يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
موگرینی:

تعاملات اتحادیه اروپا با آسیای مرکزی افزایش می‌یابد

چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب: 653900
مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از تصمیم این اتحادیه برای تقویت تعاملات با آسیای مرکزی خبر داد.
تعاملات اتحادیه اروپا با آسیای مرکزی افزایش می‌یابد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی از تصمیم اتحادیه اروپا جهت تقویت تعاملات با کشورهای آسیای مرکزی خبر داد.انتظار می‌رود در سال آینده بروکسل استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی را معرفی کند.

مسائل مربوط به تقویت تعاملات در جریان نشست وزرای امور خارجه «اتحادیه اروپا – آسیای مرکزی» که در 23نوامبر در بروکسل برگزار می‌شود مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

موگرینی ضمن سخنانی در نشست خبری اظهار داشت: سند مذکور شامل تمام موضوعات مربوط به همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری و همچنین مشارکت فراملی در زمینه آب و انرژی و افزایش امنیت در منطقه و فراتر از آن خواهد بود.وی گفت: ما امروز با وزرای کشورهای اتحادیه اروپا موضوع بسیار مهم تقویت همکاری با منطقه آسیای مرکزی را مورد بررسی قرار دادیم.

موگرینی در ادامه افزود: اتحادیه اروپا با عزم کامل به تلاش‌های خود برای تقویت بیشتر تعاملات بر اساس اصول دوجانبه با کشورهای آسیای مرکزی ادامه خواهد داد.وی تصریح کرد: من ریاست جلسه آتی وزرای «اتحادیه اروپا – آسیای مرکزی» را بر عهده خواهم داشت که تقویت تعاملات با این منطقه و استراتژی جدید اتحادیه اروپا برای آسیای مرکزی موضوعات کلیدی این نشست به شمار می‌روند.

موگرینی گفت: امروز تمام کشورهای اتحادیه اروپا در زمینه تقویت تعاملات با آسیای مرکزی و تمرکز بر چنین مسائلی مانند همبستگی و انرژی بلکه حمایت از همکاری‌های منطقه‌ای و امنیت اتفاق نظر داشتند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *