سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

طالبان: ۶۹۱ نظامی به ما پیوسته‌اند

دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 624200
درحالی که پیوستن نیروهای امنیتی به طالبان به مشکلی برای دولت افغانستان تبدیل شده است، این گروه از پیوستن دستکم ۶۹۱ نظامی در ماه گذشته خبر داد.
طالبان: ۶۹۱ نظامی به ما پیوسته‌اند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، طالبان با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت که در نتیجه فعالیت کمیسیون فرهنگی این گروه بیش از 691 نظامی افغان تسلیم این گروه شده است.

طالبان اسامی تعدادی از نیروهای امنیتی افغان که در یک ماه گذشته به این گروه پیوسته‌اند را نیز منتشر کرده است.
کمیسیون فرهنگی طالبان خاطرنشان کرد، نظامیانی که به این گروه پیوسته‌اند هرگز به صفوف نیروهای امنیتی دولت باز نمی‌گردند.

مقامات امنیتی افغان تا کنون به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.رهبری طالبان در پیامی که به مناسبت عید فطر منتشر کرد از نیروهای افغان خواست تا از خدمت برای دولت افغانستان خودداری کنند و با استفاده از ایام عید به این گروه بپیوندند.
این در حالی است که طالبان در سه روز نخست عید فطر آتش‌بس با دولت افغانستان برقرار کرده بود.

سال گذشته نیز در جریان عملیات بهاری طالبان بیش از هزار نظامی افغان به این گروه پیوستند که صدها نفر از این سربازان از ولایت‌های ارزگان و هلمند بودند.

پیوستن نیروهای امنیتی افغان به طالبان یکی از چالش‌هایی است که دولت کابل در چند سال گذشته با آن روبرو بوده اما تاکنون نتوانسته به راهکاری برای مبارزه با این پدیده دست یابد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *