جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۱۱

چرا خدا ابلیس را زنده نگاه داشت تا انسان‌ را به گناه بکشاند؟

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 656736
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان، شبهه اعتقادی «چرا خداوند ابلیس را زنده نگاه داشت تا انسان‌ها را به گناه بکشاند؟» را اینگونه پاسخ داده اند:

«خدا می‌گوید: من به ابلیس مهلت دادم ولی به انسان هم عقل، فطرت و آگاهی دادم، صد و بیست و چهار هزار پیغمبر و دوازده امام کنارت گذاشتم، قرآن هم قرار دادم، به جای گوش دادن به دعوت ابلیس به سوی دعوت خداوند، انبیاء، امیرالمؤمنین(ع) و امام صادق(ع) حرکت کنید، به دعوت عقل و فطرت گوش دهید. اینکه خداوند تا قیامت به ابلیس مهلت داد اصلاً هیچ ضرری برای انسان ندارد. سلمان، ابوذر، مقداد و شما متدینین این روزگار کنار همین ابلیس زندگی می‌کنید، روزه را می‌گیرید، نمازتان را می‌خوانید، حق مالی خدا را می‌دهید، به اقوامتان رسیدگی می‌کنید، زنا نمی‌کنید، ربا نمی‌خورید، ابلیس هم زنده است، اما کاری به ما ندارد. ما به این مهلت یافته می‌توانیم نه بگوییم.»

منبع: عرفان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کاملاصحیح است کلام الهی درسوره الاسرا از آیه 61 الی 65کسانی که علاقمند ومححق هستند فرمایشات ایشان رابا این آدرس بیابند
Iran, Islamic Republic of
در مقابل بعضي ها ابليس لنگ ميندازه
سید
Iran, Islamic Republic of
...
مجید
Iran, Islamic Republic of
شیطان که فقط ابلیس نیست.
غیر از ابلیس شیاطین جن و انس بسیاری وجود دارند که می توانند آدم را اغوا کنند.....!!!
Iran, Islamic Republic of
یکی از شیاطین ابلیس است.
آمریکا شیطان بزرگ است.
Iran, Islamic Republic of
شيطان از اين ديار رخت بسته و رفته از ترس ابر ابليس هاي نگرد يافت نميشود
آدمیزاد
Colombia
این منطق ،همچون شرکت های دارویی بزرگ آمریکایی است که خودشان باکتری و یا ویروسهای بیماری زا می آفرینند و در کنارش124 هزار داروی بی اثر را هم بفروش میرسانند تا مردم از ترس بیماری بیشتر دارو و خدمات درمانی بخرند.
این منطق ایشان از بنیادش نادرست و با عدالت در ستیز است
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب آدمیزاد پس با منش شما عقل وفطرت در وجود انسان چیز بی فایده وبی ارزش است
آدمیزاد
Colombia
بله ، درباره عقل و فطرت شما کاملا درست میگویید زیرا در همه مردمان عقل و ارزشهای اخلاقی فطری خدادادی هست که اگر به بلوغ برسد میتوان در همه زمانها و جایها ، خود و جامعه را درست گردانید .
Germany
خدا ابلیس را زنده نگاه نداشت تا ابلیس انسان‌ را به گناه بکشاند و تباه کنه ، بلکه خدا میخواهد انسان با ابلیس بجنگد و بر او پیروز شود .. زندگی سرای جنگ و کار و تلاش است .. و نابرده رنج گنج ( بهشت ) میسر نمی شود
Iran, Islamic Republic of
....