جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

هیلی :سازمان ملل وسواسی و عقده ای است

چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 659614
نماینده مستعفی آمریکا در سازمان ملل متحد در آخرین تلاش ها برای انحراف جامعه جهانی از مساله فلسطین، این سازمان بین المللی را به وسواس و عقده نسبت به رژیم صهیونیستی متهم کرد.
هیلی :سازمان ملل وسواسی و عقده ای است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، نیکی هیلی روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع خاورمیانه و مساله فلسطین برگزار شد، افزود: من تا کنون چندین بار گفته ام که مشکلات خاورمیانه زیاد است و در عین حال زمان زیادی را صرف یکی از آنها می کنیم.

وی ادامه داد: سازمان ملل متحد به دلیل جانبداری شدید، خود را بی اعتبار کرده است، همانطور که شاهد بودیم دو هفته قبل، مجمع عمومی سازمان ملل متحد موفق نشد فعالیت های تروریستی حماس را علیه اسرائیل محکوم کند. 

اشاره هیلی به نشست دو هفته گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد است که آمریکا با حمایت اروپایی ها قطعنامه ای را پیشنهاد داده بودند که اقدامات حماس را به دلیل آنچه که تروریستی دانسته می شد، محکوم کنند.

تصویب این قطعنامه، نخستین محکومیت جهانی علیه حماس محسوب می شد. بر خلاف تلاش های فراوان هیات مذاکره کننده آمریکایی و شاید هم اروپایی، به دلیل آنکه موضوع این قطعنامه جزو مسایل امنیت بین الملل بود، نیازمند داشتن دو سوم آرای مجمع، تشخیص داده شد و به این ترتیب، نتوانست از سد کشورهای حامی مقاومت و فلسطین عبور کند.

این کار آمریکا برای چندمین بار در طول دوره نیکی هیلی رخ داد و هر بار شکست تلخی را برای کاخ سفید و رژیم صهیونیستی به ارمغان آورد.

نماینده مستعفی آمریکا در سازمان ملل متحد اضافه کرد: در 2 سال گذشته، از وقت خود برای صحبت درباره مشکلات فوری خاورمیانه استفاده و تلاش کردم این نشست ماهانه ارزش بیشتری به دست آورد.

هیلی در این قالب، ادعا و اتهامات پیشین خود را تکرار کرد و افزود در دو سال گذشته درباره آنچه که او «انتقال غیر قانونی سلاح ایران و حمایت از بی ثباتی و تروریسم در سراسر منطقه» نامید، صحبت کرده است.

وی همچنین اظهار کرد درباره آنچه که او «وحشیگری رژیم اسد»، «استفاده غیرقانونی و اهریمنی حماس از سپرهای انسانی»، «حزب الله و به خطر انداختن امنیت مردم لبنان و نقض حاکمیت اسرائیل» خواند، صحبت کرده است.

نماینده مستعفی آمریکا در سازمان ملل متحد گفت او درباره عراق و یمن، پناهندگان و بحران های شرایط اولیه زندگی هم صحبت کرده است.

هیلی که از روز نخست به دنبال ایجاد انحراف در سازمان ملل متحد نسبت به مساله فلسطین بود و هیچ گاه هم به نتیجه دلخواه خود دست نیافت و با این سرشکستی حدود 12 روز دیگر پست خود را ترک می کند، دو دلیل برای انجام این کار خود ارائه کرد.

وی نخستین دلیل را اینگونه توضیح داد تا نشان دهد «بیشتر مشکلات منطقه هیچ ارتباطی به درگیری های اسرائیل و فلسطین ندارند» و دومین دلیل هم «تشویق سازمان ملل برای دور شدن از عقده ای که نسبت به اسرائیل دارد».

نماینده مستعفی آمریکا با این ادعا که «این وسواس سازمان ملل متحد به طور کامل گستاخانه بوده است»، ادامه داد: وسواس سازمان ملل متحد در مورد این مساله منفی است. پیام های بلند و دروغینی به فلسطینی ها ارسال شده است که آنها فقط می توانند با تکیه بر سازمان ملل، به جای مذاکرات مستقیم، به اهداف خود دست یابند. 

هیلی اضافه کرد: پیامی با صدای بلند و دقیقی هم به اسراییل فرستاده است که هرگز نمی توانند به سازمان ملل اعتماد کند. این وسواس بی نظیر، مسیر صلح نیست. این مسیری به سوی یک بن بست بی پایان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *