جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تقاضا برای سالانه شدن جشنواره تئاتر مقاومت/ تقدیر از برگزیدگان

شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب: 655836
حسین مسافرآستانه کارگردان و مدرس تئاتر که در شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت مورد تقدیر قرار گرفت، از معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقاضا کرد این جشنواره از دوسالانه به سالانه تغییر کند.
تقاضا برای سالانه شدن جشنواره تئاتر مقاومت
به گزارش جهان نيوز، آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به دبیری امیر نصیربیگی دقایقی پیش، دهم آذر ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم امیر نصیربیگی دبیر جشنواره، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی، سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نادر برهانی مرند دبیر جشنواره تئاتر فجر، کوروش زارعی مدیر هنرهای نمایشی حوزه هنری، نصرالله قادری قائم‌مقام جشنواره، امیرحسین شفیعی رییس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان‌های استان تهران و محمود عزیزی و حمیدرضا نعیمی از داوران جشنواره، محمد حبیبی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس حضور داشتند.

* درخواست مسافرآستانه از سردار نقدی
در بخشی از این مراسم، حسین مسافرآستانه کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر با حضور شهرام کرمی، سعید اسدی، سردار پورجمشیدیان تجلیل شد.

مسافرآستانه پشت تریبون قرار گرفت و گفت: من خودم را شایسته تجلیل نمی‌دانم که این لطف دوستان است اما اینکه کنار سردار پورجمشیدیان تجلیل می‌شوم به خودم می‌بالم، چون ایشان خیلی هوای هنر و هنرمندان را داشته است. 

وی در ادامه خطاب به سردار نقدی گفت: بچه‌های تئاتر مقاومت دل در گرو این جشنواره دارند، دو سالانه کردن جشنواره پیوستگی آن را از بین برده و به آن لطمه زده است، در حالی که این جشنواره باید هر ساله برگزار شود. شما که زحمت کشیدید جشنواره سینما را سالانه کردید، این را بدانید که تعداد آثار تئاتری که هر سال اجرا می‌شود حتی قابل مقایسه با فیلم‌های این عرصه نیست، چرا که نطفه همان فیلم‌ها هم از تئاتر بسته می‌شود، پس تقاضا دارم آن را سالانه کنید.

در ادامه، برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره تئاتر مقاومت به شرح زیر تقدیر شدند:

* برگزیدگان مسابقه نمایشنامه‌نویسی
رتبه اول: دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۶۰ میلیون ریال به مهسا طالبی برای نمایشنامه «دخترک کابوس‌های بچگی» رسید.
رتبه دوم: لوح تقدیر و جایزه ۵۰ میلیون ریال: سید سعید محمدی نویسنده نمایش «از خاک تا افلاک»
رتبه سوم: لوح تقدیر و جایزه ۴۰ میلیون ریال: مسعود بوستانی نویسنده نمایش «بازگشت»
تقدیر: لوح سپاس و جایزه نقدی بیست میلیون ریال برای وحید بهبودی نویسنده نمایشنامه «مجلس آخ»ر و تقدیر از احمد بیگلریان نویسنده نمایشنامه «سال‌های جنگ» و سید محمد محمدی نویسنده «هزار پیراهن از هزار یوسف»

* برگزیدگان بخش عکس
رتبه اول: دیپلم و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی برای عکاس نمایش «دریادلان»، عماد دولتی
رتبه دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی برای عکاس نمایش «ترن»، مرجان پورحسین
رتبه سوم: لوح سپاس و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی برای عکاس نمایش «پچپچه‌های پشت خط نبرد»، فاطمه الاهیاری

*برگزیدگان بخش پوستر
رتبه اول: دیپلم افتخار، تندیس و جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی برای طراحی مجموعه آثار، یونس دهقانی
رتبه دوم: جایزه نقدی ۲۰ میلیون ریالی برای طراحی پوستر مجموعه آثار، میثم نامدار 
رتبه سوم: جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی برای طراح نمایش «آبی‌ترین آسمانی زمین»، سیدحمیدرضا جوکار

منبع: فارس
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *