سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۷

اعتراف ماکرون به تقسیم کار با ترامپ درباره برجام

سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 651741
رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید آمریکا پذیرفته است دیگر کشورها در توافق با ایران(برجام) باقی بمانند.
اعتراف ماکرون به تقسیم کار با ترامپ درباره برجام
به گزارش جهان نيوز، امانوئل ماکرون در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان و در پاسخ این سوال که آیا اروپا خواهان جایگزینی یورو به جای دلار در پاسخ به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران است؟ گفت: فکر می‌کنم امروز یورو جایگزین چندان مناسبی برای دلار نیست، چرا که در واقع یک امر فرامرزی بین‌المللی برای دلار وجود دارد و ما اروپایی‌ها در تقویت یورو در برابر دلار ناکام ماندیم، البته در این زمینه اقدامات مهمی انجام داده‌ایم اما همچنان ناکافی است.

رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: با این حال من از نزدیک سرگرم گفت‌وگو با موسسات مالی در سطح اروپا و دیگر همتایان خود هستم تا ظرفیتی را به وجود آوریم که وابستگی هرچه کمتری به دلار داشته باشیم.

ماکرون افزود: فکر می‌کنم برای نظم و ثبات اقتصاد جهانی شما نیازمند یک پول قوی مانند دلار و همچنین جایگزینی برای آن همچون یورو هستید.

وی همچنین گفت رئیس‌جمهور آمریکا پذیرفت که دیگر کشورها در توافق هسته‌ای با ایران بمانند.

اظهارات ماکرون، موید سخنان 5 سال پیش روحانی است که گفته بود اروپایی‌ها(نسبت به آمریکا) آقا اجازه هستند.

از سوی دیگر همین سخنان ماکرون تایید می‌کند که خروج آمریکا از برجام و ماندن 3 کشور اروپایی در برجام برای پایبند نگه داشتن ایران به تعهدات یکطرفه در ازای وعده نسیه، تقسیم کار مشترک میان آمریکا و اروپاست و اروپا قصد ندارد با آمریکا بر سر تحریم‌های ایران درگیر شود.

منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دادخواه
Iran, Islamic Republic of
امريكا و اروپا با هم بستن كه امريكا خارج شود و سنگين ترين تحريم ها را اعمال كند و بتدريج دامنه اين تحريم ها در كليه زمينه ها حتي غذا ودارو هم تسري بيابد و اروپا با وعده و وعيد تو خالي و برگزاري نشست هاي بيفايده با خريد زمان و سركار گذاشتن مسولين غرب گرامانع از هر گونه اقدامي برعليه منافع امريكا بشود تا مرحله اي كه احساس كنند كه بنيه اقتصادي ايران ضعيف شده تا مراحل بعدي را اغاز كنند حتي حمله محدود نظامي هم دور از ذهن نيست
Iran, Islamic Republic of
این که از روز اول مشخص و اظهر من الشمس بود حتما باید خودشان اعتراف کنند تا بعضی ها از خواب غفلت بیدار شوند ولی هرگز بیدار نخواهند شد چون خواب نیستند بریده اند و خود را به خواب زده اند ذلت تا کجا که نو اصول گرایانی مانند زاکانی با این همه دشمنی باز دم از مذاکره با شیطان بزرگ می زند این یعنی خسته شدن بریدن و به دامن شیاطین پناه بردن فرقی ندارد اصول چرا باشد یا افساد طلب.فقط مردان مرد با خدا که انگشت شمارند و صدایشان به جایی نمی رسد اللهم عجل لولیک الفرج اللهم عجل لولیک الفرج اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
اصول گرا و اصلاح طلب هر چه باشند از شما بهتر می فهمند شمایی که این گونه بی ادبانه به آنها می تازید!!!!!
Iran, Islamic Republic of
کی و کجا آقای زاکانی دم از مذاکره با شیطان بزرگ زده؟؟؟؟
💘
Iran, Islamic Republic of
...
💘
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پس تقسیم کار بوده؟!! مخالفت آمریکا با برجام برای امتیاز گیری بیشتر از ایران و بر اساس تقسیم کار با اروپا بوده است. پس چرا برخی از نادانان، مخالفان برجام را به همنوایی با آمریکا معرفی می کنند؟!!!