دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
در جمع خبرنگاران مطرح شد:

۵ درصد داروهای مصرفی در کشور وارداتی است

چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 648622
رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۵ درصد داروهای مصرفی در کشور تولید داخلی است.
۵ درصد داروهای مصرفی در کشور وارداتی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، همایون هاشمی بعدازظهر  چهارشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از داروی «ام‌اس» به نام «گلاتیر امراستات» که دریکی از کارخانه‌هایی دارویی کشور واقع در استان البرز برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: شرکت‌ها و بنگاه‌های تولیدی و وارداتی کشور همراهی خوبی با دولت دارند و بعید می‌دانم درزمینهٔ فراهم آوری داروی مایحتاج مردم با مشکل مواجه شویم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر افزایش قیمت داروها آن‌هم به دلیل کمی مواد اولیه مشکل‌ساز شده که باید حل شود.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی افزود: با حل مشکل قیمت دارو اقداماتی انجام خواهد شد تا نیاز بازار باقیمت مناسب مرتفع شود.

هاشمی با اشاره به بازدید امروز از یک گروه تولیدی که درزمینهٔ تولید داروهای هایتک، بیوسلولی و داروهای ضد سرطان گام برداشته است، گفت: باید در حوزه دارو به توسعه پایدار دست‌یابیم و وابستگی به واردات دارو در مواقع بحران را به حداقل برسانیم.

وی بابیان اینکه مقرر است به‌زودی ۱۲ خط تولیدی مربوط به داروهای هایتک با فنّاوری بالا در این شرکت دارویی ایجاد می‌شود، افزود: ۹۵ درصد داروهای مصرفی در کشور تولید داخلی است و فقط ۵ درصد داروها را وارد می‌کنیم که این داروها به‌جز ایران به کشورهایی که دارای برند دارویی هستند نیز وارد می‌شوند.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه داروهای ضد سرطان و یا داروهای بیماران پیوندی جزو داروهای وارداتی به ایران است، گفت: این داروها به‌اندازه نیاز وارد می‌شود و نیازی به کارخانه تولیدی در این زمینه نداریم.

هاشمی بابیان اینکه در حوزه کیفیت و کمیت دارو اقدامات مهمی انجام‌شده است، گفت: خوشبختانه ارتباط خوبی بین تولیدکنندگان، ذینفعان، بخش اجرایی و حکومتی، وزارت بهداشت و مجلس برقرارشده است و در حال حاضر مشکلات جدی و روزمره را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به تعامل خوب میان کمیسیون بهداشت و درمان و فراکسیون غذا و داروی مجلس، گفت: مشکلات پیگیری می‌شود، همه نگرانی ما مربوط به تأمین ارز و واردات مواد اولیه شرکت‌های تولیدی دارو بوده است که با آخرین تصمیم و پیگیری‌های انجام‌شده ۵۰۰ میلیون دلار به این حوزه تزریق می‌شود که با نظارت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *