جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

درسی که پاکستان در مبارزه با قاچاق به ما داد

چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 453713
سخنگوی اتحادیه تولید کنندگان سیمان پاکستان گفت: صنعت سیمان پاکستان با تصمیم گیران مختلف تماس گرفته تا جلوی سرازیر شدن سیمان ایرانی به پاکستان از طریق بلوچستان به صورت جاده ای و ریلی را بگیرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه خبری پاکستان آبزرور خبر داد، در طی ۴ ماهه نخست سال مالی جاری، تولید سیمان پاکستان با ۳.۷۹ درصد رشد نسبت به سال گذشه به ۱۱.۳۹۸ میلیون تن رسید، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال مالی گذشته ۱۰.۹۸۱ میلیون تن بود.

فروش سیمان پاکستان در بازار داخلی این کشور در همین مدت ۱۴.۳۸ درصد افزایش داشت. اما در چهار ماهه نخست سال مالی جاری، صادرات سیمان پاکستان تنها ۲.۰۲۸ میلیون تن بود، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲.۷۹۰ میلیون تن بود که حکایت از کاهش ۲۷.۳۱ درصدی صادرات داشت.

آمارها نشان می دهد که صنعت سیمان پاکستان در حال حاضر تقریبا به طور کامل متکی به بازار داخلی است و سهم فروش بازار داخلی سیمان پاکستان از حدود ۵۰ درصد در سال ۰۹-۲۰۰۸ به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

سخنگوی اتحادیه تولید کنندگان سیمان پاکستان گفت رشد اقتصاد داخلی پاکستان موجب رشد کلی صنعت سیمان این کشور شده است.

وی افزود، صنعت سیمان پاکستان با تصمیم گیران مختلف تماس گرفته تا جلوی سرازیر شدن سیمان ایرانی به پاکستان از طریق بلوچستان به صورت جاده ای و ریلی را بگیرد.

صنعت سیمان پاکستان نیاز به مکانیزم های حمایتی دارد تا جلوی قاچاق سیمان به این کشور گرفته شود.

وی افزود، دولت باید تعرفه گمرکی ۲۰ درصدی برای واردات سیمان اعمال کند. به دلیل هزینه بالای فعالیت اقتصادی در پاکستان، صنعت سیمان پاکستان در حال از دست دادن قابلیت رقابت خود با سیمان تولیدی کشورهای دیگر نظیر ایران ، امارات و هند است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *