دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

امضا ۱۵ معاهده جدید همکاری میان چین و پاکستان

يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 650108
در پی سفر نخست وزیر پاکستان و هیات عالی رتبه همراه او به چین، اسلام آباد و پکن برای امضا ۱۵ معاهده جدید همکاری به توافق رسیدند.
امضا ۱۵ معاهده جدید همکاری میان چین و پاکستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، رایزنی و مذاکرات میان دولتمردان اسلام آباد و پکن به امضا 15 تفاهم نامه جدید همکاری منجر شد.

گزارش‌ها حاکی است در دیدار میان «عمران خان» نخست وزیر پاکستان و «لی کی چیانگ» نخست وزیر چین دو طرف ضمن ابراز رضایت از گسترش همکاری‌های مشترک تفاهم‌نامه‌ها را امضا کردند.

در این ملاقات هیات‌های عالی رتبه مختلف سیاسی اقتصادی و علمی از دو کشور حضور داشتند و امضا این تفاهم نامه‌ها به صورت تخصصی با حضور آنان انجام شد.

گفته می‌شود این تفاهم نامه‌ها در مورد «صنعتی شدن کشاورزی در پاکستان، همکاری های علمی و آموزشی بیشتر دو کشور، ارتباط کارخانه‌های و مراکز صنعتی چین و پاکستان، ساخت ابزارآلات الکترونیکی، مراقبت از محیط زیست و همچنین تعاملات نظامی» است.

همچنین قرار است دولت پکن پاکستان را در خروج از بحران اقتصادی موجود کمک کرده و ظرفیت‌های اقتصادی جدیدی در این کشور احداث کند.علاوه بر این طرفین بر افزایش روابط استراتژیک جهت مقابله با دشمنان مشترک تاکید کردند.

نخست وزیر چین در این دیدار اظهار داشت: کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان نه تنها برای دولت‌های دو کشور بلکه برای تمام منطقه اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند شرایط اقتصادی را تغییر دهد.

قرار است به زودی هیاتی عالی رتبه از چین به سرپرستی رئیس جمهور این کشور به پاکستان سفر کنند تا تفاهم نامه‌های جدیدی میان دو کشور به امضا برسد.گفتنی است عمران خان امروز با هیات‌های اقتصادی چین و مسئولین صنایع این کشور نیز دیدار کرده و از آنان برای سرمایه‌گذاری در پاکستان دعوت به عمل خواهد آورد.

چین و پاکستان ارتباط دوستانه و نزدیکی دارند و همین موضوع باعث اعمال فشار از سوی آمریکا بر پاکستان شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *