سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۹۰
دلسوزانه با اعضای پارلمان شهری؛

شورای شهر تهران در انتخاب «حناچی» تجدید نظر می‌کند؟/ با عقاید بدون روتوش شهردار جدید آشنا شوید

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 652569
فیلمی که تصویر بدون روتوش و واقعی از افکار حناچی پیش از شهردار شدنش در فضای مجازی منتشر شده، نشان می دهد که شهردار جدید کمتر اعتقادی به نیروهای ایرانی دارد.
شورای شهر تهران در انتخاب «حناچی» تجدید نظر می‌کند؟/ با عقاید بدون روتوش شهردار جدید آشنا شوید
گروه سیاسی جهان نيوز: فیلمی از اظهارات «پیروز حناچی» شهردار جدید تهران در فضای مجازی منتشر شده است که نکات قابل توجهی از عمق نظر و عقاید مدیریتی وی را نشان می دهد.

حناچی در این فیلم اظهار می کند: «برای این کار ما به بهترین متخصصان شهری نیاز داریم. مگر ما برای تیم ملی نمی رویم مربی خارجی می گیریم. شهرسازی کشور از تیم ملی کشور کمتر است؟ ما باید قبول کنیم که خیلی از تجربیات را نداریم. ما باید قبول کنیم که تجربه منطقه ای در مقیاس کلانشهررا به طور کامل نداریم. ما تجربیاتی که لیست می کند سیاست های اقتصادی را با سیاست های تعادل منطقه‌ای در دانشگاه تجربه نکردیم.»

پس از این شهرداری تهران با انتشار بیانیه‌ای با تکذیب این باورهای مدیریتی اعلام کرد: «فیلمی که به تازگی از حناچی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، در حاشیه انتخابات دانشکده فنی دانشگاه تهران و در زمان معاونت معماری و شهرسازی ایشان ضبط شده و حناچی در آن بر انتقال دانش و تجربیات کارشناسان خارجی به کشور پرداخته است.»
 

 اگرچه شهرداری تهران در بیانیه ای اعلام کرد که این فیلم برای گذشته و مربوط به زمانی که حناچی در معاونت معماری و شهرسازی فعالیت می کرده، بوده است اما همین موضوع نشان می دهد که افکار و عقاید واقعی و بدون پوشش و روتوش مدیریتی وی چیست.

از سوی دیگر چطور می‌شود که فردی در یک دوره مدیریتی حرفی را شفاف و پشت تریبون زده و بعد از اینکه مسئولیتی بالاتر گرفته آن باور را به طور کل کنار بگذارد؛ اگر اینطور باشد نیز آیا تناقض جدی در رفتار و عقاید مدیریتی شهردار تهران مشاهده نمی شود؟! آیا این رویه دوگانگی یا ریاکاری مدیریتی محسوب نمی شود؟ به نظر می رسد آقای شهردار در این زمینه بیشتر باید صحبت کند که چرا پیشتر چنین عقیده ای داشته و حالا که شهردار شده این عقیده را کنار گذاشته است؟

با این حال این چنین صحبت هایی نکات خاصی به ذهن متبادر می سازد.

تئوری آبگوش بزباش و لولهنگ: سپهبد رزم آرا نخست وزیر وقت پهلوی که در تیرماه سال 1329 به این سمت رسیده بود، در برخوردی مستبدانه با اقلیت مجلس، در پاسخ به درخواست اقلیت مبنی بر ملی شدن صنعت نفت، برای اثبات ناتوانی ملت ایران از اداره منابع نفتی خویش فریاد زد «ملتی كه لیاقت لولهنگ سازی ندارد چگونه می‌تواند صنعت نفت را اداره كند.» بعد از وی نوبت «اکبر ترکان» مشاور حسن روحانی در دولت یازدهم بود تا باور مرعوب شده دوره پهلوی را تکرار کند. مشاور رئیس‌جمهور گفت: «اگر تعرفه واردات برداشته شود، قابلیت رقابت در هیچ تکنولوژی و هیچ صنعتی به جز آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی را نخواهیم داشت.» این تفکرات مرعوب شده در تکنولوژی غرب درحالی است که جوانان ایرانی تشنه اعتماد هستند تا به طور خاص استعداد و توانایی شان را متبلور سازند. همین جوانان متاسفانه استعداد و توانایی خود را در کشورهای صنعتی به خوبی به منصه ظهور گذاشته‌اند و بنابراین موضوع بی استعدادی آنان نیست و عدم مهیا بودن شرایط باعث بروز چنین مشکلاتی شده است. حالا بعد از قانون عدم بکارگیری مدیران بازنشسته جوانان ایرانی امید یافته‌اند که بتوانند در ساختارها حضور یافته و بتوانند انگیزه و توانایی شان را نشان دهند. سخنانی از جنس حرف‌های حناچی متاسفانه این نگرش را به وجود می آورد که هیچگاه برای جوان ایرانی فرصتی در داخل کشور وجود ندارد.

حناچی شروع نکرده وارد حاشیه شد: از حواشی این فیلم که بگذریم، حناجی چندی پیش درباره مردم تهران صحبتی دیگر کرد که حاشیه های دور ور وی را بیشتر می کند. شهردار منتخب تهران در سخنانی که بیشتر کنایه و توهین به شهروندان تهرانی بود یکی از وظایف شورا و شهرداری را توجه به تاریخ و پیشینه شهر دانست و گفت: «در مدیریت شهری باید کاری کنیم که آلزایمر را از مردم بگیریم.» موضوع بیماری وی که در برخی از محافل خبری پیچیده نیز دیگر حاشیه اطراف شهردار جدید است. همچنین حرف‌و حدیث هایی هم درباره برادر حناچی و رویه سیاسی که داشته منتشر شده است. بنابراین شهردار جدید نیامده پر از حاشیه بوده است.

لیبرالی بودن آقای شهردار: شهردار تهران از جمله مدیرانی است که از رسته و دسته لیبرال‌ها محسوب می شود. چندی پیش بود که روزنامه سازندگی که نزدیک به حزب کارگزاران و تکنوکرات‌هاست، از رقابت دو لیبرال برای شهرداری یعنی حناچی و عباس آخوندی تیتر زد. سخنانی که در فیلم حناچی مشهود است نیز همچنین به این موضوع مهر تایید می زند. از آزادسازی و هزینه سازی برای مردم تهران گرفته تا رجوع به تکنولوژی و مدیران غربی این رویه را نشان می دهد.

با این اوصاف به نظر می رسد که شورای شهر تهران در انتخاب سوم خود برای شهرداری نیز رویه اشتباه گذشته را طی کرده است که راهی جز بی ثباتی مدیریتی ندارد. اینکه فردی مانند آخوندی با آنهمه حاشیه و عملکرد ضعیف مدیریتی آنهم با اختلاف یک رای به شهرداری تهران راه نیافت را باید به فال نیک گرفت اما حالا شهردار جدید نشان داده که کم حاشیه و باورهای مدیریتی مشکل زا ندارد. از این رو به طور دلسوزانه با شورای شهر تهران باید گفت که باید تصمیمی انقلابی در این حوزه بگیرد و با بررسی درباره حناچی جلوی تضرر بیشتر شورا و خصوصا شهروندان تهرانی را بگیرند. هنوز حکم شهردار تهران محکم نشده است و می توان در ابتدای این مسیر اشتباه را جبران کرد اما بعد از مدتی که کار از کار بگذرد دیگر نمی توان جلوی مشکل را گرفت و متاسفانه شاهد آن خواهیم بود که انتخاب اشتباه دیگری باعث بی ثباتی مدیریتی در تهران و مشکلات بیشتر می شود. این موضوع به تصمیم بزرگ اما شجاعانه نیاز دارد تا مردم تهران از بی ثباتی و بحران مدیریتی شهر تهران رهایی یابند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این دست پخت اون"تکرار می کنم" است دیگه.
Romania
حرفش كاملا درست و منطقي بود
Iran, Islamic Republic of
شما نسبت به لیاقت خودت حرف میزنی
Iran, Islamic Republic of
هنوز هم ما اداب دمکراسی را نمی دانیم وباید کسی مانند تکرار می کنم که امتحان بدی هم پس داده برای ما تعییم تکلیف کنه
مظفر
United States
این برادر تکراری مشکل تکرار داره؟ چیه همش تکرار تکرار میکنی
Iran, Islamic Republic of
تکرا می کنم را نمی خواهیم بابا به کی بگیم
صادق خان
Iran, Islamic Republic of
برادر تکراری کجایی عزیزم تکرار یادت رفت
United States
یکبار برای همیشسه یک شهردار را بصورت علنی در دادگاهی به یک دلیل کاملا کوچک محاکمه بکنید تا برای همه مردم ایران روشن شود بسیاری از حقایقی را که باید بدانند مثلا محاکمه آن شهردار سابق را دوباره نگاه کنید و وضعیت بعد و قبل آنرا بررسی کنید دیگر نیاز به هجمه به اینو آن نیست
Iran, Islamic Republic of
خلایق هر چه لایق
...
هادی
Germany
شورای شهر هر کسی رو شهردار کنه برادرا مخالفت میکنن. یادشون رفت چقد خداخدا میکردن آخوندی شهردار نشه
Iran, Islamic Republic of
کاملا؟!
روحی
Iran, Islamic Republic of
اینا فقط مخالفت میکنن کار به هیچ چی ندارن
United States
تو این سایت اسم اختلاسگر بیاری سانسور میشی . خخخخخخخخ اسم از اش نذری پولکی بیاری سانسور میشی خخخخخخخخخخخخخ. اسم از پول مفت به مداحان سانسور میشی خخخخخخخخخخخخ. املاک نجومی سانسور میشی خخخخخخخخ. استان قدس رضوی سانسور میشی خخخخخخخخخخخ..عیسی شریفی سانسور میشی خخخخخخخخخخخخخخخ. اسحاق قالیباف سانسور میشه خخخخخخخخخخخخ.
Czech Republic
...1
Iran, Islamic Republic of
خلایق هر چه لایق . تکرار می کنم همچنان در تخریب معیشت مردم ایران و تهران می تازد
Iran, Islamic Republic of
شورایی مسلوب الاراده که فقط دنبال سیاسی بازی است تا چمران اصولگرا وارد شورا نشود.
ایرانی الاصل
Iran, Islamic Republic of
احسنت زدی تو خال
سروش
Iran, Islamic Republic of
چرا اذیتش می کنید، دکتر زیبا کلام استاد دانشگاه تهران وقتی می گوید عربستان با بن سلمان آینده درخشانی دارد، ولی حالا بن سلمان را سیا عامل قتل خاشقچی معرفی می کند، دیگه چه انتظار از شهردار است، استاد بزرگ ترین دانشگاه ایران انتخابات افغانستان را انباشته از دمکراسی می خواند ولی حالا حرف و حدیث هایی پیش آمدهدر مورد سلامت انتخابات، آقای دکتر زیبا کلام اینگونه جوانان این وطن را با نظریه های روشنگرانه سیاسی اش دورنمای سیاسی را ترسیم کرده چه انتظاری از شهردار است؟
سروش
Iran, Islamic Republic of
مگه من حرف بدی زدم آقای دکتر زیبا کلام دورنماهایی سیاسی می بیند که هر کسی قادر به دیدنش نیست.(دمکراسی در افغانستان، بن سلمان عربستان نمونه های کوچکی هستند از نظریه پردازی های این استاد دانشگاه تهران)
حامد
Iran, Islamic Republic of
به این حرف شما مرغ و ماهی می خندند
Iran, Islamic Republic of
ما که از خنده مردیم
Iran, Islamic Republic of
زیبا کلام و حرف حساب و آینده نگری؟!!!!!
United States
درود بر زیبا کلام
Iran, Islamic Republic of
فقط شما خوبيد!!!
مونا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تو عزیزم تو هم خوبی
Iran, Islamic Republic of
پ ن پ تو خوبی؟!
Iran, Islamic Republic of
ما خوب نیستیم تکرار می کنم خوب است که دائم از لاین افراد در دامان ملت بدنیا می آورد
مظفر
United States
به به برادر تکرای خسته نسدی از این تکرر
Iran, Islamic Republic of
خروجي شوراي پنچر شهر تهران بهتر از اين نمي توان انتظار داشت
Iran, Islamic Republic of
احسنت . اما شورای شهر کاره ای نیست تکرار می کنم را در یابید که همه این وضعیت ها گردو اونه . انهم در سایه که آخرش بتونه بگه من نبودم
مظفر
United States
فقط برادر تکراری
Iran, Islamic Republic of
هر وقت شورا دست اصلاح طلبا می افته خاله خان باجی بازی شروع میشه بین خودشان می گویند که همه از حزب و جناح ما باشند و هیچ کس از جناح رقیب ما نباشه اما تو شعار و حرف و روزنامه ها و جلوی دوربین شعارهای توخالی مثل: تحمل شنیدن صدای مخالف، تضارب آراء وافکار، پرهیز از جامعه تک صدایی و همکاری برای مشارکت همه جناح ها، استفاده از افراد بر اساس توان و تخصص و نه گرایشهای سیاسی و حزبی و ... را فریاد می زنندو گوش فلک را پر می کنند آن هم فقط در حد حرف اما به وادی عمل که می رسد دریغ از یه ذره عمل به همان شعارهای قشنگ و روشن فکرمآبانه و ویترینی شان!
رضا
United States
مگه زمانى كه شورا در اختيار اصولگراها بود يه دونه مدير اصلاح طلب انتخاب شد ؟! عجب توقعاتى داريد شما جماعت !
Iran, Islamic Republic of
حق با شماست. اصولگراها مدیریت دست اصلاح طلبا ندادن چون مدیران لایق اصولگرای زیادی داریم دیگه نیازی به اصلاح طلبا نبود . یه نمونش قالیباف که ۱۲ سال تهران را اداره کرد و صدها پروژه عمرانی رو افتتاح کرد . ۲ سال شهر دست ایناس . ببین چیکار می کنن
Iran, Islamic Republic of
اول- بله که بودند در ادوار گذشته احمد مسجد جامعی، معصومه اتکار، محمدعلی نجفی، هادی ساعی و...
دوم- در اصولگراترین شورا که دوم بود هم کسی به بهانه اینکه اگر یکی از ما خارج شود یک اصلاح طلب وارد شورا خواهد شد پس کسی خارج نشود، عمل نکردند.
لطفا با مطالعه واطلاعات کافی اظهارنظر کنید.
سيد محمد
Iran, Islamic Republic of
نظرش كاملا قابل تامل است . شايسته است به ان فكر كرد.
Iran, Islamic Republic of
شما پیدا کنید حلقه های مفقوده ای چون خودباوری را، استفاده از انگیزه و توان داخلی را، بها دادن به جوانها و نیروهای کارآمد داخلی را، حمایت از تولید کار و سرمایه ایرانی را، خوکفایی را، و...
Iran, Islamic Republic of
مدیریت درست مثل برجام و FATF , CFT ، بروز عینی و عیان تفکر اصلاح طلبی :
نمی شود نداریم نمی گذارند نمی توانیم و...
Iran, Islamic Republic of
سلام
بجای آوردن مدیر از جایی باید روی پژوهش های صحیح و بررسی های عمیق سرمایه گذاری کرد.
اگر بخوان مدیر بیارن کار بسیار اشتباهی هست.
Iran, Islamic Republic of
تهران؛ شهر بی دفاع
Iran, Islamic Republic of
تهزان شهر بی دفاع در برابر تکرار می کنم دقت کنید همه فتنه ها و مشکلات و ..از دهان نابارک او خارج می شه و یک عده هم بی اختیار به رای میدهند و وقتی کار خراب شد می گویند رهبر بیاید درست کنند این بازها را ما بلدیم بازی با مردم را کنار بگذارید . بسه دیگه . ملت ایران را رها کنید
Iran, Islamic Republic of
احسنت صد در صد کاملا موافقم.
مظفر
United States
برادر تکرر بازم تکرار کردی
hosein
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز نیومده شما تخریب رو شروع کردی اجازه بده یارو شروع به کار کنه بعد .... این صداقت رسانه ها مارو کشته به خدا
Iran, Islamic Republic of
خودش نیومده شمشیر کشیده که چی. یعنی توان مدیریتی و دانش داخلی نداریم. مدیر کارآمد اصلا نداریم و ...؟!
Iran, Islamic Republic of
خودش نیتش را نشان داد
هادی
Germany
جهان نیوزیان واقعا شاهکارن فقط میخوان ایراد بگیرن شهردار شروع بکار نکرده ایرادا شروع شد
Iran, Islamic Republic of
اینو نباید بزاری شروع بشه/ هنوز نیومده میگه مدیر خارجی بیاریم
Iran, Islamic Republic of
هادی خان شما که اون ور آب تشریف داری چن تا مدیر خوب از اون درشت هاش رو سوا کن بفرست واسه آقا حناچی 😂
مهدی
Iran, Islamic Republic of
میزان رای ملت است
کاظمی/ تهران/ 3
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با همه انتقاداتی که تا حدودی هم به قالیباف وارد است اما انصافا طوری در تهران کار کرده که کسی به گرد پایش همه نمی رسد.
اصلاح طلبای کسل و خسته و کم حوصله و چشم انتظار مدیریت چشم آبی های اون ور آبی که جای خود دارند.
Iran, Islamic Republic of
هشتمین شهردار دنیا شد
Iran, Islamic Republic of
اره با لابی ...
Iran, Islamic Republic of
بنده در آن جلسه بودم.
اگر در آن جلسه بودید و این را نوشتید که متاسفم
اگر هم نبودید و و این را نوشتید باز هم متاسفم
برداشت من از صحبت های آقای حناچی این بود که برای اداره شهر نیاز به دانش داریم اگر این دانش در کشور نیست حتما باید برویم و آنرا و آدمهایش را بیاوریم.
شما غیر از این فکر می کنید؟
یعنی اگر دانشش را نداشتیم. (که اداره 40 و بیش از 40 اینگونه نشان می دهد که دانش کافی نداریم) نرویم دانشش را بیاوریم؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تفکر لیبرالی و غربگرایی بهتر از این نمیشه
نتیجه تکرار ،
قالیباف کجا و اینا کجا؟
...
Iran, Islamic Republic of
پدرآمرزیده!...ازشورای شهرتهران انتظار« تصمیم انقلابی» داری...؟!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا کای اینا میرن از تهران
شیرویه
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی سی بر صفر تکرار بشه اینا هم هستن فعلا که ملت شماها رو نمیخوان
Iran, Islamic Republic of
این یکی نیومده اول کار میگه " ما نمی توانیم" خدا رحم کنه به وسط و آخرهاش ...
Iran, Islamic Republic of
درود بهت اقای حناچی چه عیبی داره از دیگران کمک بگیریم ؟
Iran, Islamic Republic of
آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد.
Iran, Islamic Republic of
مشکل کمک گرفتن از دیگران نیست مشکل اینه که این کار یعنی دست ها را بالا بردن و اعلام قحط الرجالی در کشور یکی نیست از حناچی بپرسه که مگر در کشورمون کم مدیر متعهد و خوب و دانشمند داریم که از خارجی ها باید استفاده کنیم انهم در سطح کلان استفاده از تجربه دیگران لطفا
حامد ر
Iran, Islamic Republic of
اگر حرف این شخص درست باشه باید هر چه زودتر استعفا بده و شورای شهر یک شهردار از خارج وارد کنند. چون معمولا سر مربی رو از خارج وارد می کنند نه کمک مربی رو.

و البته بهتر است اعضای شورای شهر رو هم از خارج وارد کنیم اونا تجربه بیشتری دارند
Iran, Islamic Republic of
شهردار چيني نباشه وگرنه اشو با جاش ميبره
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
Iran, Islamic Republic of
حامد خیلی خیلی لایک داری جواب دندان شکنی بود
حیدر
Iran, Islamic Republic of
اره برادر حامد؟ راست میگه
آشفته
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بدرد شهرداری نمیخوره
Iran, Islamic Republic of
بابا بدرد شهرداری نمی خوره یعنی میگی میخوره؟
ببو
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
صد رحمت به قالیباف
Iran, Islamic Republic of
لطفا زودتر بجنبید پیشگیری بهتر از درمان است
ببو
Iran, Islamic Republic of
آقای استاد دانشگاه :کارشناس خارجی شهر را با فرهنگ خارجی تحویلت میده
Iran, Islamic Republic of
آقای رییس جمهور با توجه به نظر ایشان آیا با مدیر خارجی موافق هستید؟
Iran, Islamic Republic of
اگر دو رگه باشه بهتره ایرانی و ژاپنی
Iran, Islamic Republic of
بابا نمیخواهد شهردار بشه اومده در مورد نحوه اداره شهر تهران پژوهش کنه
United Arab Emirates
انچه بنده از کالای ایرانی استفاده کردم جز ضرر و در به در دنبال نمایندگی دویدن برای رفع عیوب نبوده است (پراید. یخچال. اتو . ماشین لباسشویی که نیاورده بردم نمایندگی. تلویزیون و ... بگذریم از این که می گویند کالای ایرانی و خودری ملی و... ولی تا بحث تحریم پیش می آید و افزایش دلار . همه این ها گران میشود و می گویند برخی قطعاتش خارجی است و چاره ای جز گران کردن نداریم). پس این بنده خدا بیراه هم نگفته.
Romania
بهترین کالا کالای ایرانی است. اینقدر دم از کالای خارجی نزن که اونها هم همچین مالی نیستن. بله ۳ تا ۵ برابر پول بده کالای خارجی بخر که حالا مثلاً لوکس و تی تیش مامانی یه !! اگر ملت ما حاضر بودند بابت کالای ایرانی حتی ۲ برابر پول بدهند به شما ثابت میشد که کالای ایرانی چقدر بهتر از خارجی است. ۲ زار میدهید میخواهید جام زرین بهتان بدهند !!!!
مهندس
Iran, Islamic Republic of
مدیریت شهری تهران نیازمند مدیری جهادی حزب اللهی بسیجی تمام عیار خالص و دردمحرومیت کشیده می باشد
چقدر جای شهید باکری خالیه
مقدم
Iran, Islamic Republic of
با سلام
از دید لیبرالها باید کلا کشور و انقلاب را بسپاریم به بیگانه حالا آقایان این مسائل را نمی توانند رودرو و واضح بگویند با خجالتی و کنایه میگویند اگه قراره مدیریت رابه بیگانه سپرد برای چی اصلا شما شهردار شدید این همه فتنه بپا کرید ( سال78 - 88 و برجام و ...) و باز بستون نیست کمی خجالت بکشید مگه نه این است که در آموزه های دینی مون اومده نباید زیر بار ذلت بریم و...
Iran, Islamic Republic of
براي فوتبال و واليبال و بسكتبال و ...................... مربي خارجي داريم بايد براي مديريت مياني كشور در صنايع و اقتصاد مدير خارجي بياوريم كاملا درست كفته - مديران وطني ثابت كردند كه كار بلد نيستند
حامی حناچی
United Arab Emirates
راست گفته اقای شهردار .. مدیران ما مدیر نیستند بلد نیستند چون بلد کار تخصصی نیستند افتصاح به بار میارند .. تو چین در عرض 3 شبانه روز یک روگذر احداث میکنند در حد لالیگا .. ما تو ایران روگذری میسازیم در طول 10 سال در حد لیگ دسته دو ایران .. مدیر خارجی بیاد جلوی مفت خورها می ایسته . چون راحته . اینجا یه مدیر مفت خور را اخراج کنی از 100 جا پیگیر میشن که چرا اخراج کردی و ..... حناچی واقعا" راست گفته که مدیریت کلان شهر از تیم فوتبال که مربی خارجکی میاره مگه کم اهمیتره ///
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
تهران به کرباسچی نیازدارد نه مدیرخارجی
احسان
برادر حرف حساب میزنه. واقعا به مدیر نیاز داریم. ...