پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
دولت مستعفی یمن:

تمرکز مذاکرات سوئد بر مسائل انسانی خواهد بود

سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 653667
حمزه الکمالی عضو هیئت نمایندگی دولت مستعفی یمن اعزامی به مذاکرات ژنو و دور آتی رایزنی‌ها در سوئد گفت: مذاکرات درباره دور بعدی رایزنی‌ها درباره یمن در سوئد متمرکز بر مسائل انسانی خواهد بود.
تمرکز مذاکرات سوئد بر مسائل انسانی خواهد بود
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، چند روز پیش مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اعلام کرد: هم دولت مستعفی یمن و هم حوثی‌ها (انصارالله) متعهد به شرکت در رایزنی‌ها در یمن شده‌اند.

الکمالی گفت: آنها در سوئد درباره مسائل انسانی در درجه اول بحث خواهند کرد. قرار است یک طرح پیشنهادی از سوی فرستاده ویژه سازمان ملل پیشنهاد شود که مورد بحث قرار خواهد گرفت. من فکر می‌کنم اگر ما بتوانیم با یکدیگر دیدار کنیم، می‌توانیم پیشرفت به دست آوریم. تاریخ احتمالی رایزنی‌ها در سوئد به گفته مختار الرحبی مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن در ۲۹-۳۰ نوامبر اعلام خواهد شد. این در حالی است که الرحبی به اسپوتنیک گفت: دولت یمن تایید کرده که در دور بعدی رایزنی‌ها درباره یمن در سوئد شرکت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: دولت منصور هادی قبول کرده که وارد رایزنی‌ها در سوئد شود و دولت وی هیچ مشکلی در اینکه این رایزنی‌ها برای پایان دادن به جنگ در یمن برگزار شود، ندارد.این در حالی است که قرار است امروز جلسه‌ای در شورای امنیت درباره یمن برگزار شود. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *