جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

نظامیان لتونی تا سال ۲۰۲۰ در افغانستان می‌مانند

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 655201
رئیس جمهور لتونی در سفر به افغانستان اعلام کرد که نظامیان این کشور تا سال ۲۰۲۰ حضور خود را در افغانستان ادامه می‌دهند.
نظامیان لتونی تا سال ۲۰۲۰ در افغانستان می‌مانند
به گزارش جهان نيوز به نقل ازتسنیم ، «ریموندز ویونیس» رئیس جمهور لتونی در راس یک هیئت بلندپایه با «سرور دانش» معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در کابل دیدار کرد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی دانش در این دیدار طرفین درباره  سطوح مختلف همکاری‌‌های متقابل دو کشور در عرصه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و سایر عرصه‌ها گفت‌وگو کردند.

در این سفر «لیوندز کال نینز» وزیر دفاع، «جانیس کازو سینز» مشاور امنیت ملی و «دیدسیز نیسترو» رئیس دفتر ستاد مشترک ارتش این کشور نیز رئیس جمهور لتونی را همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور لتونی اظهار داشت که حضور نظامیان این کشور در چهارجوب ماموریت «حمایت قاطع» تا سال 2020 میلادی ادامه خواهد داشت و همچنین از ادامه همکاریهای مالی و اقتصادی کشورش به افغانستان تا سال 2024 خبر داد.

دانش با اشاره به انتخابات نیز در این دیدار گفت: دولت افغانستان مصمم است تا انتخابات ریاست جمهوری در زمان تعیین شده برگزار شود.

سرور دانش به عنوان معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در حالی با رئیس جمهور دیدار کرده است که ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول اشرف غنی در کابل حضور دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *