يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

در سطح تهران ۲ هزار مجسمه داریم

سه شنبه ۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 654902
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران از جانمایی بیش از ۲ هزار مجسمه در پایتخت خبر داد و گفت: با تمهیدات پیش‌بینی شده بنا داریم از سرقت مجسمه‌ها در سطح شهر جلوگیری کنیم.
در سطح تهران ۲ هزار مجسمه داریم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، برزین ضرغامی در نشست خبری خود با اشاره به برگزاری ششمین دو سالانه مجسمه‌های شهر تهران اظهار کرد: سازمان زیباسازی شهر تهران ششمین دوسالانه مجسمه‌های شهری تهران را با هدف تثبیت و ایجاد سازوکار ارتقاء کیفی مجسمه‌سازی شهر تهران برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: فراخوان ششمین دو سالانه مجسمه‌های شهری تهران از اردیبهشت کلید خورد و تا پایان شهریورماه ادامه داشت که در این زمینه نیز یک چارچوبی برای شرکت‌کنندگان تعریف شده بود.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: هفت شرط برای این مرحله پیش‌بینی شده بود و هنرمندانی که دست کم 3 شرط را دارا بودند می‌توانستند برای ارائه طرح به مرحله دوم راه یابند که از هفت شرط اشاره شده می‌توان به تحصیلات آکادمیک هنری و دانشجویان رشته مجسمه‌سازی، حداقل هفت سال فعالیت مستمر هنری در زمینه مجسمه‌سازی، برگزاری نمایشگاه‌ انفرادی یا شرکت در 3 نمایشگاه گروهی، راهیابی به یکی از دو سالانه‌های مجسمه‌سازی، حضور در یک سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی، نصب مجسمه شهری و عضویت در انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران یا سایر مجامع هنری اشاره کرد.

ضرغامی افزود: پس از فراخوان حدود 900 نفر در این دوره شرکت کردند که از این تعداد 700 نفر آثارشان کامل بود که از این تعداد 300 نفر به مرحله بعدی راه یافتند و در نهایت از بین 300 نفر، 61 اثر انتخاب شد.

وی گفت: بر همین اساس افتتاحیه نمایشگاه 9 آذر ماه از ساعت 16 برگزار خواهد شد و این نمایشگاه تا 5 دی ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به گالری‌های خیال و آیینه موسسه فرهنگی و هنری صبا واقع در خیابان ولیعصر (عج) خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر مراجعه کنند. ضمن اینکه ساعت بازدید از 10 تا 18 بجز ایام تعطیل است.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 2 هزار مجسمه در سطح شهر تهران داریم که البته برخی از این آثار شاخص و برخی کوچک هستند و در اکثر مناطق و محلات تهران جانمایی شده‌اند. تلاش داریم در طول سال مجسمه‌ها را ساماندهی کنیم و فرصتی فراهم کنیم تا مجسمه‌ها بهتر دیده شوند.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان زیباسازی برپایی خیابان فرهنگ و هنر در خیابان برادران مظفر است که امیدواریم این کار نیز تا پایان سال عملیاتی شود. یکی از برنامه‌های سازمان زیباسازی مراقبت از مجسمه‌های سطح مناطق و محلات است و در این زمینه تمهیدات خوبی پیش‌بینی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *