شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۴۰

منفعت‌گرا؛ بدون مسئولیت اجتماعی؛ متخصص همه چیز

دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 657778
انگار مردم را به‌مثابه فالوئرهایی مجازی می‌بینند که صرفا تا آنجایی مهم هستند که بتوانند لایک و تایید کنند یا بتوانند بلیت فیلم‌های‌شان را بخرند.
منفعت‌گرا؛ بدون مسئولیت اجتماعی؛ متخصص همه چیز
گروه سیاسی جهان نيوز، سیدعلی صدری‌نیا: پرده اول: خانم سلبریتی احساس دکتر بودن می‌کند و دارویی را تجویز می‌کند که بعدا با بیانیه وزارت بهداشت معلوم می‌شود غیرقانونی و خطرناک بوده و اصلا نباید خودسرانه و بدون تجویز پزشک مصرف شود. سرکار خانم، بعد از بیانیه وزارت بهداشت شاکی هم می‌شود و ویدئو می‌دهد که من واردکننده دارو نیستم که سودی ببرم...

پرده دوم: آقای سلبریتی می‌گوید: «رعیت همین‌جوری هستند؛ همیشه دنبال یک گونی سیب‌زمینی بیشترند؛ ولی مهم این است که ما الان دیگر راحت به فستیوال‌های خارجی‌مان می‌رویم. اینها را نمی‌بینیم، فقط می‌گوییم من بیکارم، جوان‌ها بیکارند...» و با همین حرف‌ها نتیجه می‌گیرد باید به روحانی رای دهیم. آقای سلبریتی چند ماه بعد از انتخابات رسما ژست منتقد به خود می‌گیرد، انگار نه انگار مردم با طناب خودش و امثال او به این چاه افتادند.

پرده سوم: خانم سلبریتی در پایان سریال ۶۰ قسمتی، به‌خاطر اینکه از تهیه‌کننده چک 2 ماهه نگیرد و پولش را نقد دریافت کند، از بازی در قسمت پایانی خودداری می‌کند و به همین خاطر پایان قصه سریال سرهم‌بندی می‌شود؛ بدون احترام به مردمی که 2 ماه آن سریال را دنبال کرده‌اند.

پرده چهارم: آقای سلبریتی می‌گوید اینکه بچه‌ام را در کانادا به دنیا آوردم، هدیه‌ای بود که به او دادم تا وقتی بزرگ شد مشکلی برای زندگی در کانادا نداشته باشد. بی‌خیال اینکه این حرف چه معنایی درباره وطنش و چه تاثیری بر مردم کشورش دارد.

پرده پنجم: آقای سلبریتی بدون تحقیق، خبر اشتباهی را در صفحه‌اش منتشر می‌کند و از دزدیدن 2 بچه و فروش کلیه و قلب آنها خبر می‌دهد، و بعد هم به امنیت کشورش می‌تازد که امنیت زیر صفر است! بعدا معلوم می‌شود اصلا ماجرا شایعه بوده! آقای سلبریتی فقط پست را از صفحه‌اش حذف می‌کند، انگار نه انگار با انتشار این خبر سیاه چه تاثیری بر روح و روان جامعه گذاشته! مسؤولیت اجتماعی زیر صفر.

پرده ششم: خانم سلبریتی برخلاف عرف و شرع تصویر بغل کردن شوهر خواهرش را منتشر می‌کند؛ وقتی از او درباره این رفتار می‌پرسند، فتوا می‌دهد و می‌گوید: «وقتی خواهرت که پاره تنت هست را می‌سپاری در دستان قدرتمند یک مرد و میگی مواظب خواهرم باش، حسش شبیه حس پدر هست... مردم گفتند شماها محرم نیستید. خواستم بگویم من با رضا چون شبیه پدرم هست، احساس محرمیت می‌کنم».

پرده هفتم: جمعی از حضرات سلبریتی‌ در حرکتی تبلیغاتی در یک مراسم جمع شده‌اند تا برای یک شرکت خارجی که خانه‌های جدیدش را در گرجستان می‌خواهد به مردم ایران بفروشد، تبلیغ کنند. کلیپ تبلیغاتی با این آهنگ شروع می‌شود: «ایران، فدای اشک و خنده تو...» اما روی آهنگ تصاویر خانه‌های گرجستانی پخش می‌شود تا سرمایه‌های مردم را از کشور بیرون کند. و همه می‌دانند این موضوع چه تاثیر سوئی بر اقتصاد کشور خواهد داشت. «ایران فدای اشک و خنده تو... ولی ما بنده پولیم، بنده پولی که برای تبلیغات توی جیب‌مان ریخته‌اند؛ فدای اشک و خنده تو، اما ما به‌خاطر پول حاضریم به تو، به اقتصادت، و به مردمت پشت پا بزنیم...».
حالا نصف همین‌ها را پول بدهی، حاضرند بیایند در برنامه تلویزیونی در باب اهمیت حفظ سرمایه در کشور شعار بدهند، در نقش جامعه‌شناس بنشینند و ساعت‌ها از این صحبت کنند که زمانه بدی شده و ما مردم باید بهتر رفتار کنیم و یعنی چه که پول‌های‌مان را می‌بریم در خارج از مرزها خانه می‌خریم.

پرده هشتم: خانم سلبریتی فیلمش را به جشنواره خارجی برده تا بتواند از آنها جایزه بگیرد؛ شب قبلش دراویش با اتوبوس از روی چند نفر از بچه‌های نیروی انتظامی رد شده‌اند و چند نفری را کشته‌اند. نیروی انتظامی برای آرامش بخشیدن به فضا حتی بدون سلاح گرم در صحنه درگیری حاضر شده است. خانم سلبریتی اما فردایش در جشنواره، با انگلیسی نیم‌بند و اشتباه گفتن بعضی کلمات، به نیروی انتظامی حمله می‌کند و از آشوبگرانی که چند جوان مردم را کشته‌اند حمایت می‌کند!  البته آخرش هم به فیلمش جایزه نمی‌دهند.

پرده نهم: آقای سلبریتی که در انتخابات به ادامه وضع موجود رای داده، حالا می‌گوید زن و بچه‌اش را به آمریکا فرستاده و خودش اینجا در مملکت کار می‌کند و میلیونی پول می‌گیرد و ریالی مالیات نمی‌دهد و ماهانه هم 10 هزار دلار به آن طرف مرزها برای زن و بچه‌اش می‌فرستد و آخر هم فحشش را به کشورش می‌دهد که چرا دلار گران شده است. موقع خرید 10 هزار دلار تازه فهمیده وضع دولت تدبیر و امید را. باز هم به جای عذرخواهی از گمراه کردن مردم، فحشش را به 40 سال انقلاب می‌دهد...

پرده آخر: منفعت‌گرا؛ بدون مسؤولیت اجتماعی؛ متخصص در همه حوزه‌ها...
ظاهرا سلبریتی‌ها دنیای واقعی را با بازی در فیلم‌های‌شان اشتباه گرفته‌اند؛ فکر می‌کنند می‌توانند یک روز نقش دکتر را بازی کنند، یک روز نقش سیاستمدار، روزی نقش روحانی و مرجع تقلید، و روزی نقش اقتصاددان و نظریه‌پرداز فرهنگی و خبرنگار شبکه خبر و ... را. فکر می‌کنند می‌توانند امروز این نقش را بازی کنند و فردا نقشی دیگر را. فکر می‌کنند دنیای واقعی هم مثل فیلم است، اگر اشتباه کردند کات می‌دهند و آن صحنه را مجدد بازی می‌کنند... ظاهرا آن چیزی که برای‌شان اهمیتی ندارد، مسؤولیت اجتماعی رفتار و سخنان‌شان است؛ به تاثیر رفتارهای‌شان بر جامعه فکر نمی‌کنند؛ آیا فردی با دارویی که او تجویز کرده می‌میرد یا نه؟! آیا بخشی از جامعه با خبر سیاه او ناامید می‌شوند؟ آیا و هزار آیای دیگر...

 انگار مردم را به‌مثابه فالوئرهایی مجازی می‌بینند که صرفا تا آنجایی مهم هستند که بتوانند لایک و تایید کنند یا بتوانند بلیت فیلم‌های‌شان را بخرند؛ اگرنه مسؤولیت اجتماعی داشتن در برابر آنها برای‌شان مهم نیست. داروی اشتباه تجویز کنم آنها ممکن است بمیرند؟ خب! اشکالی ندارد بعدش یک ویدئو ضبط می‌کنم و عذرخواهی می‌کنم. خبری که منتشر می‌کنم ممکن است دروغ باشد؟ اشکالی ندارد اگر شایعه بود بعدا حذفش می‌کنم. کاندیدایی که تبلیغش را می‌کنم ممکن است وضع معیشت مردم را بدتر کند؟ اشکالی ندارد چند ماه بعد من هم ژست اپوزیسیون می‌گیرم، نه خانی آمده، نه خانی رفته... پولی که گرفتم و تبلیغاتی که کردم به ضرر اقتصاد کشور و مردم تمام می‌شود؟ ایرادی ندارد، از طیف مقابل پول می‌گیرم و بعدا به عنوان جامعه‌شناس همین رفتار را نقد می‌کنم.

سلبریتی‌ها همه چیز دنیای واقعی را با بازی در فیلم‌های‌شان اشتباه گرفته‌اند؛ حتی مردم را!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلبریتی‌ها همه چیز دنیای واقعی را با بازی در فیلم‌های‌شان اشتباه گرفته‌اند؛ حتی مردم را!

آفرین
Iran, Islamic Republic of
صفحه شخصیشه و اونجا یک حرف برای طرفدارش گفته و بعدش هم اصلاح کرده! ولی ماشالله به شما...
صفحه شخصی ایشان با من و شما خیلی فرق داره اینها الگو هسنتد متاسفانه برای جوانها راه درست و خطایشان مربوط به خود تنهایشان نیست و هزاران نفر در آن سهیم هستند پس در قبال کلمه کلمه حرفهایشان مسئول هستند....
Iran, Islamic Republic of
بیخیال داداش.... وای به حال شما و جوانانی که الگوشون مهناز افشاره!!!
صفحه شخصيشه به ديگران امر و نهي ميكنه؟
بهيه چيزي گفته بعدش اصلاح كرده؟ به همين راحتي؟؟؟ واقعا كه شماها ديگه كي هستين؟.... بنازم به روتون
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
United Kingdom
 نالترکسون ۱۰۰ برابر خطرناک تر از آمپول نالوکسان است

به گفته مکری، نکته جالبی که مورد غفلت قرار گرفته این است که کپسول نالترکسون به وفور در اختیار مردم و معتادان است و قدرت یک کپسول ۵۰ میلی گرمی حدودا ۱۰۰ برابر یک آمپول نالوکسان است. پس عوارض مطرح شده درباره خطر تزریق نالوکسان در صورت تجویز یا بلع ناخواسته یک کپسول نالترکسون واقعا تا ۱۰۰ برابر مشاهده می شود؛ در حالیکه اصلا این حساسیت به نالترکسون هیچگاه مطرح نشده بود. ....
Iran, Islamic Republic of
حیف این صفحه نبود ...؟!
Iran, Islamic Republic of
اين پولبريتي هيزم دو اتيشه انتخابات اصلاح طلبان بود...
Iran, Islamic Republic of
آخه بازیگری هم بلد نیستند
نون قیافه شون رو میخورند.
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
بنده این خانم رو نه هنرمند میدونم و نه معیار. اما، این چیزایی که شما در مورد این افراد مینویسید ربطی به این حرفا نداره و فقط انتقام گیری سیاسیه با روش تخریب به صورت بسیار مبتدی. مطمئن باشید با این روش ها بازم انتخابات رو از دست میدید.
به نظرم با تقوا تر کار کنید
Iran, Islamic Republic of
جالبه! با اظهارنظر سیاسی خط نشان می کشید بعد توصیه به تقوا می کنید!
درست مثل کسی که پناه برد به خدا از بستن دهانها و شکستن قلمها ولی نوبت به عمل که رسید ...
Iran, Islamic Republic of
واقع اینی که گفتی رو نفهمیدم. به نظر شما نمیشه هم سیاسی بود و هم با تقوا.
رضا
Iran, Islamic Republic of
فعلا این سلبریتی ها هستند که دارن انتقام شون رو با فریب مردم از این انقلاب میگیرن. ...
Iran, Islamic Republic of
...
...
Iran, Islamic Republic of
این حرفهایی که در این متن زده شده حرفهای درست و خوبی هست ولی به نظر من مشکل اصلی از مردم ماست که این قدر به این جور آدمها بها و ارزش میدن....
Iran, Islamic Republic of
از مردم یا نحوه مدیریت و آموزش ما تو 40 سال گذشته که باعث شده مردم اینجوری بشن!؟
من هيچوقت و هيچوقت نه فيلمهاشونو نگاه ميكنم و نه فريب ژستهاشونو ميخورم....
Iran, Islamic Republic of
بله جانم وقتي اب سر بالا بره پولبريتي ها ابو عطا مي خونند
هیهات مناالذله
سلبریتی های محترم خوش بگذرانید لذتهای دنیایتان را ببرید با گمراهیتان گمراه کنید و شکمهایتان را از نقاب چهره هایتان پرکنید ولی بدانید اینجا بلاد کفر نیست که بی صاحب باشد هنوزم هستند مردمانی که شبانه کیسه بر دوش به این سو و آن سو میروند تا نکند کسی گرسنه باشد و آنها سیر بخوابند تا نباشد پولی که بابت ویرانی زلزله خرج میشد وهیچ وقت به دستشان نرسید دلهایشان را سرد کند و ایمانشان را سست ادامه دهید که خوب توشه آخرتی برای مردمانتان در دنیا ذخیره میکنید........
Iran, Islamic Republic of
این ها که بازیگرند و از بازیگر و فوتبالیست بیش از اینها انتظاری نیست....
Iran, Islamic Republic of
تقاضای یک عدد سلبریتی از جناب رئیس جمهور روحانی برای لغو حکم شرعی نجاست سگ را از قلم انداخته اید
قانون داره ضعیف عمل میکنه وگرنه اگه ضعف وجود نداشته باشه این افراد جرات نمی کنند وارد حیطه های کاری مختلف بشن و نظر بدن باید باهاشون برخورد بشه تا در هر موردی کارشناسی نکنن
Iran, Islamic Republic of
پرداختن به افرادی که به عنوان سلبریتی یاد میشود،2نتیجه بیشتر ندارد اول آنکه مخالفان آنها از محبوبیت فزاینده آنها در بین مردم بیم داشته و نگران آینده انتخابات پیش رو هستند که اینگونه رفتار بدور از سیمای رحمانی اسلامی اقدام به هتک حرمت میکنند. و دوم آنکه ابن افراد در بین مردم محبوبیتی ندارند و پرداختن به آنها باز هم موجب تحریک بی مورد افکار عمومی میشود.
شمه
Iran, Islamic Republic of
نوع نگارش و چیدمان مطالب و در نهایت نتیجه گیری زیبا بود ولی مردم نیز بی تقصیر نیستند . قانون بد از بی قانونی بهتراست اما می بینید یه سلبریتی شماره حساب اعلام می کند در کنارش هلال احمر هم شماره حساب می دهد مردم چه عکس العملی نشان می دهند و حالا نتیجه این اعتماد کاذب را خود نظاره کنید .
Iran, Islamic Republic of
متن نامه ریاست جمهوری در زمان خاتمی رو که به تقاضای این خانم از خاتمی برای گرفتن خانه شخصی ،دستور اقدام داده رو منتشر کنید تا مردم اینها رو بهتر بشناسند.
علی
Switzerland
...
Iran, Islamic Republic of
کشورهای دیگه اگه یه سلبریتی با امنیت کشورش بازی کنه دیگه به اون سلبریتی اجازه حضور تو تلویزیون ملی نمیدن.ولی تو ایران کسی یقه اینا رو نمیگیره.
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
این سلبریتی های فقط به فکر خودشون هستند و بس
مردم ، چرا ما بايد اجازه بديم اين بازيگر نماها در جامعه مطرح بشن كه بيان مردمو به بازي بگيرن و به شعورشون توهين كنند؟ بايد ما آگاهي بديم به ملت كه ملت مردم ايهاالناس بخدا اينها فقط نقش بازي كردن بلدن و بس و فريب حرفهاشونو نخوريد. اين وظيفه همه ماست كه بگيم اينها دارن چه بلايي سر مردم ميارن...
ازاد
Iran, Islamic Republic of
حکایت این خانم و امثالهم اینه : شهر که شلوغ میشه قورباغه هفت تیر کش میشه !
Iran, Islamic Republic of
شیر خشک تاریخ مصرف گذشته چند؟!!
حسن1
ممکنه شوهر این خانم رفته باشه تو کار واردات این دارو و این خانم داره از این طریق برای فروش داروهای شوهرش بازاریابی می کنه .
محمد
Iran, Islamic Republic of
بعید نیست این پولبرتی ها برای گفتن همین حرفای ... هم از جایی یا کسانی پول میگیرند . خیلی حال میده آدم حرف ... بزنه بابتش پول بگیرهااااااا خخخخخخخخخخ
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
این چرا خودشو انداخته وسط
Iran, Islamic Republic of
....
ای سلبریتی بدبخت . تو هنر مند نیستی بلکه یه غرب زده مواجب گیری
United States
هنر پیشه ای که تابعیت امریکا و اروپا و هر جای دیگر را داشته باشد ، فاقد غیرت و شرف است
کسی که وطن فروشی کند ایرانی نیست و دلش برای ایرا نمی تپد