان برتر هستيد
Iran, Islamic Republic of
آقای ازغدی در این سخنرانی یا مستقیم روایت از حضرات معصومین رو نقل کرد یا سخنان امام و رهبری که برگرفته از فرمایشاتِ حضرات معصومین بود رو گفت..حالا جناب به اصطلاح حوزوی ..بفرمایید چرا امام صادقُ قبول ندارید ؟
ابراهیمی
امثال آقای غروی حرف بدنه جوان حوزه را درک نمی کنند چه رسد به حرفهای متفکری مثل رحیم پور. ...
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
بزرگوارا، با هزاران تأسف و تأثر باید گفت همین مقدار که حوزه و امثال جنابعالی نقد پذیر نیستند و خود را به هزار لایه گارد ضد نقد مجهز کرده اند، برای انزوای حوزه و مدافعان حوزه کفایت می‌کند....
ابراهیمی
...
Romania
...
ماهان
Iran, Islamic Republic of
آقای غروی در ایران زندگی می کند؟!!
حوزه خوب عمل کرده وضع جامعه اینگونه است اگر بد عمل میکرد چی میشد؟ خدا خیلی رحم کرد!!!
Iran, Islamic Republic of
پس مجيز گو بشود دادش گذشت دوراني كه مردم فقط مجيزگو بودند و هيچي گيرشون نيامد و افتادن در فقر و فلاكت
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا آقای رحیم پور ازغدی صحیح میفرمایند. حوزه باید تکانی بخورد. حرفهای ایشان ناقض عملکردهای حوزه نیست بلکه تغییراتی را ذکر نمودند
محسن
Iran, Islamic Republic of
ما رو ببین که می گیم ازغدی محافظه کاری می کند
Iran, Islamic Republic of
درود بر ازاد مردان و شير زناني كه نمي ترسند و اينده خود را رقم ميزنند و استا د گرامي بزن به سيم اخر بزن تو خال
Iran, Islamic Republic of
ما ايراني ازاد ميخواهيم روز اول هم شعارمون اين بود ازادي
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
کدامیک از این بزرگان به مردم اعلام کردند ایهاالناس بیایید در این گرانیها فلان کالا را تحریم کنید و نخرید، یا اینکه بواسطه سوء مدیریت و عملکرد نادرست مسولین نظام به آنها انتقاد کردند. ...
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا چي ميگي خود را تحريم كنند
ب
Iran, Islamic Republic of
شمابیا حرفها درست شما بزن؟
Iran, Islamic Republic of
آقای رحیم پور ازغدی باید حواسش باشه اینجور که معلومه خیلیا به فکر زمین زدن ایشونند ونباید بهانه به دستشون بده .
Iran, Islamic Republic of
درود بر رحیم پور ازغدی که حرف مردم و امام را می زند
Iran, Islamic Republic of
درود بر استاد غرویان عزیز.
Iran, Islamic Republic of
این آقا سید، آقای غروی هستند و اهل تهران و از شاگردان مرحوم سید محمد روحانی
آقای غرویان شیخ است و اهل نیشابور
دیندار آزاد اندیش
Iran, Islamic Republic of
درود بر رحیم پور ازغدی عالم وبا بصیرت آزاد اندیش
نابود باد تحجر و انحصارطلبی
طلبه از قم
Iran, Islamic Republic of
ازغدی کلام حق طلاب جوان حوزه را میزند
ما برای این صحبت ها جانمان در کف دستمان است
Iran, Islamic Republic of
يك نفر از اين بنده خدا دفاع كنه اين همه كارهاي مهم انجام داده ديشب 4 ساعت با خدا جلسه داشتند كلي با خدا قدم زدند عكس گرفتند درك شما ضعيف است همين و لا غير!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فعلاً که جناب غروی شما و بقیه دوستانتان در انزوا قرار گرفتید و حرف آقای رحیم پور حرف دل مردم است.
Iran, Islamic Republic of
كاري نداره بقول طغاي همه را گردن بزنيد
Iran, Islamic Republic of
چند نفر در نماز جمعه شرکت میکنند که شما میگویید این مطالب ازغدی مورد استقبال مردم قرار گرفته است ؟مگر ما در کشور قحط الرجال داریم که جناب ایشون سالهاست در تلویزیون ونماز جمعه وتریبونهای دیگراست.
Iran, Islamic Republic of
مگر انانی که با این صحبتها موافقند حتما باید در نماز جمعه شرکت می کرده اند انهم در تهران !!!!!!!!!! ...؟
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا کسانی که متأسفانه و به غلط، در نماز جمعه شرکت نمیکنند، از مشکلات نماز جمعه فراری اند. پس حرف آن ها ملاک است، نه کسی دیگر.
Iran, Islamic Republic of
قحط الرجال نداريم مملو از رجال است قرارداد ژنوچاي برجام 20 دقيقه اي حديث مفصل بخوان از اين مجمل
مهدی
Iran, Islamic Republic of
...
حسین
Iran, Islamic Republic of
بزرگان حوزه این 6 ساله ناراحت نشدن؟
برجام بزرگان حوزه روناراحت نکرده؟
.....................بزرگان حوزه رو ناراحت نکرده؟
Iran, Islamic Republic of
مشغول شمردن بركات برجام و خمس هاي بودند
محسن
Iran, Islamic Republic of
حق با استاد رحیم پور ازغدی است
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
آقای غرویان، آقای رحیم پور یک حوزوی دانشگاهی است بنابراین خیلی بهتر از جنابعالی می تواند در خصوص مسائل مختلف نظر بدهند....
Iran, Islamic Republic of
آقای غروی با غرویان فرق دارد غروی سیده و غرویان شیخ
Iran, Islamic Republic of
در يك چيز مشتركند
Iran, Islamic Republic of
آقاي غروي همه كه نبايد به به و چهچه كنند بالاخره يكي هم پيدا مي‌شود كه انتقاد كند. شما اگر راست ميگيد جواب ايشان را مستدل بدهيد. مردم خودشان قضاوت مي‌كنند.
United States
جناب غروی از چی ناراحتی؟ کجای حرف حق ازغدی به قبات بر خورده که دستور سانسورش را میدهی؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
یک سئوال از حضرت آیت الله
احتراما بفرمایید مشکل فرمایشات ایشان چیست. آیا اینکه بزرگان حوزه ناراحت می‌شوند دلیل تشخیص حق و باطل است؟
Iran, Islamic Republic of
دوران به او مربوط نیست تمام شده است

حتی اگر به او مربوط نباشد باید کارهایشان را توضیح غ
Iran, Islamic Republic of
جناب استاد ایشان (ازغدی)صلاحیت ندارند . قبول شما و حوزه و بزرگان حوزه چرا در قبال فرمایش چند سال گذشته امام خامنه ای چه اقداماتی انجام داده اید که به سرانجام رسیده است؟(انقلابی عمل نمودن ، تخصصی کار کردنو ...)چرا باید مسئولین همش ناراحت باشند ؟ مگر مردم یا به گفته امام راحل کوخ نشینان حق ناراحتی ندارند با این همه مشکلات کوخ نشینان همان کسانی هستند که در انقلاب حوزه را سنگر خود نمودند اما الان چه؟ کاش شفاف صحبت می کردید
France
برخی از روحانیون به سمت اشرافی گری وقدرت طلبی رفتن حوزه باید با انها برخورد کند
Iran, Islamic Republic of
حاج آقانیازی به توضیح نیست مردم ازمیزان کارآمدی حوزه اطلاع کافی دارندآقای رحیم پوربعنوان شخص حوزوی که جای خوددارد
یه دردمند
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای غروی: حضرتعالی و بزرگان حوزه از بدنه حوزه جدا افتاده اید نه درد اقتصادی طلبه ها را می فهمید نه یارای درک فکری و فرهنگی آنان را دارید. !!!!!!
حرف عمده طلاب و فرهیختگان همان حرفی است که جناب آقای ازغندی زده است البته شاید ادبیات متفاوت باشد.
شما چون از نسل دهه سوم و چهارم طلاب و فضلای انقلابی فاصله دارید آنهم فاصله ای بس بسیار؛ لذا سخن شما قابل فهم طلاب و فضلاء نیست چون دردی ندارید تا درد این قشر را درک کنید. لذا سخنان جناب آقای ازغندی را که سخن طلاب است را هم درک نمی کنید.
یادسپاری مهم:طلاب و فضلای سوم و چهارم نه راستی اند نه چپی و نه اصلاح طلب و نه اعتدالی، بلکه انقلابی اند. با همان شور دهه اول انقلاب. ....
Iran, Islamic Republic of
....
مریم
Iran, Islamic Republic of
....
كماني
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آقای غروی يادتان هست که در سال 84 جزو امضا کنندگان رأی به آقای هاشمی بوديد و بعد از آن هم هيچ وقت احساس نکرديد که در جمهوری اسلامی ممکن است کس ديگری در عرصه مديریت سیاسی می تواند کار کند می گفتيد فقط هاشمی می فهمد و بقيه دنيا را نمی شناسند!
آقا مشکل اين است که امثال شما از قافله عقب مانده اید و گرنه اعتبار جامعه مدرسین اینقدر پایین نبود.
Iran, Islamic Republic of
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
چرا به جای فکر کردن به انتقادات رحیم پور به مطالب ایشان فکر نمی کنید وبه انتقادات او پاسخ منطقی نمی دهید عادت کرده اند که به غیر از خودشان کسی را قبول نداشته باشند و هر انتقادی را در نطفه خفه کنند و انگ بچسبانند .
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
مراجع محترم و علمای حوزه ؛ آیا شما به وظایف و مسئولیت های شرعی و اجتماعی خود ، به درستی عمل کرده اید ؟! در این چند سالی که بلا های بسیاری بر دین و فرهنگ جامعه وارد شد ، آیا قد علم کردید ؟! در مسایل مبتلای مسلمانان یمن و میانمار و سوریه و فلسطین ، چند بار قاطع موضع گرفتید ؟! در واکنش به توهین های غربیهای معاند ، به اسلام و قران ، چند بار به سرعت و محکم موضع گرفتید ؟! در فشار های بیشمار اقتصادی بر مردم در چند ماه اخیر؛ آیا برخورد قاطع با مسببان آن داشته اید؟! یااینکه با موضع محافظه کارانه ، سعی کرده اید خود را درگیر ماجرا نکنید ؟! آیا این است عملکرد روحانیت شیعه که همواره در برابر ؛ ظلم ، بی عدالتی و انحراف می ایستاد ؟! اگر میرزای شیرازی و مدرس و امام خمینی (ره) هم مانند شما جز قائدین و ساکتین بودند ، هیچ حرکت انقلابی و خدا پسندانه در این مملکت اتفاق می افتاد ؟! واقع بین باشید و به سفارش مولایمان امام علی(ع) ؛ حق را بگویید ، اگرچه به ضررتان باشد !!
علی
Iran, Islamic Republic of
حرف حق همیشه تلخ است وقتی بزرگان حوزه سکوت کرده اند... اسلام از سکوت اقایان ضربه می خورد نه از حرفهای استاد ....
Iran, Islamic Republic of
حرف حق ازغدی برای آیت الله ها هم تلخه، خیلی عجیبه
Iran, Islamic Republic of
بله تلخه. به اسم و عنوان نیست. اگر کسی تخلف از وظایف کند که از همه ما بعید نیست، حرف حق برایش تلخ میشود.
Iran, Islamic Republic of
حدیثی است که گفته حسادت ده قسم دارد که نه قسم بین علماست؛ مخالفتها با ازغدی به خاطر حسادت به اوست
Iran, Islamic Republic of
با سلام
از یک رسانه ارزشی مثل جهان نیوز تعجب کردم که اظهار نظر آقای غروی را به عنوان یک آیت الله با سوگیری مثبت منعکس کردند آقای غروی هم مثل بسیاری از روحانیون دیگر درسی دارند در حوزه ما بسیار باسوادتر از ایشان وجو دارند اما ایشان ماشاءالله در همه جا هستند من جمله جامعه مدرسین این دلیل نمیشود که شما با سخنان بی اساس او به مظالب حق و درست آقای ازغدی منفی نگاه کنید موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
باید نظام درجه بندی مثل ارتش باب بشه الکی همه رئیس نشوند.....
علیرضا
Romania
سلام بنده خودم حوزوی هستم ولی معتقدم حوزه در حد کافی نتوانسته نیازهای فقهی جامعه را پاسخگو باشد گرچه خیلی زحمت کشیده شده.
بنده کاملا موافق نظرات استاد ازغدیم واتفاقا لازم میدونم کسانی مثل ایشان باید شهامت بخرج داده واین مسایل را بیان کنند. انشالا خداوند ایشان را حفظ. کند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای غروی، نمی دانم چرا به جای استقبال از حرف آقای ازغدی، در مقابل او موضع می گیرید و از پذیرفتن حق خودداری می کنید؟ اگر امروز این واقعیت ها را نپذیرید معلوم نیست که بعداً فرصت اینکار را داشته باشید یانه، امروز نیاز جامعه به ارائه نسخه های نجاتبخش اسلام بیش از هر زمان دیگری است لذا انتظار می رود به وظیفه اسلامی خود عمل نمائید.
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من فقط یه سوال از حوزه دارم و اونم اینه که آیا یه دونه برنامه جامع برای آموزش و پرورش این کشور دارند یا خیر؟ فکر کنم مهم ترین مسئله واسه حوزه می تونست این باشه
اون زمانی که احمدی نژاد ازشون چنین چیزی رو خواست که بتونه تصویبش کنه، هیچکدومشون حرفی برای گفتن نداشتن
فقط کافیه به تحقیقات و پایان نامه های حوزه دقت کنید و ببینید که هنوز سال ها عقب تر از جامعه دارن حرکت می کنند و حتی به سراغ موضوعات فقهی جدید هم به جز چند نفرشون حرکت نمی کنن
رضا
Romania
به خود این آقا چه ارتباطی دارد؟ ایشان چه کاره مملکت هستند که این موارد را مطرح میکنند؟ نکند ایشان هم در مظان اتهام هستند؟
Iran, Islamic Republic of
نشانه مومن یکی انست که با شجاعت از حق دفاع کند راهی که اولیای الهی برای ان امده اند راهی که امام حسین ع نشان داده اند . استاد رحیم پور ازغدی مومن و در مسیر رهنمودهای هدایت گرانه اولیای الهی قدم برداشته اند و قطعا برای کسانی که شجاعت دفاع از حق ندارن تلخ است مسیر حرکتشان
عالم بی عمل به چه کار اید ...
خده پشت و پناه استاد عزیز
مومن و مسلمان با تقوا بودن هزینه دارد ...
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
ازغدی که لال شود، احمدی‌نژاد که منحرف است، فقط شما متکلم وحده باشید....!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا؟ ظريف هست آخوندي و عرقچي و علي مطهري و با هنر .... كم نداريم نگران نباش
شکرانی
Iran, Islamic Republic of
....
بهمن
Iran, Islamic Republic of
چون حرف دل مردم را به فرمایش خود ایشان از قران ونهج البلاغه می گوید به مزاق شما خوش نمی اید . خودتان نیز می دانید ایشان بی پروا مشکلات کشور را می گوید . خوب شخص خود شما وان علمایی که می گویید بیاییند ودرد دل مردم را اعلام کنند . پس بی خود نظر ندهید
Iran, Islamic Republic of
اصولاً استاد رحیم پور ازغدی چون شناخت خوبی از واقعیات جامعه دارد صحبتهایش شنیدی است و به آقایان مثلاً جامعه مدسین برمی خورد که چرا آقای رحیم پور ازغدی مسایل را درست و دقیق می گوید و باعث ناراحتی امثال این فرد می شود.خب شما به صحبتهای ایشان گوش نکن تا ناراحت نشوی اما مردم دوست دارند صحبتهای استاد رحیم پور را گوش کنند. و نه تنها ناراحت نمی شوند بلکه بسیار خوشحال هم می شوند.
Iran, Islamic Republic of
اصلا عمق سخنان جناب ازغدی با این اعتراض شما روشن و روشن تر شده است.. ....... فرمودی ؛ بزرگان حوزه از سخنان ازغدی ناراحت هستن. خب در تفکر طیف شما در حوزه کیا بزرگ هستن؟ آیا اصلا رهبری را از بزرگان حوزه نمیدانید؟ که همین تازگی سفارش فرمود که امثال این برادر ( ازغدی ) را در محافل و سخنرانی ها ؛ دعوت کنید ..... اصلا یه سوال دارم ... جناب غروی عزیز ، دیدگاه شما نسبت به سکولارشدن حوزه چیه؟ آیا گروه نشست اساتید را در راستای ترویج حوزه انقلابی میدانید یا ماموریت دیگری دارن ؟ فقط این یه سوالو جواب بفرمایید استاد غروی ....

والسلام
حوزوی
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عزیز، مرحمتی کن و این پیاممو سانسور نکن...

دوستان انقلابی حواسشون باشه که در حوزه ، اتفاقاتی داره میفته که ناراحتی های امثال استاد بزرگوار از امثال ازغدی ها شاهدی بر این اتفاقاته....

خواهشا ازین پس به این اسم ( مجمع نشست اساتید حوزه ) حساس باشید و علی الدوام جلساتشان را رصد بفرمایید.


انتخاب مراجع آینده را بعضیا میخوان بیان وسط ...
مرجع غیرانقلابی از الان دارن آماده میکنن.
حوزه سکولار
تا استاد اخلاق سکولار هم بعضیا الان انتخاب شده ...
شاخ به شاخ شدن با جامعه مدرسین انقلابی حوزه.
Iran, Islamic Republic of
...
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
سلام برحوزه و جانم فدای حوزه
اما آقای غروی وهمه کسانی که از نقد حوزه عصبانی می شوید
بهتر نیست بجای توهین و تهمت پاسخ حلی به این انتقادات بدهید
حوزه باید جواب بدهد که :
چهل سال از انقلاب گذشته وانقلاب تا اقصی نقاط دنیا پیش رفته اما حوزه هنوز در خود حوزه مانده
بنا بود این انقلاب با الگوهای اسلامی اداره شود نه با الگوهای نظامات کفر سؤال اینست که چه کسی باید الگوی اسلامی را ارایه کند ؟
راستی حوزه خودش را می تواند مدیریت کند ؟
آقای غروی عزیز با ادعا واز جایگاه شورای عالی نمی تونید دیگران را تجهیل کنید وخودتان را عالم مطلق وغیر قابل نقد
شما علوم انسانی اسلامی را تدوین کردید ؟ واصلا می دانید علوم انسامی شامل چه موضوعاتی می شود ؟
نکنه منتظر هستید از اونطرف دنیا بیان علوم انسامی اسلامی براتون بنویسند ؟
جامعه مدرسین پرچم دار انقلاب بود تا براندازی رژیم پهلوی خوب اومد اما در تداوم انقلاب عقب ماند ونتوانست تحرک انقلابی داشته باشد
کجای عالم فریاد بزنیم که حوزه علمیه حتی در شهریه دادن به طلاب روش فرسوده تحقیر آمیز عهد بوق را عمل می کند
آقای غروی ما سخت معتقد به مقدسات حوزوی هستیم اما نه آنچنان که درون لاک تقدس بگذاریم حوزه بپوسد ونابود شود
ما طرفدار احیای حوزه اهل بیتی وانقلابی هستیم که پیشتاز زمان بود نه ومنتقد جدی حوزه ای هستیم که از اداره خودش هم عاجز است
Germany
اتفاقا خيلي هم حرفاش اثر داره واطلاعات كافي هم داره كافيه كه يكي از شما حوزويان وآقاي ازغدي بياييد بين مردم تا ميزان محبوبيتتون ثابت بشه اونكه محبوبيت ومقبوليت نداره شماييد نه ازغدي
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک طلبه عرض میکنم اگر حوزه واقعا بر خلاف خرفهای آقای رحیم پور حرکت مثبت و رو به جلویی دارد چرا اثراتش در جامعه ملموس نیست
چرا عمده اساتید سطح دو و سه به خاطر کم سوادی در موضوع اتقلاب و تاریخ معاصر و صرفا به خاطر سواد فقهی خیلی از مبانی انقلاب رو زیر سوال می برند
واقعا گرایشات سیاسی و یعضی توجیهات کارهای خلاف مبانی انقلاب سیاسیون آن هم از تریبون حوزویان و نماز جمعه محصول حوزه نیست ؟؟؟؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
ببینید برادر من ، هر قسمتی از این مملکت که دارد از بیت المال مسلمین ارتزاق می کند باید پاسخگوی سوالات مردم باشد....
Iran, Islamic Republic of
به صلاح چه کسی نیست؟
آقای غروی اگر توضیحی دارد به همه مردم بدهد آقای رحیم پور بخشی از اعتقادات جامعه را به زبان آورده اند...
رحیم پور در حزه نیست آقایان فاضل دیگری همچون رهدار و.... هستند که از ساختار فشل حوزه گزارشات دقیقی داده اند
Iran, Islamic Republic of
مشکل این آقایان این است که خودشان را در سطحی میبینند که هیچ کس هم سطحشان نیست، حتی استاد رحیم پور! یک قدری با مردم باشید تا متوجه شوید که شما هم هیچ چیز از مردم نمی دانید و تاب انتقاد را ندارید.
س
Iran, Islamic Republic of
آقای مگر حوزه ارث بابای شماست، این جوری با قلدری و تحکم حرف میزنید؟
جایگاه افراد رو شما مشخص میکنید؟
حرفهای ازغدی درسته و شما ناراحتید چون منافع شما به خطر افتاده.
رضا
Netherlands
چناب غروی اطلاعات شما را هم دیده‌ایم! مملکت را دارد به ویرانه تبدیل می‌کند!! اگر راست می‌گویید دو کلمه از اطلاعات خود را به مردم بگویید. صورت مساله را پاک نکنید.!!!؟؟؟
علی
آغای غروی چرا ناراحتی ؟ چرا دنبال محدودیت آقای ازغدی هستید آقای ازغدی یک نمونه از نمونه های منتقدین عملکرد حوزه است شما هم بیا از تریبون نمازجمعه و از تریبون های مختلفی که دارید بیلان کار حوزه رو بده تا مردم قضاوت کنند که شما کجای کارهستید. نگرانی شما اصلاً تعجبی نداره چون حرفهاش درخصوص فضای حوزه کاملا مصداق داره
Iran, Islamic Republic of
جناب. آقای غروی تقدس های افراطی و غیر قابل نقد دانستن حوزه خطاست. این که هنوزحوزه متولی فرهنگ کشور شیعه نیست همین در کم کاری آن بس است
مهدی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا حرف های بسیار درستی بیان می کنند. شما برید خودتون را درست کنید. من فایل 50 دقیقه ای قبل خطبه نماز جمعه ایشون رو گوش کردم اصلا خلاف واقع حرف نزدند شما برید خودتون رو درست کنید خود این آقا چنین ادعایی داره خودش از اصلاح طلباست
Iran, Islamic Republic of
چهل سال است که حوزه مردم را درک نکرده است درود بر استاد رحیم پور
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم هدف او از حرف هایش خیر باشد.خيالت راحت باشد خير خير است در خودت باز نگري كن
عباس
Iran, Islamic Republic of
باسلام
براي آقاي غروي واقعا بايد تاسف خورد !چه تفرعني در سخنان ايشان است؟اينكه ايشان براي تفكر وبيان انديشه ديگران حدود تعيين مي كنند نشانه حقانيت ودرعين حال مظلوميت انديشه آقاي رحيم پور است!
طاهره تندروصالح
Iran, Islamic Republic of
امام راحل فرموده بودنداگرروحانی آدم شد، جامعه اصلاح میشود....
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا حرفهای اقای ازغدی و واکنش های مربوط به ان زمینه ای شده برای عقده گشایی علیه حوزه و علما همان هایی که امام صادق فرمود فقها دژهای اسلامند و امام هادی فرمود اگر این ها نبودند در عصر غیبت شیطان ها شیعیان را می ربودند البته هیچ کس مدعی بی عیب و نقص بودن هیچ نهاد و شخصیتی نیست.اما فرق است بین نصیحت خیر خواهانه و عقده گشایی لطفا یکبار کامنت ها را از ابتدا بخوانید ببینید لحن ان به کدام نزدیک تر است.ظاهرا دوستان توجه ندارند که دارند در همان میدانی بازی می کنند که دشمن طراحی کرده اگر حوزه ها نبود نه دین بود و نه انقلاب
امیر
Iran, Islamic Republic of
مشت نمونه خروار است برادر
اگر به کامنتها توجه کنید متوجه خیلی چیزها خواهید شد .
اگر توجه کنید.
هرکسی مسئول اعمال خودش هست .
دکتر رحیم پور هم دقیقا واقعیت را گفته .
امیر
Iran, Islamic Republic of
مردم عقده ندارند ، مردم نارحتند که در این اوضاع و احوال ، شما ( حوزه ها) چه ارشاد و راهنمایی ، مدیران و تصمیم گیران دولتی را که هر روز یک خبری از اقدامات آنها رشانه ای میشه ، انجام داده اید؟...
Iran, Islamic Republic of
من مردم نميخوايم نمي خواهيم بفهميد
Iran, Islamic Republic of
يعني مردم از حوزه عقده دارند؟ اگر دارند چرا؟
Iran, Islamic Republic of
در میان حرفهای اقای ازغدی مطالب درست بسیاری هست هم چنان که در حوزه نقص های زیادی هست اما عقده داشتن از کسی دلیل چیزی نیست ...
آزاد
Iran, Islamic Republic of
جناب آیت اله
شما که اطلاعات و دانش و تخصص دارید چرا برای رفع شبهات و بحث و جدل با شبهه انگیزان و اعتراض به نابسامانیهای اخلاقی و انحرافات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی اقدامی ، سخنرانی ، اعتراض ، فعالیت چشمگیری نمیکنی تا نیاز به فعالیت افراد بی تخصص و بی اطلاع(مثل آقای حسن رحیم پور ازغدی) به زعم شما نباشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حوزه یک مجموعه فوق العاده با بازدهی بالاست و اصلا نیازی به نقد ندارد. اگر ادعایی دارید چرا به جای متهم کردن فرد مقابل پاسخ فرد را با دلیل و برهان نمیدهید. حوزه که باید خواستگاه پاسخگویی با دلیل و برهان باشد نه فرافکنی
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بزرگان حوزه پس از گذشت ماهها از مطالب رئیس جمهور نسبت به امام زمان عج سکوت کرده.
اما در قبال سخنان آقای ازغدی حتی به منابع سخنان ایشان(نظرات امام و رهبری )مراجعه ننموده
و
به فوریت ایشان رو محکوم می‌کنند.
Iran, Islamic Republic of
آیت الله مکارم فرمودن که این شخص یعین استاد رحیم پور از حوزه بی خبره و دروغ میگه!!! و افتخار فرمودن که ما 60 هزار طلبه در قم داریم! واقعا باید متاسف باشیم برای این موضع و این افتخار! همین حرف درستی سخنان رحیم پور رو آشکار میکنه! ....
Iran, Islamic Republic of
البته بیانات ایشان در دفاع از برجام را هم فراموش نمیکنیم
ارش
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای غروی عزیز
باسلام. همین فرمایش شما که "باید به او تذکر بدهند و تریبون های او را محدود کنند" نشانگر اوج ضعف حوزه مدنظر جنابعالی در قدرت استدلال و منطق قوی می باشد....
واقع بين
Iran, Islamic Republic of
البته اينگونه برخوردها نشانه صحت حرفهاي رحيم پور ازغدي است
آقايان براي دو روز دنيا با برخوردهاي خود وفاداران نظام را از حوزه مايوس نكنيد
اگر حوزه عملكردش قابل دفاع است براي پس از ٤٠ سالي كه از انقلاب گذشته گزارشي به مردم بدهيد
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
کاری نداره چون حق با جناب غرویان هست پیشنهاد می شود با پرفسور رحیم پور مناظره بگذارن ...
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
ای جهان ما با هم رفیقیم چرا سانسور کردی اصلا قهر قهر
Iran, Islamic Republic of
مناظره فقط محمود احمدی نژاد و کروبی
Iran, Islamic Republic of
جناب رحیم پور مخاطبان خاص خود را دارن
لذا پیشنهاد می دم منا ظره بگذارن
Iran, Islamic Republic of
...
حامد
Iran, Islamic Republic of
تا به حال اسم این روحانی رو نشنیده بودم. او کیست؟ !!
شآن یعنی چی جناب غرویان ؟
Iran, Islamic Republic of
رحیم پور ازغدی کاملا مستدل صحبت می کند

حوزه بیاید و بگوید برای مردم و اعاده عدالت اجتماعی در این همه سال چه کرده؟....
Iran, Islamic Republic of
قلمش را هم بشکنید؟؟!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
...
حسینی کلشتری
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم جتاب غروی نظرات مردم رو در جهان و سایت های دیگه در بازخورد انتقادشون به اقای ازغدی مطالعه کنن تا یه براوردی از میزان حمایت مردم از صحبت های اقای ازغدی دستشون بیاد ....
علی
Iran, Islamic Republic of
: اینکه چون ایشان ملبس به لباس روحانیت نیست، نباید در باره حوزه حرفی بزند! اما اگر همین حرف‌ها را آقای غروی یا غرویان، نقویان یا... می زد خیلی عالمانه بود!؟
فرزند روح اللهم
Iran, Islamic Republic of
آقای غرویان حوزه امروز شبیه کدام یک از علمای زیر است ؟
شهید مدرس ؟
شیخ فضل الله نوری ؟
حضرت امام روح الله ؟
شهید بهشتی ؟
شهید مطهری ؟
شهید مفتح ؟
میرزا کوچک خان جنگلی ؟


این ملت امام روح الله را می شناسد شبیه ایشان هستید بسم الله ، ...
Iran, Islamic Republic of
....
Denmark
به عنوان یک ایرانی که نظام اسلامی از نوع اسلام ناب محمدی وکشورخود را دوست دارم وتا اخرین قطره خون از ان دفاع می کنم تمام سخنان آقای ازغدی را قبول و تایید می نماییم ...
Denmark
...
Iran, Islamic Republic of
صحبت های پر از عصبانیت آقای غروی کجا جا دارد؟؟؟؟ یک روز تا توانستند از آقای هاشمی دفاع کردند حالا تحمل چند انتقاد را ندارند. البته من معتقدم جای طرح برخی از انتقادهای آقای رحیم در تریبون های عام نیست بلکه این مسائل باید در جای مناسب خودش مطرح شود ولی این شیوه برخورد با رحیم پور نیز غیر منصفانه است
Iran, Islamic Republic of
وقتی شما می‌گید مسائل حوزه به رحیم پور مربوط نیست، مردم هم میگن مسئله تکلیف دانش آموزان به آقای سبحانی و روحانیون مربوط نیست
چیزی که عوض داره، گله نداره
Iran, Islamic Republic of
غروی؟ اولین باره اسمش را شنیدم.......!
Iran, Islamic Republic of
حتی میتوانم شرط ببندم حتی کی بار سخنرانی های ایشان را نشنیده........
Iran, Islamic Republic of
جامعه مدرسین......خیلی از شماها که معلوم الحالید .....شما لازم نکرده برای انقلابی ها دلسوزی کنید
Iran, Islamic Republic of
سخنان رحیم پور ازغدی عین حقیقت بود حال که شما نمی پسندید ، ملالی نیست شما هم می توانید با استدلال درست و منطقی و قابل فهم از استاد انتقاد کنید .
چرا برای ایشان حد و حدود تعیین می کنید ؟ کسی که حرف حساب می زند ، باید دهانش را دوخت تا سخن حق و برخاسته از دل مردم به گوش مسئولین محترم که باید خادم و امین ملت باشند، نرسد؟!!
بوسچین
Iran, Islamic Republic of
اقای غروی باید بداند این فقر مردم و این بیکاری جوانان که در اثر ان هزاران مسیله از اعتیاد تا طلاق و از ان تا هزاران مفاصد دیگر و رو گردانی ها و ریزش ها و از طرف دیگر اقتصاد خصولتی مبتنی بر دلالی و شعبده بازی و خود تحریمی قبل از تحریم دشمن و ان معرکه بالارفتن قیمت ها و....... همه بر می گردد به اینکه حوزه برای انقلاب و اقتصاد و روانشتاسی و تربیت اجتماعی مردم فدم مفید و علمی بر نداشته به جهت ان است جامعه ما روزی به سوی دولتی بودن راهش را کج کی کند و روزی دیگری به سوی لبیرالیسم ددمنشامه و مانور تجمل و رانت و حقوق های نجومی مدیران و هر روز هم هر شحصی از راه می رسد سعی می کند که سلیفه خود راپیاده کند ...
Mojtaba
United States
نمیدونم چرا حرفهای آیت الله آدم رو به یاد احتجاج های علمای بنی اسراییل و حضرت زکریا در فیلم مریم مقدس می اندازد؟!
سید
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک فرد بسیجی و ولایت مدار گله دارم از تمام ارکان نظام گله دارم متاسفانه هر کسی تو این مملکت یه دکون دستگاهی برای خودش درست کرده و اصلا به فکر مردم نیستن ما صدامونو به کی برسونیم آقا جان زودتر ظهور کن فقط همین یه امیدمون مونده
Iran, Islamic Republic of
...
مسعود
United States
امروز که از تريبون هميشگي و اختصاصيش نقل به مضمون گفت: اگر ايراني ها تو ناسا نباشن، ناسا از کار ميفتاد. !!
کانالو عوض کردم !
ایمان
Iran, Islamic Republic of
ماشالله چقدر هم نقد پذیر هستند
كريمي
Germany
آقاي غروي ...شما كار فهم بيانات آقاي ازغدي را بسيار راحت كرديد.
با اين افاضاتي كه فرموديد ناخواسته فرمايشات آقاي ازغدي را تأييد كرديد ...
Germany
خوب اصلا پيام را چاپ نميكرديد بهتر بود كه
Iran, Islamic Republic of
آقای ازغدی فرزند انقلاب است.حوزه هم همواره به انقلاب خدمت کرده است.باید مراقب بود تا ضمن رفع کمبودها و بازنگریهای لازم(به اشتباه) نیروهای انقلاب، همدیگر را مورد هدف قرار ندهند و باعث شادی مخالفان حوزه و انقلاب57نشوند.
ايرج
Iran, Islamic Republic of
اينها دين رو دقيقا مساوي خودشون ميدونن هركي باهاشون زاويه داشته باشه به همون اندازه از دين خارج شده
Iran, Islamic Republic of
البته همشون نه . درباره دین بخواهید بدونید روشن فکرایی مانند دکتر رحیم پورازغدی گزینه مناسبی میتونه باشه .
امىرى
Iran, Islamic Republic of
آقاى غروىان ....
Iran, Islamic Republic of
غروی با بیان اینکه «آقای ازغدی اطلاعاتی ندارد و سالیان سال بیرون از حوزه بوده»،


لازم نیست داخل حوزه باشی کافیست به خروجی منفعل وبی تفاوتی نسل جدید وموضع گیری های غلط بعضی از آقایان مدعی (مثل برجام ) را ببینی ...
شهروند طبری
Iran, Islamic Republic of
آقای غروی به کجا چنین شتابان؟!
مگر امر به معروف و نهی از منکر که از خصوصیات امت پیامبر آخرالزمان صلوات الله علیه و آله معرفی شده مقید به جایگاه آمر و ناهی شده است؟مگر گفته اند باید جایگاه داشته باشی تا امر به معروف و یا نهی از منکر کنی! ....
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
گویا تو این مملکت فقط این آقا و امثال او حق حرف زدن دارند و دیگران بنده آنها هستند وقتی کسی درد دین و مردم نداشته باشد باید هم جلوی دهن دلسوزان را بگیرد
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
سلام خدمت تمامي آزاد مردان حوزه اي كه براي امام معصوم و ملائك رگ غيرتش نجنبد حتما در باره انتقاد به خود بايستي غيرت بخرج دهد وگرنه چگونه زنده بودن خود را به اثبات برساند .
آيا تا بحال حوزه نسبت به عملكرد خود و اوضاع و احوال فرهنگي جامعه بازنگري كرده است ؟ !!!
آيا نسبت به اوضاع اقتصادي مملكت از خود اظهار نظر كرده است ؟ !!!
مگر حوزه و مملكت ايران تمام افتخارتش دين اسلام و فقه پوياي تشيع نمي باشد چرا حوزه اي كه خود را مدافع اسلام و تشيع مي داند اينگونه در مسائل فرهنگي ، اجتماعي ، اقتصادي ، سياسي و ... بي تفاوت است نه از خود اظهار نظري نه اطلاعيه اي نه نشستي نه راهپيماي . آيا اين است آن حوزه ايي كه ما از قديم مي شناختيم حاشا و كلا . والسلام
شریف مهاجر
Iran, Islamic Republic of
....
طلبه‌اي صادق و درد کشيده
«ایشان در قم و مشهد صحبت هایی کرده که موجب ناراحتی بزرگان حوزه شده است.»
اولا بزرگان حوزه بايد ظرفيت خود را بالا ببرند و تاب شنيدن نقدها را داشته باشند؛
ثانيا چرا اين بزرگان وقتي اسلام، قرآن و اهل بيت از سوي غرب‌گرايان مورد اهانت قرار مي‌گيرد، برآشفته نمي‌شوند ولي وقتي نقدي کوچک بر عيبي آشکار از حوزه‌ها وارد مي‌شوند، اين گونه صداي وا اسلامشون بالا مي‌رود.
ثالثا بر فرض رحيم پور را حذف کنيد، و جلو نطق‌هاي او را بگيريد، واقعيت تغيير مي‌کند. آنچه رحيم پور بيان داشته هم در فيضيه و هم در نماز جمعه عين واقعيت هستند، ما طلبه‌ها با تمام وجود با اين واقعيات مواجه هستيم، مي‌سوزيم و کاري از دستمان بر نمي آيد.
رابعاً مگر مقام معظم رهبري توصيه اکيد بر راه‌اندازي کرسي‌هاي نظريه‌پردازي نکردند، کجاست اين کرسي‌ها. به قول حضرت امام: علما به داد اسلام برسيد. .....
Iran, Islamic Republic of
...
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
غروی جان طرف حساب ما شما نیستید
...
مبارز دلتا
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دید ما با این سخنان استاد ازغدی نسبت به آنچه که در حوزه میگذرد بازتر شد جناب اقای غرویان...
Iran, Islamic Republic of
اگر بخواهید آقای رحیم پور را محدود کنید مخالفان نظام سو استفاده می کنند و می گویند اینها تحمل انتقادات خودی هایشان را هم ندارند. این کار را نکنید. تمام صحبتهای آقای رحیم پور از روی دلسوزی و برای خدمت و کمک به نظام و دین و مردم است. ضمنا آقای رحیم پور در حوزه هم درس خوانده اند.
Iran, Islamic Republic of
آقای غروی اتفاقا استادرحیم پور خیلی صحیح می فرمایند ...
Iran, Islamic Republic of
در خیر خواهی و دلسوزی حضرت آیت الله مکارم و برادر عزیزمان رحیم پور ازغدی برای نظام و حوزه هیچ شکی نیست ولی به نظر می رسد برادر رحیم پور قبل از آن که این فرمایشات را در تریبون نماز جمعه علنی بیان می کرد اگر این فرمایشات را حضوری خدمت آیت الله مکارم و دیگر مراجع و بزرگان حوزه به صورت حضوری مطرح می کردند خیلی مناسب تر بود
Iran, Islamic Republic of
.....