جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۸۰
بازهم ظریف، بازهم شعار

اسطوره‌سازی از ظریف تا کجا ادامه دارد؟/ مردم هنوز منتظر اسناد تهمت بزرگ ظریف هستند

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 658723
وزیر خارجه ایران در کنگره حزب ندای ایرانیان از حقوق مردم ایران سخن گفت درحالی که مردم منتظر پاسخگویی وی درباره تحقق وعده‌های برجامی و مدارک مربوط به پولشویی هستند.
اسطوره‌سازی از ظریف تا کجا ادامه دارد؟/ مردم هنوز منتظر اسناد تهمت بزرگ ظریف هستند
گروه سیاسی جهان نيوز: هر چقدر مشکلات ایران در حوزه سیاست خارجی بیشتر می شود و متعاقب آن انتقادات افزایش5 می‌یابد، رسانه‌های حامی دولت اعم از روزنامه‌های اصلاح طلب به طور معناداری حمایت از «محمد جواد ظریف» را در دستور کار خود قرار می دهند و گاه این حمایت‌ها جنبه اسطوره‌ای و افسانه‌ای پیدا می‌کند.

اخیرا وزیرخارجه در کنگره حزب ندای ایرانیان شرکت کرده است و «صادق خرازی» فعال سیاسی اصلاح طلب درباره وی بیان کرده است: « اگر ظریف متعلق به ایران نبود مستعد دبیر کل سازمان ملل متحد شدن را داشت. دل ظریف بیش از ما خون است. دغدغه هایش برای کشور بیش از کنشگران سیاسی است. او با همه بی مهری‌های داخلی در صحنه‌های خارجی مقاوم ایستاده است و برای ایران، آرمان‌های کشورمان و خون شهدا تلاش می‌کند. ظریف افتخار مردم ایران است. نام او در تاریخ مانند دکتر فاطمی خواهد ماند.»

با این توصیفات تا به اینجا ظریف با «امیرکبیر»، «آرش کمانگیر»، «دکتر محمد مصدق» و «دکتر حسین فاطمی» و ... به جهت بالابردن و نوعی تقدس گرایی جناحی هم رده و هم شان این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای تصویرسازی شده است.

وزیر امور خارجه نیز در چهارمین کنگره حزب ندای ایرانیان گفت: «آنچه که ایران را بیش از هر چیزی قدرتمند تر کرد"مردم" است. مردم ایران مبنای قدرت ما هستند، لذا حفظ شان مردم و رعایت حقوق آنها یک ضرورت است بدون این مردم ما هیچ هستیم.»

اما از این موارد شعاری که بخشی از آن حاصل فضاسازی رسانه‌ای است، بگذریم به واقعیت موجود می رسیم. ظریف در سخنان خود از مردم و خواسته‌هایشان و سرمایه بودن آنها برای کشور سخن گفته، این درحالی است که مردم در اوضاع و شرایط خوبی به سر نمی برند و اقتصاد ایران به شدت منتظر تحقق وعده‌های برجامی است.

سخنان خرازی درباره ظریف بازهم یادآور همان تیترها و تصاویری است که روزنامه‌های اصلاح طلب بعد از امضای برجام برای ملت ایران تصویرسازی کردند و ظریف را در قامت امیر کبیر و هم رده مصدق نشان دادند. اما این روزها دیگر فصل فصل پاسخگویی است نه این موارد شعاری که ظریف از مردم ایران می گوید. مردم ایران قبل از اینکه خود را سرمایه دولت بدانند منتظر پاسخگویی آقای وزیر هستند. درواقع اگر ظریف از رعایت حقوق مردم ایران سخن می گوید باید حق دانستن سرنوشت‌شان را هم به آنها بدهد.

 بعد از مدت‌ها که از وعده‌های پر آب و تاب برجام می گذرد اقتصاد کشور با مشکلات مختلفی روبروست. دیپلماسی مقتدرانه ایران حالا بیشتر شبیه به دیپلماسی التماسی است و عزت‌مندی مردم ایران در خارج از مرزها خدشه دار می شود و انفعال دیپلماتیک را از وزارت خارجه می بینم. موضوع گرجستان و برخورد ناشایست با ایرانیان در مبادی وردی به این کشور یکی از همین موارد است.

از سوی دیگر چندی پیش وزیر خارجه در گفتگو با یکی از رسانه‌های داخلی از موضع پولشویی گسترده و سیستماتیک سخن گفت و با اتهام پراکنی نسبت به منتقدان لوایح مربوط به FATF آنها را عامل پولشویی عنوان کرد. در این خصوص چه در حوزه داخلی و مردمی که وزیر خارجه از آنها مایه می گذارد و چه در حوزه خارجی این موضوع بازتاب ویژه ای داشته است.

افکارعمومی ایران امروز می پرسند که صحبت‌های ظریف درباره پولشویی به کجا ختم شد. اینکه افکارعمومی را در این خصوص درگیر کنیم و سپس اسناد و مدارکی که این گفته را اثبات کند، چیزی ارائه نمی‌دهیم، در متلاطم کردن فضای سیاسی کشور بیشتر اثرگذار است.

در حوزه خارجی نیز اتهام پولشویی ظریف به کشور تا سالها می تواند به عنوان ابزاری علیه ایران از سوی غربی‌ها استفاده شود. بنابراین بایستی در این خصوص تکلیف حرف‌هایی که ظریف زده مشخص شود. از سوی دیگر اگر وزیرخارجه در مورد اتهامی که وارد کرده است پاسخگو نباشد در حوزه های دیگر همچون موارد مربوط با FATF چطور می توان سیاست خارجی که وی ریاست و هدایت آنرا بر عهده دارد را پذیرفت.

زمانی می توان از شعاری نبودن سخنان محمد جواد ظریف در کنگره حزب ندای ایرانیان درباره مردم کشورش مطمئن بود که پاسخگویی که اصل اساسی حقوق شهروندی است توسط وزیر خارجه رعایت شود. واقعیت این است که با سیاست‌هایی که دولت و سیاست خارجی که ظریف تا به اینجا هدایت کرده است، وضعیت کشور چندان حال و روز خوبی ندارد و مردم خواهان این موضوع هستند که سرنوشت و وضعیت آنها مشخص شود و با این حرف‌های شعاری رضایت مندی آنها حاصل نمی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کدام مردم منتظر سند ازظریفن؟
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز جان تا کی خودتونو جای کل ملت میخواین جا بزنین؟ کدام مردم منتظر سند ازظریفن؟
علی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همینه همیشه جناح راست افراطی هر خواسته ای داشته از جانب ملت ایران بیان کرده
Iran, Islamic Republic of
آفرین...
سرور
Iran, Islamic Republic of
برادر هادی.خودت کامنت گذاشتی و خودت تایید کردی و خودت هم سوت و دست و هورا!
پیاده بشو باهم برویم افراط تاکی؟! بنده یک نفر هم که شده اگر شما التفات نموده جزو مردم ایران بدانید از آقای ظریف می خواهم بدون استناد حرف نزند و سخنی می فرماید مستندات و ادله ارائه نماید.البته این موضوع باید برای همه مسئولین باشد؛حالا از آقای ظریف شروع کنیم.اشکالی دارد؟
به نام مردم، به کام ریاست جمهوری ظریف
Iran, Islamic Republic of
دائم از مردم دم می زنند ولی وقتی رئیس جمهور می شوند مردم را فراموش می کنند
Iran, Islamic Republic of
اگر دوستان مدعی شفاف سازی ناراحت نمی شوند! من به عنوان یک شهروند از آقای ظریف درخواست دارم هم وعده هایی که در خصوص پسا برجام دادند را عملی کنند و هم مستندات خود را در خصوص پولشویی به مراجع قضایی جهت اعمال قانون ارائه دهند.
برادر سرور قرار نیست خودتو جای کل ملت جا بزنی
Iran, Islamic Republic of
برادر سرور شما حق داری نظرتو بگی ولی قرار نیست نظرتو به کل ملت تعمیم بدی و خودتو جای کل ملت جا بزنی
سه هزار میلیارد
Iran, Islamic Republic of
از سه هزار میلیارد چه خبر
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
ظریف باید مستندات خود را به مراجع قضایی و مردم ارائه کند و اگر ارائه نکند یعنی تهمت دروغ پولشویی به نظام زده و باید استیضاح و برکنار شود.
Iran, Islamic Republic of
همه مسئولین فارغ از مسائل سیاسی باید در خصوص تبعات تصمیمات ، ادعاها، سخنان و عملکردشان پاسخگوی مردم و مراجع ذیصلاح باشند.
ظریف گفت سندی ندارم!!!!
Iran, Islamic Republic of
ظریف رسما در جواب قوه قضائیه اعلام کرد : سندی ندارم
ظریف اسطوره هست
Iran, Islamic Republic of
ظریف اسطوره هست نیازی به اسطوره سازی نداره
مهدی
Iran, Islamic Republic of
افراطی چپی ها هستن که سال 88 مملکت را به آشوب کشیدند و دشمن را به تشدید تحریمها ترغیب کردند.
Iran, Islamic Republic of
افراط را آنها کردند که مردم را کتک زدند!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بعد هم گفتند خس و خاشاک
Denmark
دلار ۱۸ تومان شد کجا بودی؟ برای پسته ۵۰تومانی جیغ میکشیدی و دولت را متهم میکردید اما برای پسته ۲۰۰ تومانی اجیل فروش را متهم میکنید و کمپین نخریدن تشکیل میدین! اونی که نداره نمیخره نیاز به دستور کمپین شما نیست.
امیر
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران وطن فروش از خس و خاشاک هم پست ترند.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
اونوقت کیا مردم بودند ؟ اونائی که می گفتند ما بی شماریم و وقتی رای نیاوردند زدند زیر میز ؟ یا بقیه ؟
Iran, Islamic Republic of
و شکنجه و کشتار در کهریزک به راه انداختن
افسادطلبان دیگه از طرف مردم حرف نمی زنند!
Iran, Islamic Republic of
برادرانی که سالهاست دارن از مردم شکست میخورن حق دارن از طرف مردم حرف بزنن
مشکل عمده این برادرا اینه که نمیخوان قبول کنن تو اقلیتن
Iran, Islamic Republic of
مشکل عمده این برادرا اینه که نمیخوان قبول کنن تو اقلیتن یه سری بلند گو دستشونه صداشون بلنده خیال کردن تعدادشون زیاده
Iran, Islamic Republic of
بلندگو ها که همه دست شما و جناح شماست
هر کیم حرف اضافه بزنه، مغضوب آقایونه
Iran, Islamic Republic of
کیهان، صدا و سیما و ... اینها بلندگوی شما نیستند؟
به کدوم شکایت از اینها رسیدگی شده تا الان؟
صداو سیمای میلی و دیگه تریبونها در اختیار کیه؟
Iran, Islamic Republic of
صداو سیمای میلی و دیگه تریبونها در اختیار کیه؟ ولی بازم سالهاست دارین شکست میخورین
صدا و سیما که رئیسش کارگزارانیه از خود دولته.
Iran, Islamic Republic of
رئیسش کارگزارانیه!!! یالعجب!!!
یعنی دولت بر علیه خودش کلی مستند و خبر بیرون میده!؟
Denmark
کل مجریا و بازیگرا و پشت صحنه اش هم سبز و بنفش تشریف دارن
Iran, Islamic Republic of
آمد نیوز . بی بی سی . وی او ای . و کلی روزنامه و ... رسانه شماست و سرمایه هم دست تفکر فاسد و دریوزه غربزدست . پس خواهشا حرف مفت نزن
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
خیلی دلم میخواد ظریف یک بار با شریعتمداری در باره سیاست خارجی و برجام مناظره تلویزیونی کنه
ولی مطمئنم که از ترس آبروریزی اینکار رو نمی کنه
خوشونم میدونن تعدادشون کمه
Iran, Islamic Republic of
خوشونم میدونن تعدادشون کمه چون تو این سالهای اخیر همه انتخاباتو پشت هم باختن ولی نمیخوان قبول کنن
Iran, Islamic Republic of
من نمی دونم چند درصد ایرانی ها از اوضاع بد اقتصادی و اداری و اقتصاد برجامی راضی هستند؟! پاسخ من که همون حرف قالیباف است: 4 درصدی ها!
Iran, Islamic Republic of
چند ساله پشت هم میبازین چرا درس نمیگیرین
Iran, Islamic Republic of
هادی جون !! تعداد شما کم است که مجبوری یکنفره از بالا تا پایین کامنت تکراری بذاری .
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخ تازه بنده خدا هادی یا همون آقای سی بر صفر باید یه جاهایی خودشم به نظر خودش با چند تا اسم دیگه جواب بده و نظر خودشو تایید کنه
Iran, Islamic Republic of
و همه آنها منفی بخوره
به هادی
Iran, Islamic Republic of
هادی جون همینکه اسمت نمی نویسی دلیل اینه که شما طرفداران افساد طلبی خودتون هم از رای آوردن در انتخاباتهای بعدی ناامید شده اید
به غضنفر
Iran, Islamic Republic of
نظرت در مورد شکستهای سریالی و پشت هم سالهای اخیر چیه برادر غضنفر؟
قمی
Iran, Islamic Republic of
نکته ای دیگر...
"خادم مزار شهید بهشتی: همه رئیس‌جمهور‌ها را اینجا دیده‌ام، اما اگر بخواهم راست بگویم، آقای احمدی‌نژاد را از همه بیشتر دوست دارم. او بسیاری از پنج‌شنبه‌ها صبح زود به اینجا می‌آید. یک بار دست من را گرفت و آورد تا در را باز کنم. خودش با یک محافظ آمده بود، رفت سر مزار شهید رجایی و باهنر، به قدری گریه می‌کرد که من از گریه‌اش گریه کردم، داخل یادمان فقط من بودم و آقای احمدی‌نژاد. وقتی می‌خواست برود، گفت هر چه دوست داری از من بخواه، گفتم من هیچ چیز لازم ندارم، نه پولی می‌خواهم نه خانه و ماشینی. تنها ایستادم کنارش و با هم عکس گرفتیم. به نظرم احمدی نژاد خیلی به شهدا بستگی (وابستگی) دارد. او به من گفت تو از ما بهتری، ۲۷ سال دائما در کنار شهدا هستی، اما ما بیشتر از چند دقیقه نمی‌توانیم اینجا بمانیم. (فارس)"

مظلومیت محمود هم شبیه آن سیدمظلوم است.
و چقدر فاصله است از دولتمردان محمود تا دولتمردان اشرافی حسن!
Denmark
من اصولگرا نیستم اما میخام ظریف برای حرفش سند بیاره....
مجید
Iran, Islamic Republic of
در ایران هیچ کس نگران پاسخگویی نیست!!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مساله نگاه به شرق رو هم رسانه های خارجی به عنوان تقابل رهبر و وزیرخارجه مطرح کرده بودن. اگر ایشون تعمدی در مخالفت علنی با رهبر ندارن، به عنوان یک سیاستمدار باید ده دقیقه بیشتر به حرفهایی که میزنن فکر کنن
نیما
Iran, Islamic Republic of
با سلام
سوال من این است که شما تریبون ملت هستید یا یک جناح خاص؟
چرا ظرفیت ها و خدمتگزاذان نظام را تخریب می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
کدام خدمت ؟! آیا تخریب صنعت هسته ای و تحویل گرفتن تحریمهای دوبله و سوبله آیسا و کاتسا خدمت بود ؟؟
Iran, Islamic Republic of
....
United States
دو روز دیگه میان می گن ظریف کوروش بوده ...
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش اخوی
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
اسطوره بودن حق آقای ظریف است ...!!!!1 خوشا بحال امام ره و شهدا که رفتند و این روزها را ندیدند.
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه با تحرف و برداشتن نوشته من، متنی را که کاملا بر خلاف آقای ظریف نوشتم را تبدیل به حمایت کردند
Iran, Islamic Republic of
از جهان انتظار بیشتری داشتی؟
Iran, Islamic Republic of
گرين كارت داران كه ژست سكونت و افاد هاشون گوش فلك را كر كرده طرفدار سلطان پاس بازي برجام هستند
Iran, Islamic Republic of
ما خواهان اخراج تمامي گرين كارت داران كه از ايران بعنوان جيب استفاده ميكنند...هستيم بروايراني نما به همان خراب شد هاي كه بتو تابعيت داد
Iran, Islamic Republic of
از امریکا بیرون بشه میاد ایران؟ خیال باطل ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت نمی کشید ؟؟؟ یکی پیدا شده و واقعیت را گفته شما به جای دفاع چنین مزخرفاتی را می نویسید؟ مگه لاریجانی هم تایید نکرد؟؟ انچه عیان است چه چه حاجت به بیان است ؟ ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مردم هنوز منتظر اسناد تهمت بزرگ ظریف هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جهان جوک نگو!
Iran, Islamic Republic of
بله آقا یا خانم ۸:۵۱ من به عنوان شهروند منتظرم.شما نیستین؟؟؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این آقایون برای هیچدوم از ادعاهاشون سند و مدرک نمیدن......
Iran, Islamic Republic of
همون یک مثال کیهان و اسنادش برای تمام شما دلواپسان کافیه...
Iran, Islamic Republic of
حداقل به اندازه کل اصولگرایان و اصولگرایی به ایران خدمت کرده.
Iran, Islamic Republic of
شما گپ و گو و نسكافه خوردن با جان كري و التماس جرمي رو خدمت ميگي
امیرحسام
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ظریف با برجام چالش هسته ای ایران با غرب را به چالش موشکی و منطقه ای تعمیم و گسترش داد .
Iran, Islamic Republic of
چندتا از کاراشو مثال بزن.خخخخخ شاید مام مریدش شدیم.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
این آقا که عده ای بهش مینازند که زبان لاتین را خیلی مسلط است
درمتن برجام چای فرق بین تعلیق ولغو تحریم ها را متوجه نشد وکلی خسارت به مملکت وارد کرد
Iran, Islamic Republic of
یکجوری نوشتی که انگار ظریف به تنهایی کل متن رو خونده و تایید کرده!!!
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
یعنی میخواهی بگی ظریف متن توافق را نخوانده امضاء کرده است !
ب
Iran, Islamic Republic of
زیاد بادش نکنید یک وقت طورش میشه؟/
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
اگر منظورت از ملت یه عده خاص هست که هیچ ولی اگر منظورت از ملت هست که ما ها آقا ظریف رو دوست داریم
Iran, Islamic Republic of
ملت افرادی را که به نظام تهمت پولشویی می زنند و آب در آسیاب دشمن می ریزند را دوست ندارند.
Iran, Islamic Republic of
انشالله باهاش محشور شی و تو نتیجه کاراش شریک...
United States
...
شمه
Iran, Islamic Republic of
تیتر های قبلی هم یادتونه "استیضاح یا محاکمه"گفتیم که آقای ظریف با قدرت تمام به کارش ادامه می ده احتمالا توی دلتون غش کردید
Denmark
مخالف استیضاح هستم چون باعث مظلوم نمایی جناب ظریف میشه. اما با مدرک حرف زدن جرات میخاد بدون مدرک حرف زدن فقط برای اپوزیسسون نمایی است
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
ظریف و مصدق ، در یک چیز شبیه هم هستند : .... !!
Iran, Islamic Republic of
هردو به امریکا اعتماد کردند و فریب خوردند.
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
افساد طلبا ! در این اوضاعی که خودشون بوجود آوردن ! حالت غریقی رو دارن ،که به هر خاشاکی چنگ میندازه !!
Iran, Islamic Republic of
.,..
سلام
Iran, Islamic Republic of
ظریف به عنوان یک پدیده در دوران معاصر نامش جاودانی است. البته نه به خاطر عملکرد درخشان، بلکه به دلیل اینکه ایشان هر آنچه جمهوری اسلامی در ۴۰ سال بدست آورد را در دو سال تقدیم جان کری کرد و لبخند زنان دارد برای ملت مچل شده دست تکان می دهد!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....