سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۲

آل سعود چگونه تصویر کثیفش را شستشو می‌دهد؟

چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 652010
کارشناسان بر این باورند که عربستان به خوبی به فاجعه قریب الوقوع تمام شدن نفت پی برده و قصد دارد با استفاده ابزاری از ورزش و چهره های مطرح از وابستگی خود به نفت کم کند و تصویر کثیف خود را تطهیر کند!
به گزارش جهان نيوز، وقتی در اوت امسال یک اتوبوس مملو از دانش آموز یمنی توسط بمب ۱۲ GBU از نوع هدایت شونده با لیزر، کاملا تخریب و پودر شد، دنیا از خودش سوال نکرد که جنگنده عربستان بالای سر آن چه می کرد و چه می خواست؟

از میان ۵۱ نفر داخل اتوبوس، همه قربانی شدند و ۴۰ نفر از آنها کودک بودند، سخنگوی ائتلاف نظامی سعودی این اقدام حیوانی و کاملا به دور از اخلاق مورد تایید سازمانهای صلح جهانی را در کمال بی شرمی یک اقدام نظامی قانونی توصیف کرد.

چند ماه از این حادثه شوم نگذشته بود که نوواک جوکوویچ و رافائل نادال دو ابرقدرت دنیای تنیس در کنفرانس خبری خود واقع در پاریس از ثبت نام برای یک بازی بزرگ و نمایشی در ماه دسامبر و در خاک جده عربستان صحبت کردند و این ادعا خشم جامعه رسانه ای اروپا و البته جهان را در پی داشت، خون کودکان یمنی هنوز روی خاک ستم دیده یمن خشک نشده بود که کشتار و جنایت هولناک درباره خبرنگار بخت برگشته عربستان نیز به ماجرا اضافه شد و هر دو تنیسور بزرگ جهان در واکنش به هیاهوی رسانه ای و خشم هواداران خود گفتند: باید بیشتر تحقیق کنیم و از اصل ماجرا بی خبر هستیم و اگر این طور باشد که مردم می گویند، بسیار خوب، اصلا به عربستان نمی رویم.


حامیان مالی این دو تنیسور بزرگ هم نگران از دست دادن اعتبار خود نزد مردم جهان بودند و مشخص نبود که بالاخره این بازی جنجالی در خاک جده برگزار می شود یا خیر.

در نهایت این جوکوویچ بود که باید تصمیم می گرفت، تصمیمی جدی درباره بازی در خاک کشوری که حقوق زنان را زیر پا می گذارد، کارگران را مانند برده زیر فشار قرار داده و گاه جسد بی جان آنها را بدون هویت تلقی کرده و در سکوت خبری به صورت چند نفری در گورهای هولناک خود، دفن می کند.

در ادامه گزارش ایندیپندنت آمده است: عربستان تحت پوشش مبارزه با آنچه آنها، مبارزه طلبان الحوثی قلمداد می کنند، دست به جنایات جنگی فاجعه باری می زند که رسانه های معتبر جهانی نیز بدون توجه از کنار این جنایات بشری عبور می کنند.

آسیب دیدگی مچ پای نادال البته ماجرای این بازی جنجالی را ختم به خیر کرد و این بازی خود به خود لغو شد و عربستان فرصت خوبی برای شست و شوی تصویر کثیف خودش را از دست داد.

برای مردم جهان هرگز پذیرفتنی نیست که دنیای ورزش با به رسمیت شناختن عربستان به این کشور در پاکیزه جلوه دادن چهره خود کمک کنند، این کار غیر انسانی را البته دو تیم ملی فوتبال برزیل و آرژانتین با برگزاری دیداری دوستانه در خاک عربستان کلید زدند و هر دو طرف چند روز بعد به شدت ابراز ندامت کردند اما در همان شب تعداد قابل توجهی از هواداران اینستاگرامی نیمار و دوستانش کاهش پیدا کرد و آنها نیز به خوبی متوجه اشتباه خود شدند.

عربستان تلاش می کند از دنیای ورزش برای تطهیر چهره ناپاک خود بهره بگیرد، بزرگترین مسابقات بوکس ابرستارگان جهان نیز قرار است به میزبانی کشور عربستان برگزار شود که از هم اکنون با هشدار جدی حامیان مالی این ورزش مواجه شده است.


حدود دو سال پیش، عربستان سعودی، با ایجاد صندوق توسعه ورزشی، تصمیم گرفت به دنیا ثابت کند که درآمدزایی در دنیای ورزش را خوب یاد گرفته و آنقدرها هم که تصور می کنیم به نفت وابسته نیست اما این پناه آوردن به دنیای ورزش از سوی آل سعود به شدت مشکوک است و کسانی که در این پروژه به عربستان کمک می کنند به سرعت مورد تحریم مردم آزاده جهان قرار می‌گیرند.

کارشناسان بر این باورند که عربستان سعودی به خوبی به فاجعه قریب الوقوع تمام شدن نفت پی برده و قصد دارد از وابستگی خود به نفت کم کند اما در کنار این کار به ظاهر زیبا و درست، دست به جنایت زده و همراهان و متحدان خود را از ادامه همکاری با خود پشیمان و شرمنده می کند.


آل سعود اکنون به یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در تاکسیرانی شرکت اوبر، توئیتر، چندین شرکت دانش بنیان جهان، چندین و چند کمپانی بزرگ عرضه محصولات فرهنگی و غیره تبدیل شده که در آینده چندان نگران کاهش ثروت خود نباشد اما هر چه که ماجرا جلوتر می رود بیشتر مشخص می شود که همکاری با جانیان و فاسدان اخلاقی و مالی غیر قابل قبول است و با تحریم جدی جامعه جهانی مواجه خواهد شد.

نویسنده ایندیپندنت در پایان گزارش خود می آورد: صدای موسیقی را بلند کنید تا صدای فریاد کودکان یمنی به گوش کسی نرسد، رسانه های دنیا کر شده اند، کور شده اند و این مایه شرمساری است که چنین ساده فریب عربستان با بخوریم و در پاک سازی چهره پلید آنها با آنها همدست شویم.

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خبرگزاری های دنیا نگران این هستند که آیا زنان ایرانی به دیدن فوتبال میروند؟!
بعد که عده ای از خانمها رفتند حالا نگران این است که خانمها "گزینشی" رفتند فوتبال دیدند!
رسانه های جهان کور شده اند یا عمدا کور شده اند.
رسانه های جهان کر شده اند یا عمدا کر شده اند.
دنیا دیوانه شده است. دنیا یک مشکل بزرگ دارد. کره زمین و آدمهایش مشکلات بزرگی دارند. در مقابل شهید کردن کودکان یمنی در اتوبوس خفه خون گرفته اند اما برای یک مورد ساده از "هیچ" بزرگترین تبلیغات و سناریوها را میسازند. در مقابل اعدام جنایتکاران و مفسدان در ایران پرچم های بزرگ حقوق بشر را در دست میگیرند اما بزرگترین جنایتکاران را حامی حقوق بشر معرفی میکنند. حقیقت ها پذیرفته نمیشود و دروغ ها توسط همگان پذیرفته میشود. فساد و تباهی بزرگی دنیا را فراگرفته.
شقی ترین و تبه کارترین آدمها (ترامپ و شرکا) به مسئولیت های بزرگی میرسند و عدالت خواهان و صالح ترین آدمها کنار گذاشته میشوند.
همگی دست به دعا برداریم و با تمام وجود بگوییم :
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
مار ها زهر اگين اونها رو در يابيد كه سمت هم دارن