جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

انتقال بیش از ۵۰ زخمی از صنعاء به مسقط

دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 656388
منابع یمنی از انتقال بیش از ۵۰ نفر از مجروحان جنگی یمن از صنعاء به مسقط پایتخت کشور عمان از طریق هواپیمای اتیوپیایی خبر دادند.
انتقال بیش از ۵۰ زخمی از صنعاء به مسقط
به گزارش جهان نيوز، یک فروند هواپیمای مسافربری اتیوپی، ده‌ها نفر از مجروحان جنگی یمن را از صنعاء به مسقط پایتخت عمان منتقل کرد.

المیادین  در این باره گزارش داد که هواپیمای ویژه اتیوپیایی روز دوشنبه با پرواز از صنعاء به مقصد مسقط، ۱۰۳ نفر از مسافران از جمله ۵۰ مجروح یمنی را به همراه سه پزشک به عمان منتقل کرده است.

منابع یمنی می‌گویند که فرآیند انتقال مجروحان جنگی یمن به عمان از طریق هواپیمای متعلق به کشور «اتیوپی» که سازمان ملل آن را اجاره کرده است، انجام گرفت.

انتقال مجروحان یمنی به عمان پس از موافقت ائتلاف سعودی با درخواست فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای انتقال 50 زخمی از صنعاء به مسقط در آستانه مذاکرات صلح یمن صورت گرفته است.

 «ترکی المالکی» سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف سعودی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) تصریح کرد: فرماندهی عملیات مشترک ائتلاف درخواست «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل مبنی بر تسهیل خروج 50 زخمی از شبه‌نظامیان حوثی به مسقط با انگیز‌ه‌های انسانی را دریافت کرده و در چارچوب اعتماد سازی میان طرف‌های یمنی و تدارک برای مذاکرات سوئد زیر نظر سازمان ملل این امر صورت می‌گیرد.

وی افزود: یک فروند هواپیمای تجاری سازمان ملل، دوشنبه (امروز) وارد فرودگاه صنعاء می‌شود تا پس از انجام کلیه تدابیر و هماهنگی‌های لازم، 50 زخمی و سه پزشک یمنی و یک پزشک سازمان ملل را از این شهر به مسقط انتقال دهد.

پیش از این قرار بود مذاکرات صلح در شهریور ماه در ژنو برگزار شود که با مانع‌تراشی عربستان سعودی این نشست برگزار نشد و عربستان به هواپیمای عُمانی برای انتقال هیأت انصارالله از صنعاء به ژنو و خارج شدن شماری از زخمی‌ها و بیماران یمنی تحت نظارت سازمان ملل برای درمان، اجازه پرواز و فرود در فرودگاه صنعاء را نداده بود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *