سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تاجیکستان میزبان همایش راه‌های مبارزه با قاچاق انسان

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب: 656909
کارشناسان و مقامات کشورهای آسیای مرکزی، افغانستان و پاکستان در نشستی راه‌های جلوگیری از قاچاق انسان را بررسی کردند.
تاجیکستان میزبان همایش راه‌های مبارزه با قاچاق انسان
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، همایشی با موضوع جست‌وجوی راه‌های جلوگیری از قاچاق انسان با شرکت کارشناسان و مقامات کشورهای منطقه آسیای مرکزی، افغانستان و پاکستان به میزبانی تاجیکستان در پایتخت این کشور برگزار شد.

«اکرام عمرزاده» معاون وزارت کشور تاجیکستان ضمن اعلام تغییرات قانون مبارزه با قاچاق انسان و ارائه کمک به قربانیان این عمل گفت: طی 10 ماه نخست سال جاری در چارچوب پرونده‌های قضایی مربوط به قاچاق انسان 49 نفر دستگیر شدند که 5 تن از آنان را مردان و 44 نفر دیگر را زنان تشکیل دادند.

عمرزاده گفت: بخش عمده قربانیان قاچاق انسان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند از جمله در سال جاری میلادی 36 زن و 10 کودک قاچاق شدند.

«کریستینا ترانکا» نماینده سازمان بین المللی مهاجرت ضمن سخنانی در این همایش گفت: طی 15 سال اخیر سازمان مذکور به بیش از 700 شهروند تاجیکستان که به دام قاچاقچیان افتادند کمک‌های ضروری را ارائه کرده است.

ترانکا در ادامه مدعی شد که بخش عمده این 700 نفر به روسیه، ترکیه، کشورهای خلیج فارس و افغانستان قاچاق شدند.وی افزود: در واقع، شناسایی افراد قاچاق شده در شرایط فعلی کار بسیار دشوار است، ولی با این حال کارشناسان ما تلاش می کنند با دریافت اطلاعاتی در این زمینه محل حضور چنین افراد را مشخص کنند.

«مدینه خداینظراوا» یک زن 38 ساله تاجیک از افرادی می‌باشد که با وعده کار به عربستان سعودی رفته و تقریبا 2 سال در خانه یک فرد محلی در شرایط سخت کار کرده است.بعد از مراجعه به رسانه‌ها داستان وی رسانه‌ای و وی با کمک مقامات ذیربط تاجیک به وطن بازگشت.

کارشناسان بر این باورند با افزایش سفر شهروندان تاجیکستان به کشورهای دیگر در برابر ایجاد فرصت‌های بیشتر، کار و درامد خطرهایی مانند قاچاق نیز وجود دارد.به منظور جلوگیری از چنین خطراتی به شهروندان تاجیکستان توصیه می‌شود که ضمن عدم معامله با افراد ناشناس در دریافت پیشنهاد شغل یا سفر با هدف کار و توریسم احتیاط کنند و از مقامات ذیربط، سفارتخانه‌ها یا سازمان‌های جهانی مهاجرت نهراسند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *