جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
معاون توانبخشی بهزیستی کشور:

قیمت ۲۰ میلیونی سمعک خارجی در بازار

شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 655765
معاون توانبخشی بهزیستی کشور از ایجاد خانه‌های کوچک برای معلولان ذهنی خبر داد و گفت: بر اساس سامانه اطلاع‌رسانی بهزیستی حدود 600 هزار معلول پشت نوبت دریافت خدمات هستند که عمده آنها به دلیل دریافت مستمری است.
قیمت ۲۰ میلیونی سمعک خارجی در بازار
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، حسین نحوی‌نژاد در نشست خبری به مناسبت روز جهانی معلولان گفت: مستمری مددجویان در سال گذشته 3 و نیم برابر افزایش یافت در حالی که سال‌های گذشته فقط 10 یا 20 هزار تومان بیشتر می‌شد.

وی ادامه داد:‌330 هزار نفر از پشت نوبتی‌ها تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند و از ابتدای امسال بیش از 500 هزار نفر به افراد تحت پوشش افزوده شد.معاون توانبخشی بهزیستی کشور با اشاره به افزایش 20 درصدی یارانه مراکز غیردولتی گفت: با توجه به تورم امسال دولت برنامه‌های خوبی را برای جبران هزینه‌های این مراکز دارد.

نحوی‌نژاد گفت: 50 خانه کوچک در 15 استان برای معلولان ذهنی ایجاد شده که 550 نفر در این خانه‌ها سکونت دارند.وی تصریح کرد: بر اساس سامانه آمار بهزیستی نیاز افراد در این سامانه تغییر می‌کند به طوری که اکنون از یک میلیون نفر پشت نوبتی با پوشش بیش از 500 هزار نفر تعداد آنها به 500 هزار نفر رسیده که 100 هزار نفر نیز به دلیل نیاز به خدمات بهداشتی به این جمعیت افزوده شده است بنابراین به طور کلی 600 هزار معلول پشت نوبتی داریم که عمده آنها به دلیل مستمری بوده است.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور در مورد تجهیزات توانبخشی و معلولان گفت: تامین سمعک تاکنون از خارج کشور بوده اما به تازگی سمعک ایرانی تولید شده و روانه بازار خواهد شد و به این ترتیب تعداد پشت نوبتی‌ها نیز کمتر می‌شود.

نحوی‌نژاد هزینه سمعک را 300 هزار تا 20 میلیون تومان برآورد کرد و گفت: با تولید سمعک‌های ایرانی قیمت سمعک به یک سوم کاهش می‌یابد.وی در مورد تامین مسکن معلولان نیز گفت: برای خانواده‌های دارای بیش از دو معلول قصد داریم جهت مناسب‌سازی منازل مسکونی شهر 30 میلیارد تومن اعتبار تخصیص دهیم.معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت: 340 هزار معلول در روستاها و مراکز صعب‌العبور تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *