دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۳

یک ملاقات، یک نامه و هیاهویی هدفمند

امیر ابراهیم رسولی
پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 649718
به نظر میرسد حمایتها ازیک مرجع تقلید این روزها بیش ازآن که متبلور از یک اعتقاد باشد ناشی از پیگیری پروژه ای سیاسی ست که سرانجام آن رفع اتهام از فردیست که عملکردش افتضاحش درعرصه سیاسی نیاز به بازسازی پیدا کرده است.
جهان نيوز - امیر ابراهیم رسولی: دیداریک مرجع تقلید با رییس دولت اصلاحات و واکنش انقلابی آیت الله یزدی این روزها ابزار سیاسی کسانی ست که هیاهویی را هدفمند دنبال میکنند.

به نظر میرسد حمایتها ازیک مرجع تقلید این روزها بیش ازآن که متبلور از یک اعتقاد باشد ناشی از پیگیری پروژه ای سیاسی ست که سرانجام آن رفع اتهام از فردیست که عملکردش افتضاحش درعرصه سیاسی نیاز به بازسازی پیدا کرده است.

قدیس سازی مرجعیت توسط اصلاح طلبان همانطور مضحک است که bbc از یک روحانی حمایت میکند وگرنه تاریخ نقلاب در دو دهه حیات اصلاحات نشان داده روحانیت صرفا ابزاری برای آنان جهت رسیدن به منویات سیاسی ست.

امروز هم هیاهوی هدفمند وخبرسازی های هدفمندتر در این موضوع راباید دارای منویات صرفا سیاسی دید.
از سینه چاک کردن اپوزوسیون داخلی برای یک مرجع تقلید تا خبرسازی و بزرگ کردن یک دیدار معمولی رهبر انقلاب (که ممکن است با بسیاری صورت گیرد ) برای موجه کردن اقدامی باطل از جمله عملیات این روزهای عوامل جریانی ست که میخواهد باغی انقلاب را در افکار عمومی از گاف های سیاسی سالهای اخیرش تطهیر کند.

نگاهی به صحنه سیاسی جریان اصلاحات در ۳ انتخابات اخیر و نسبت آن با خاتمی این مهم را شفاف میکند.
ناکارآمدی مجلس دهم به ویژه عملکرد فراکسیون امید، افتضاحات اصلاح طلبان شوراهای شهر برخی نقاط و عملکرد دولت روحانی نشان میدهد حیثیت خاتمی به عنوان حامی و تکرارکننده آن روزها در افکار عمومی مخدوش است.
وی این روزها به جای پاسخ به عملکرد حمایتی اش تلاش دارد تا چهره مخدوش خود را برای انتخابات سال بعد ترمیم کند.
اما به واقع مردم فراموش میکنند "تکرارکردنهای" تکراری را؟

اصلاح طلبان طی یک طراحی مضحکانه تلاش دارند با ظاهر حمایت از یک مرجع تقلید در حقیقت چهره او را ترمیم و اماده بهره برداری در آینده کنند.
طراحان آن دیدار براین باور بودند که یقینا فردی یا جریانی به آیت الله شبیری منتقد خواهد شد و آنان ماهی خود را خواهند گرفت حال که اقبال بهشان رو کرده به بهترین نحوی درپی بهره برداری سیاسی خود در قالب حمایت ظاهری از مرجعیت شیعه و در واقع تطهیر و بازسازی افکار عمومی نسبت به خاتمی هستند.

شاهد مثال پرداخت و بزرگ بینی یک ملاقات ساده آیت الله شبیری با رهبر انقلاب است. آیا هرکس روزی بارهبر انقلاب ملاقات کرده قبل یا بعد آن مرتکب اشتباه عمدی یا سهوی نخواهد شد؟ و یا مورد سوء استفاده قرارنمیگیرد؟
آیا یک ملاقات تضمینی دردرستی اقدامات بعدوقبل یک فرد است؟
اگریک ملاقات این چنین برایتان مهم و اعتباربخش ،چرا اجازه ملاقات ندادن به خاتمی(علرغم دست و پازدنهای فراوان برای موجه سازی) در ایام حضور رهبر انقلاب دربیمارستان  را فراموش کرده اید؟

اینکه عوامل جریان اصلاح طلبی ملاقات با رهبر انقلاب برایشان ارزشمندشده خوب است امانیتشان از هیاهو برسرآن چیست؟
فکر نمیکنند سطح شعور مردم بالا رفته و اسیر عملیات روانی چنین حقیرانه نمیشوند؟
درهرحال انچه مهم است اینکه جریان علاقه مند به انقلاب و روحانیت با تیزهوشی باید مراقب باشد تا افکار عمومی اسیر طراحی عملیات سیاسی کسانی نشوند که صرفا به دنبال مقاصد سیاسی اند.
مرجع : کانال تلگرامی نویسنده
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
عمليات روانى كدومه تپل جان ؟!
عبدا..
Iran, Islamic Republic of
l...
عبدا...
Iran, Islamic Republic of
سلام
ممنون که مطالب خوانده شد ، لطفأ مطالب به رویت آ./رسولی برسد .